انقلاب زنانه- کاظم نیکخواه

منصور حکمت زمانی گفت انقلابى که در ایران ميشود، ميتواند خيلى زنانه باشد. متاسفانه بیماری به او فرصت نداد که انقلاب و سرنگونی جمهوری اسلامی را شاهد باشد. اما اوضاع جامعه ایران نشان میدهد که او در مورد انقلاب و رنگ زنانه انقلاب نیز کاملا حق داشت. جنبش رهایی زن از شر اسلام و حجاب و حکومت اسلامی فشار سنگینی بر گرده جمهوری اسلامی گذاشته و تا همینجا عملا عقب نشینی هایی را به حکومت تحمیل کرده است. زنان و دختران حجاب را دور می اندازند. به قوانین ضد زن اعتراض میکنند. عمامه آخوند را زیر پا له میکنند. و خشم و نفرت عمیقشان از این حکومت ضد زن را به اشکال مختلف بروز میدهند. در این مبارزه زنان بهای سنگینی پرداخته اند اما عقب ننشسته اند و میخواهند در کنار کارگران و مردم به جان آمده شر جمهوری اسلامی سرمایه داران را کم کنند.


این روزها عبارت انقلاب زنان یا انقلاب زنانه بار دیگر به متن خبرهای سیاسی وارد شده است. چرا کهبر متن فضای ضد حکومت اسلامی در میان زنان، یک هنر پیشه شناخته شده از انقلاب زنان سخن گفته است. زر امیرابراهیمی بازیگر فیلم “عنکبوت مقدس” که جایزه بهترین بازیگر را در جشنواره کن بدست آورده روز 5 تیر در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: “اگر بار دیگر انقلابی در ایران رخ دهد این بار انقلاب زنان یا انقلاب زنانه خواهد بود. انقلاب بعدی ایران را زنانی رقم خواهند زد که آزادی شان از آنان سلب شده است”. او هنگام گرفتن جایزه چنین گفت: “میخواستند مرا بعنوان یک زن از همه جا حذف کنند، از بین ببرند. از سینما کنار بزنند. میخواستند من در هیچ کجا دیده نشوم، تا شاید خودکشی کنم و بمیرم. اما من اکنون اینجا هستم با این جایزه. این مربوط به قدرت ماست. نه فقط قدرت زنان بلکه قدرت انسان”.او در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «جامعه ایران آماده انفحار است» و «تغییر باید اتفاق بیفتد»، و ادامه داد: “زنان می‌جنگند تا حقوق اندکی را که در این جامعه دارند حفظ کنند. آنها آستین‌ها را بالا زده‌اند و لباس‌های متفاوتی می‌پوشند. بیرون می‌روند و آواز می‌خوانند و گروه‌های رقص مخفی تشکیل می‌دهند. فشار زیادی بر ما وارد شده است. ..ما هرگز جرات برداشتن روسری در خیابان را نداشتیم.اما نسل جوان امروز جرات این کار را دارد”.


این سخنان بازتاب آن انقلابی است که در چشم انداز نزدیک جامعه ایران خود را نشان میدهد. این کیفرخواستزنان علیه نیروی ضد بشری و ضد زن و ارتجاعی ای است که در ایران نه فقط زنان بلکه کارگران، بازنشستگان، جوانان و همه زنان و مردان شریف را پایمال میکند. کیفرخواست علیه این نیروی خبیث را مردم این کشور بارها به زبان آورده اند.
“انقلاب زنان”! یا انقلاب زنانه آنگونه که منصور حکمت اشاره میکند به یک واقعیت عمیق اشاره میکند.به قدرت زنان. به جنبش آزادی زن که نه فقط زنان بلکه میلیونها زن و مرد را در بر میگیرد که میخواهند جامعه را انسانی کنند. مدتهاست که صدای انقلابی انسانی و زنانه در ایران شنیده میشود. زر امیر ابراهیمی از چنین انقلابی سخن میگوید.بعنوان یک زن علیه حکومت ضد زن کیفرخواست میدهد. و صدای چنین انقلابی را بازتاب میدهد و از آن دفاع میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *