خامنه ای و کوبیدن بر طبل تو خالی- حسن صالحی

سخنرانی خامنه ای در نماز جمعه این هفته، بر خلاف تصویر وحشت زده وی در نماز ترس برای هنیه رهبر کشته شده حماس، قرار بود که تصویر “مقتدری” از او بسازد که گویا برای “دنیا اسلام” پیام مهمی دارد. اما وضعیت جمهوری اسلامی خرابتر از آن است که با بسیج جمعیت کرایه ای و بخشا با کشاندن به زور و اجبار کارکنان دولتی به مراسم نماز جمعه و سخنرانی توخالی همراه با رجز خوانی های احتیاط آمیز، این ضعف و درماندگی را بپوشاند. نیروهای اصلی نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه یعنی حماس و حزب الله در جنگ با اسرائیل متحمل شکستهای سختی شده اند. حتی در میان جریانات تروریسم اسلامی اکنون سخن بر این است که جمهوری اسلامی به صفوف مقدم جنگ نیروهای اسلامی با اسرائیل خیانت کرده و پشت آنها را خالی کرده است .روحیه درب و داغون نیروهای اسلامی سیاسی در منطقه و همچنین روحیه باختگی عوامل حکومتی در خود ایران و ایجاد شکاف در میان این ارتجاع اسلامی باعث شد که نماز جمعه این هفته را با دبدبه و کبکبه برگزار کنند تا نشان دهند وضع آنچنان هم خراب نیست! خامنه ای بر همبستگی تاکید داشت تا از نفاق بیشتر جلوگیری کند و امید واهی داد که در پرتو این همبستگی، “نیروی الهی” اسلامیون را پیروز خواهد کرد! حتی “خدایشان” هم به کمک آنها نیامده است. در همین راستا بود که جمهوری اسلامی خود را مجبور دید به حملات موشکی اخیر علیه اسرائیل دست بزند. این نماز جمعه و آن موشک ها نمی تواند ترس و نگرانی جمهوری اسلامی و وضعیت خوار و ذلیل این رژیم را از دیدها پنهان سازد.

باید دید که حملات نظامی تلافی جویانه اسرائیل چه ابعادی خواهد داشت و در ادامه شاهد چه تحولاتی جنگی خواهیم بود. ولی آنچه مسلم است ما مردم می توانیم خیلی از معادلات را با دخالت فعال خود عوض کنیم. از دو سال پیش ما درگیر انقلابی برای سرنگونی جمهوری اسلامی هستیم و در هر شرایطی باید مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی را بی وقفه دنبال کنیم. از نظر من شعار محوری ما در شرایط کنونی باید ” سرنگون باد حکومت جنگ افروز جمهوری اسلامی” باشد. جمهوری اسلامی از همان آغاز، استقرار حکومت جهنمی اش را با جنگ آغاز کرد. از جنگ با عراق گرفته که شعارش “راه قدس از کربلا می گذرد” بود، تا جنگ علیه مردم کردستان و ترکمن صحرا و جنگ هر روز علیه مردم ایران برای آنکه آنها را به بندگی بکشاند. این رژیم یا استفاده از سپاه قدس و حمایت از حزب الله و حماس و هم‌چنین حوثی ها در یمن یک پای اصلی جنگ ها و کشمکش های نظامی در منطقه بوده است. هر کسی که خواهان صلح است باید سرنگونی جمهوری اسلامی را طلب کند و برای به زیر کشیدن این حکومت جنگ افروز و ضد انسانی بیش از پیش تلاش کند.

این قدرت را مردم ایران دارند که با انقلابشان خود را از شر رژیمی که آنها را به خاک سیاه نشانده است خلاص کنند و همچنین با سرنگونی رژیم تروریستی و جنگ افروز یک طرف مخاصمات منطقه ای را نابود کنند و زمینه ساز آینده ای بهتر برای کل مردم منطقه شوند. بهیچوجه نباید اجازه دهیم که نه جنگ و نه عملیات نظامی و نه ایجاد ترس و نگرانی ها کاذب در باره آینده، ما را از سرنگونی قطعی این رژیم غافل کند. آینده را ما با دستان توانمند خود خواهیم ساخت و در این آینده قطعا جمهوری اسلامی هیچ جایی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *