پرونده سعید مرتضوی پرونده جمهوری اسلامی است!

کاظم نیکخواه: سعید مرتضوی به ١٣٥ ضربه شلاق محکوم شد

kazem-nikxahروز سه شنبه ١١ آبان وکیل کارگران شاکی سعید مرتضوی خبر داد که دادگاه اسلامی در تهران سعید مرتضوی را به جرم تصرف اموال عمومی به ٧٠ ضربه شلاق و به جرم تضییع اموال عمومی به ٦٥ ضربه شلاق محکوم کرده است. این وکیل گفته است که اتهام سعید مرتضوی اختلاس بوده است اما رئیس دادگاه آنرا به تصرف اموال تغییر داده است.

قطعا همه مردم از اینکه این موجود خبیث تحقیر میشود خوشحالند. حتما حتی آن بخش از مردم که از مجازات شنیع شلاق متنفرند از شلاق خوردن سعید مرتضوی استقبال خواهند کرد. گرچه همه میدانند که نسبت به جرایم و جنایات و دزدیهایی که سعید مرتضوی مرتکب شده، این مجازات نیست. بلکه جایزه است. سعید مرتضوی قاتل زهرا کاظمی است. جلاد کهریزک است. شکنجه گر و کشتارگر حکومت طی سالهای سال بوده است. و دزدیهای هزاران میلیاردیش نیز در تامین اجتماعی بر همه کس عیان است. یک قلم از این جرائم برای اینکه او تمام عمرش پشت میله های زندان بماند کافی است. قوانین حکومت به کسانی مثل مه آفرید خسروی حکم اعدام داد و سریعا اجرا کرد تا همدستانش که گویا یکی از آنها همین سعید مرتضوی بود افشا نشوند. حتی برای بابک زنجانی تقاضای اعدام شده است. اما اکنون هزاران میلیارد تومان دزدی آشکار سعید مرتضوی را نه بعنوان اختلاس و دزدی، بلکه تحت عنوان “تصرف اموال عمومی” مطرح کرده اند تا محکومیت او را از زندان و اعدام به چند ضربه شلاق تخفیف دهند. اما

اما بطور واقعی نکته اصلی در این حکم این جنبه ها نیست. نمیشود از دادگاه کذایی حکومت اسلام انتظار داشت که با استانداردهای پیشرو بین المللی آنهم نسبت به دست اندرکاران خود حکومت عمل کند. اما این از نظر ما مردم بسیار و بسیار مهم است که حکومت اسلامی ناچار شده است یکی از سوگلیهای بیت رهبریش را محاکمه و به شلاق محکوم کند. این شلاقی نه فقط به سعید مرتضوی بلکه به شخص خامنه ای است.

هیچکس تردیدی ندارد که از بالا تا پایین حکومت همه دزدند و همه جنایتکار و قاتلند. سعید مرتضوی بدون دستور خامنه ای و سران حکومت کاری انجام نداده است. سعید مرتضوی کاری متفاوت از سایر سران حکومت انجام نداده است.

اما اگر امروز ناچار میشوند او را به شلاق محکوم کنند، این زیر فشار ما مردم است. زیر فشار کارگران و همه کارکنان عضو تامین اجتماعی است. زیر فشار خانواده های جانباختگان کهریزک است. زیر فشار جنبش حق طلبانه مردم است. بدون تردید با گسترش این فشارها ممکن است امروز و فردا کسان دیگری از حکومت را هم به جرم جنایت یا به جرام دزدی و اختلاس محاکمه و محکوم کنند. این شروع فروریختن دیوارهای قلعه خبیث حاکمیت است.

همه میدانند که سالهاست سعید مرتضوی به اتهام قتل و شکنجه زهرا کاظمی و جناختگان کهریزک تحت تعقیب دادگاههای بین المللی بود. اما سران حکومت از خامنه ای تا احمدی نژاد و بقیه او را زیر پروبال خود گرفتند. امروز این پروبال هاست که نحیف و بی خاصیت شده است و سعید مرتضوی چهره شاخص و منفور حکومت اولین قربانی این بی خاصیت شدن پروبال حکومتی هاست.

از نظر مردم سعید مرتضوی باید به جرم قتل و جنایت و شکنجه و دزدی علنا و در پیش چشم مردم محاکمه و محکوم شود. و همه همدستان و همکارانش معرفی شوند و کل جنایات او در کهریزک، ودر زندانهای تهران و در همه جا جلوی چشم مردم قرار گیرد. این را بدون تردید در آینده ای نزدیک به حکومت تحمیل خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *