آئين نامه انتخابات کنگره دوازدهم حزب کمونيست کارگری ايران

مصوب هیئت اجرائی حزب 

١- انتخابات در دو مرحله انجام ميگيرد، سراسري و محلي. ابتدا انتخابات سراسرى و بعد از روشن شدن نتايج، انتخابات محلى انجام ميشود.

٢- جمع نمايندگان کنگره ١۵۰ نفر است. سهميه انتخابات سراسرى ١٠٠ نفر و سهمیه انتخابات محلی ۵۰ نفر است.

٣- هر عضو حزب میتواند هم در انتخابات سراسری و هم محلی در رای گیری شرکت کند. در انتخابات محلی هر عضو فقط در یک حوزه میتواند رای بدهد.

٤- راى گيرى به صورت مخفى و از طریق اینترنت انجام ميشود.

٥- در انتخابات سراسرى و محلى، نمايندگان با اکثريت نسبى آرا انتخاب ميشوند، يعنى کسانى که آراى بيشترى نسبت به ديگران آورده اند انتخاب ميشوند. در انتخابات سراسرى حداقل آرای لازم براى انتخاب شدن ٢٠ درصد کل آراى راى دهندگان است.

– در صورتیکه تعداد آراى چند کانديد در رديف هاي مرزى برابر باشند، همه کاندیداهائی که رای مساوی آورده اند به لیست نمایندگان اضافه میشوند.

٦- انتخابات سراسرى در يک مرحله انجام ميشود. در صورتيکه تعداد نمايندگان انتخاب شده در انتخابات سراسرى کمتر از ١٠٠ نفر باشد (يعنى کمتر از ١٠٠ نفر صاحب حداقل ٢٠ درصد آرا شدند) بقيه سهميه سراسرى به سهميه تشکيلاتهاى محلى اضافه خواهد شد.

٧- در انتخاباتهاى سراسرى و محلى اعضا ميتوانند به تعدادی کمتر از تعداد سهمیه رای بدهند، اما رای دادن به تعداد بیشتر مجاز نیست.  

۸- کل پروسه انتخابات زیر نظر هیئت اجرایی حزب صورت میگیرد. هيئت اجرایی مرجع بررسى شکايات احتمالى از نحوه برگزارى انتخابات است.

۹- “کمیته برگزاری انتخابات كنگره” از طرف هیئت اجرایی مسئول مستقیم سازماندهی انتخابات است.

هیئت اجرایی حزب

۱۴ اکتبر ۲۰۲۱، ۲۲ مهر۱۴۰۰

کنگره دوازدهم حزب کمونیست کارگری

در دسامبر۲۰۲۱ برگزار خواهد شد!

به اطلاع میرسانیم که کنگره دوازدهم  حزب کمونیست کارگری از روز سوم تا پنجم ماه دسامبر ۲۰۲۱ (۱۲ تا ۱۴ آذر ۱۴۰۰) به صورت علنی برگزار خواهد شد و بطور زنده از تلویزیون کانال جدید و همینطور پلتفرم های مختلف مدیای اجتماعی پخش خواهد شد.

با توجه به وضعیت ویژه ناشی از بیماری کوید ۱۹ این کنگره به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

کنگره متشکل از نمایندگان منتخب اعضای حزب، بالاترین ارگان سیاستگذاری و مرجع انتخاب کمیته مرکزی حزب است. کنگره بهترین فرصت برای آشنایی با فعالیتها و سیاستها، رهبران و فعالین و مناسبات درونی حزب کمونیست کارگری است.

کنگره دوازدهم هم به روال همیشگی به روی عموم باز خواهد بود و از احزاب، رسانه ها و شخصیتهای مخالف جمهوری اسلامی و فعالین جنبش های اعتراضی برای حضور در کنگره دعوت به عمل خواهد آمد. از آنجا که کنگره دوازدهم حزب به صورت آنلاین برگزار می شود بیش از همیشه این فرصت برای همه اعضا و دوستداران حزب و همه مردم فراهم است تا ناظر و میهمان کنگره دوازدهم حزب باشند. ما همه مردم آزاده را به شرکت در کنگره حزب فرا میخوانیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴مهر ۱۴۰۰،۶ اکتبر۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *