در گرامیداشت چهارمین سالگرد قیام آبان ۹۸- حسن صالحی

Hasan salehi

به سالروز قیام آبان ۹۸ نزدیک می‌شویم.قیام آبان ۹۸اعتراض مردم به ستوه آمده از گرانی، بی حقوقی، خفقان و سرکوب و ستم و استثمار بود. این برآمد توده‌ای در ادامه خیزش‌های مردمی ۹۶ و ۹۷ اتفاق افتاد و با شعار “جمهوری اسلامی نابود باید گردد” نویدبخشپایان عمر ننگین و مملو از جنایت حکومت بود. جمهوری اسلامی با سرکوب خونین این قیام مردمی و کشتار ۱۵۰۰ تن از معترضین خیال می‌کرد که می‌تواند جامعه ملتهب ایران را خاموش کند. ولی با شروع انقلاب زن زندگی آزادی پس از قتل مهسا (ژینا) امینی در سال گذشته مردم ایران نشان دادند که مصممانه به رزم و نبرد خود برای سرنگونی این رژیم جنایت‌کار و تبهکار اسلامی و وحشی ادامه خواهند داد.مردم بارها نشان داده‌اند، و این را در شعارهای خود نیز فریاد زده‌اند، که جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند و خواهان پایان‌دادن به عمر رژیم اسلامی با هر جناح و دسته آن هستند. اکنون در آستانه چهارمین سالگرد قیام آبان ۹۸ باید با تمام قوا بزرگداشت این قیام را تدارک ببینیم و یاد و خاطره همه کسانی که در جریان این خیزش مردمی توسط جمهوری به قتل رسیدند را گرامی بداریم.بزرگداشت این قیام مردمی می‌تواند به تخته پرشی برای انقلاب زن زندگی آزادی تبدیل شود و اوج تازه‌ای به جنبش انقلابی مردم ایران بدهد.
جمهوری اسلامی مظهر نابودی و نیستی و مرگ برای جامعه است و شرایط به‌شدتغیرقابل‌تحملی را برای مردم به وجود آورده است. تنها امید برای تغییر این وضع و جلوگیری از به نابودی کشاندن هستی و زندگی مردم توسط رژیم اسلامی این است که مردم خود به پا خیزند و سرنوشت خود را به دست بگیرند.ما همه مردم را فرامی‌خوانیم که پیام خیزش آبان ۹۸ را در همه‌جاطنین‌انداز کنند و امری را که این قیام مردمی نتوانست به سرانجام برساند، یعنی سرنگونی جمهوری اسلامی، این بار با تداوم انقلاب زن زندگی آزادی به سرانجام برسانند. ما به تکرار آبان‌ها نیاز داریم چرا که میلیون‌ها شهروند در ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند. آبان ادامه دارد چرا که مردم در نهایت بی‌توجهی جمهوری اسلامی در اثر بیماری و گرسنگی تلف می‌شوند. آبان ادامه دارد چرا که اعدام‌ها و کشتن زندانیان سیاسی در زندان و زیر شکنجه ادامه دارد. آبان ادامه دارد چرا که نظام اسلامی همچنان از خون مردم تغذیه می‌کند. آبان ادامه دارد چرا که هیچ نوع امنیتی برای شهروندان باقی نمانده است. آبان ادامه دارد چرا که زنان از کمترین حقوق اجتماعی خود محروم‌اند. آبان ادامه دارد چرا که مردم حکومت مذهبی، حکومت مشتی دزد و فاسد و جنایت‌کار را نمی‌خواهند. چرا که بیکاری، گرانی، فقر در همه‌جا بیداد می‌کند. آبان ادامه دارد چرا که ما هنوز بر دشمن پیروز نشده‌ایم.
بهترین گرامیداشت خیزش آبان ۹۸ این است که با گسترش اعتراض و مبارزه، با اعتصابات سراسری و برپایی اعتراضات خیابانی، با گرامیداشت یاد جان‌باختگان خیزش آبان و با به چالش کشیدن جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها اراده و عزم خود برای تغییر بنیادی جامعه را در مقابل حکومت اوباش اسلامی نشان دهیم. در سطح بین‌المللی نیز تلاش کنیم که رژیم قاتل مردم ایران در همه عرصه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و ورزشی مورد تحریم قرار گیرد. فعالین اجتماعی و خانواده‌هایجان‌باختگان و زندانیان سیاسی با طرح این درخواست می‌توانند نقش مهمی در گسترش این گفتمان داشته باشند. اعلام این خواست از سوی نهادها و سازمان‌های مردمی در ایران بازگوکننده آرزوی قلبی مردم ایران است و هیچ دولت و نهادی نخواهد توانست بر آن چشم ببندد.
و در آخر ما باید صدای اعتراضمان را برای توقف فوری اعدام‌ها در ایران، لغو همه احکام اعدام و پایان‌دادن به اذیت و آزار فعالین سیاسی و اجتماعی و آزادی فوری و بدون قیدوشرطکلیه زندانیان سیاسی بلندتر کنیم. در هر اقدام دشمن، هراس و ترس این رژیم را از مردم معترض می‌بینیم. جمهوری اسلامی از کابوس سرنگونی وحشت دارد. این کابوس را برای این رژیم تبهکار به واقعیت تبدیل کنیم. همبستگی و اراده واحد ما مردم قادر است که پوزه این رژیم را به خاک بمالد. آزادی را با دستان خود برای جامعه و همه شهروندان کشور به ارمغان بیاوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *