همه قدرت به دست مردم! حسن صالحی

متن سخنرانی حسن صالحی در گردهمایی ۲۱ ژانویه ۲۰۲۳ در شهر مالمو در حمایت از انقلاب ایران
می خواهم اینجا در باره قدرت خودمان صحبت کنم. قدرت انقلاب ایران. قدرت ما مردم. انقلاب ایران بدون هیچ واسطه پارلمان اروپا را مجبور کرد که سپاه پاسداران را در لیست گروههای تروریستی قرار بدهد. انقلاب ایران باعث شد که جمهوری اسلامی از کمیسیون حق زن سازمان ملل اخراج شود. انقلاب ایران موجب شد که شورای حقوق بشر سازمان ملل یک کمیسیون حقیقت یاب تعیین کند تا جنایات جمهوری اسلامی را رصد کند. انقلاب ایران چشمها را باز و توجه ها را به خود جلب کرد. این قدرت ماست. زنده باد قدرت مردم. انقلاب زن زندگی آزادی بر سر این است که ما از حاکمیت زور، از حاکمیت ظلم و دولت‌هایی که به مردم ظلم می کنند خلاص شویم. انقلاب زن زندگی آزادی بر سر این است که ما آقا‌ بالا سر نداشته باشیم، ما کسانی باشیم که بتوانیم بر سرنوشت و مقدرات خودمان حاکم باشیم. چهل و چهار سال یک فرد جانی، جاهل و متحجر را به اسم ولی فقیه بالای سر ما گذاشتند مثل اینکه صغیریم، مثل اینکه ما نادانیم، مثل اینکه ما چیزی نمی فهمیم. ما این سیستم را نمی خواهیم. ما می خواهیم حکومت، حکومت مردمی باشد. مردم بر خودشان حکومت کنند.

آزادی در زیبای زن زندگی آزادی به این معنی است که ما بنده و مطیع هیچ دولتی نمی خواهیم باشیم تا مثل جمهوری اسلامی به ما زور بگوید. ما می خواهیم بر خودمان حکومت کنیم و خودمان باشیم که دولت تشکیل دهیم. بعضی های می گویند این زیاده خواهی است. چطوری مردم عادی می توانند حکومت کنند؟! ما به تکنوکراتها، بوروکراتها و یک قشر از ما بهتران برای حکومت نیاز داریم.
ببینید الان جمهوری اسلامی یکی از آدمهای خودش را می گذاره بعنوان رئیس فلان دانشگاه که هیچی هم نمی دونه در حالیکه خود استادان و دانشجویان بهتر از هر کس دیگری می توانند دانشگاه را اداره کنند. در نیشکر هفت تپه مدیریت این مجتمع کارگری را واگذار کردند به فردی به اسم اسد بیگی که دزد بود در صورتیکه کارگران و مهندسین این کارخانه گفتند مگر ما چی کم داریم که نتوانیم این مجتمع را خودمان اداره کنیم طوری که واقعا منافع کارکنان تامین بشه؟ آخر سر هم موفق شدند اسد بیگی را کنار بگذارند. ببنید وقتی که شما مردم را از صحنه حذف کردید مطمئن باشید که باز هم دیکتاتوری باب خواهد شد حالا از هر نوعی که باشه. یک اقلیتی می خواهند اکثریت مردم را کنترل کنند. ولی همین مردم که برخی می گویند حکومت کردن از دستشان بر نمی آید خیلی کارها می توانند بکنند. سواد و تحصیلاتش هم دارند. بخش عظیمی از کارگران در مملکت ما الان تحصیل کرده اند از دیپلم تا تحصیلات عالی دارند. ببینید ما مردم با هر شغل و حرفه ای اگر یک ساعت کار نکنیم این جامعه می خوابد. بنابراین این مردم خیلی کارها از دستشون ساخته است. البته هر جا هم لازم باشه از نیروی متخصص استفاده می کنند.


همین الان مردم در مبارزه علیه رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در حال متشکل شدن هستند. جوانان در محلات متشکل شدند. کارگران پیمانی نفت شورای سازماندهی اعتراضات دارند. کارگران نیشکر هفت تپه شورای نمایندگان دارند، معلمان شورای هماهنگی دارند، بازنشستگان متشکل هستند. دانشجویان متشکل هستند. ما مردمی که همین امروز برای انداختن این رژیم ظالم مشغول متشکل شدن هستیم فردا هم می توانیم بعنوان قدرت حاکمه متشکل بمانیم و زمام امور مملکت را بدست بگیریم. یک چیز هم هست. هر کسی هم که بعنوان نماینده مردم، حالا در هر سطحی انتخاب شده باشد، اگر دست از پا خطا کند و از منافع مردم دور شود ما باید بتوانیم و این حق را داشته باشیم که عزلش کنیم. نه اینکه چهارسال زندگی ما را داغون کنند و هیچ کاری نتوانیم بکنیم. اگر این تضمین نباشد باز می شه دیکتاتوری و ولایت فقیه. بنابراین من می خواهم بگویم که شما مردم گُل کاشتید چه در خارج و چه در داخل کشور. اگر قدرت شما نبود این اتفاقاتی که من به آنها اشاره کردم اتفاق نمی افتاد. زنده باد قدرت متحد ما مردم علیه جمهوری اسلامی !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *