قراردر مورد بایکوت سیاسی جمهوری اسلامی & عضوگیری در ایران

قراردر مورد بایکوت سیاسی جمهوری اسلامی
مصوب پلنوم ۵۲ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳ دسامبر ۲۰۲۰

١- خیزش آبان ماه ٩٨ و پیامدهای آن جمهوری اسلامی را بیش از پیش در جهان رسوا و بی آبرو کرده است.
٢- نهادهای دفاع از حقوق بشر مانند عفو بین الملل و کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، چهره ها و نهادهای بین المللی ورزشی، اتحادیه های کارگری، و بسیاری از دولتهای اروپائی جمهوری اسلامی را بخاطر سرکوبگری ها و اعدامها و بویژه بازداشت و شکجه و اعدام معترضین محکوم کرده اند
٣- به همت عده ای از فعالین و معترضین در خارج کشور پرونده جنایات جمهوری اسلامی به دادگاه لاهه برده شده است.
٤- بخشی از فعالین و نهادهای مبارزاتی در ایران در اعتراض به اعدام و شلاق و سیاستهای سرکوبگرانه حکومت با انتتشار اطلاعیه ها و طومارهائی خواستار برخورد قاطع تر جامعه بین المللی به جمهوری اسلامی و بایکوت سیاسی آن شده اند.

این واقعیات بیانگر آنست که فضای بین المللی و داخلی ایران برای بایکوت و انزوای جمهوری اسلامیبیش از همیشه فراهم است. کمیته مرکزی حزب یک بار دیگر بر سیاست همیشگی حزب مبنی بر بایکوت جهانی و آفریقای جنوبیزه کردن جمهوری اسلامی تاکید میکند و اعلام میکند مبارزه برای انزوای جهانی جمهوری اسلامی یکی از عرصه های مهم نبرد برای سرنگونی آن بقدرت اعتراضات و مبارزات انقلابی مردم ایران است.
حزب تمام تلاش خود را به کار میبرد تا حکومت جنایتکار حاکم بر ایران از نظر سیاسی و ورزشی و فرهنگی و تسلیحاتی از جانب دولتها و نهادهای بین المللی بایکوت شود. روابط دیپلماتیک دولتها با جمهوری اسلامی باید قطع شود و سفارتخانه هایش بسته شود، از سازمان ملل و سازمان جهانی کار و دیگر نهادهای بین الملی باید اخراج گردد و به مسابقات ورزشی و جشنواره ها و فستیوال ها و نمایشگاههای جهانی راه داده نشود.
جمهوری اسلامی نماینده مردم ایران نیست، قاتل آنهاست. رژیم حاکم بر ایران نه تنها نباید از جانب دولتها برسمیت شناخته شود، بلکه هر دولت و حزب و نهادی که ادعای دفاع از حقوق بشر دارد باید خواهان پیگیرد و محاکمه سران و مقامات این حکومت به جرم جنایت علیه بشریت باشد.
حزب همه احزاب و سازمانهای اپوزیسیون و همچنین همه فعالین و نهادهای مبارزاتی و سازمانهای مردم نهاد در ایران را فرامیخواند تا به جنبش بایکوت سیاسی جمهوری اسلامی بپیوندند و از دولتها و سازمانهای بین المللی بخواهند که جمهوری اسلامی را طرد و بایکوت کنند.

/////

قرار درمورد عضوگیری در ایران
مصوب پلنوم ۵۲ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳ دسامبر ۲۰۲۰

فضای پر تلاطم جامعه، رشد چپگرایی و رادیکالیسم در عرصه های مختلف مبارزات مردمی و توازن قوای موجود از یکطرف و موقعیت ویژه حزب و گسترش نفوذ سیاسی آن و جلب اعتماد وسیعتر به حزب در جامعه و در میان فعالین، شرایط را برای رشد وسیع حزب فراهم کرده است. بر متن این شرایط حزب کارزار گسترده ای برای جذب هر چه بیشتر افراد و فعالین و عضوگیری و گسترش سازمان حزب در دستور کار خود قرار میدهد.
حزب از همه اعضا و کادرهای خود در خارج و در ایران می خواهد فعالانه در ارتباطات اجتماعی و مبارزاتی در عرصه های فعالیت خود، در جمعهای بیننده کانال جدید، و در رابطه با کلیه دوستان و آشنایان و همکاران خود افراد را به عضویت در حزب تشویق کنند. حزب همه کسانی را که علیه هر نوع تبعیض و بی حقوقی و علیه جمهوری اسلامی مبارزه میکنند به عضویت در حزب دعوت میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *