جنگ اوکراین و اصحاب کهف- کاظم نیکخواه

این روزها در اوج جنایات ارتش روسیه در اوکراین، بعضی ها مقالات بلند بالایی در مورد جنایات آمریکا و غرب در جنگ جهانی دوم و در یوگسلاوی و شیلی و جاهای دیگر مینویسند تا ما را قانع کنند که باید آمریکا را محکوم کرد و نه روسیه و پوتین را. واقعا داستان جالب و تاسف انگیزی است. گویا الان در اوج جنگ اوکراین مردم باید بروند جنایات آمریکا در ناکازاکی و شیلی و جاهای دیگر را محکوم کنند و به پوتین و جنایاتش کاری نداشته باشند. ساعت زندگی بعضی ها انگار قاطی کرده است. زمان را از دست داده است. به آنها مدام یادآور میشود که جنایات هیروشیما و ناکازاکی و جاهای دیگر توسط آمریکا و غرب بدتر از جنایات اوکراین است حواست باشد!! انسان معقول سرش را میخاراند و میگوید شما از کدام غار بیرون آمده ای؟ چشمانت را باز کن دوروبرت را نگاه کن. الان جنگ جهانی اول و دوم نیست. جنگ سوم است. تازه در جنگ دوم همه شواهد میگوید زمینه های جنگ را زیاده روی غرب علیه آلمان بعد از جنگ جهانی اول ایجاد کرد و هیتلر بر نارضایتی وسیع مردم از سیاستهای دولتهای غربی سوار شد و جنگ را آغاز کرد. آیا مردم در آن زمان باید نازیسم و هیتلر و کوره های آدم سوزی و آن جنایات باور نکردنی علیه بشریت را محکوم میکردندیا آنهایی را که به هر دلیل با هیتلر میجنگیدند؟ شما اگر در جنگ دوم بودید با این منطق که زمینه جنگ را چه کسی ایجاد کرده باید کنار هیتلر می ایستادید.


روشن است که دولتهای آمریکا و ناتو در دوره های مختلف جنایات زیادی علیه بشریت انجام داده اند. اما کسی که وسط یک جنگ میخواهد به عقب برگردد و کارنامه دولتهای دیگری را بیرون بکشد، بروشنی هدفش از زیر ضرب بدر بردن جنایتکار کنونی است. برخی از این افراد و جریانات همزمان یک دعای “پوتین را هم باید محکوم کرد” میخوانند تا بقول خودشان آب بندی کرده باشند و متهم به طرفداری از پوتین نشوند. اما اینهم کمکی به کسی نمیکند. محکوم کردن جنایتکار باید بدون اما و اگر و شرط و شروط باشد، نه زیر لوای محکوم کردن همه نیروهای درگیر در جنگ. ارتجاع کثیف روسی را که دارد در روز روشن چنایتهای زیادی انجام میدهد و تهاجم و تعرض گسترده و خطرناکی را آغاز کرده است که معلوم نیست ادامه آن به کجا ختم خواهد شد، باید بدون لکنت و با صدای رسا محکوم کرد.


بهرحال دوستان عزیز! دما سنج ما بایدبا مردم و زندگی مردم بالا و پایین برود. زلنسکی و ناتو هر گناهی کرده باشند مردم اوکراین مقصر نیستند و باید محکم از آنها در برابر جنایات دولت مافیائی روسیه دفاع کرد. بگذار بعضی ها در همان غار خود بمانند و کتابهای تاریخ را که تازه خوانده اند کج و معوج تحویل دهند. به امید روزی که هیچ جنایتکاری در هیچ گوشه ای از دنیا در قدرت نباشد. زنده باد جامعه انسانی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *