پیام های پلنوم ۵۲ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران

در حمایت از انجمن خانواده های قربانیان پرواز پی اس ۷۵۲

“انجمن خانواده‌های قربانیان پرواز پی‌اس‌۷۵۲” که در فروردین ۱۳۹۹ تشکیل شد، فعالیت های همه جانبه و وسیعی را در راستای زنده نگهداشتن یاد جانباختگان این فاجعه، محکومیت بین المللی جمهوری اسلامی و کشاندن آمران و عاملان و پنهان کنندگان و مقصران این جنایت عامدانه و بیرحمانه به دادگاه لاهه سازمان داده است.

حزب کمونیست کارگری از فعالیت های این انجمن و اهداف و خواست های آن قاطعانه حمایت میکند و ضمن گرامیداشت یاد جانباختگان این فاجعه، مردم آزاده و فعالین سیاسی را به حمایت از فعالیت ها و خواست های این انجمن فرامیخواند. حزب همچنین فعالیت های شجاعانه خانواده های جانباختگان این فاجعه در ایران را صمیمانه ارج نهاده و همه مردم معترض و تشکل های مردمی را به تقویت این فعالیت ها،تجمعات،مراسم ها و سایر برنامه های آنها و خواست دادگاهی کردن سران سپاه و حکومت اسلامیبه جرم جنایت علیه بشریت فرامیخواند.

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳ دسامبر ۲۰۲۰
/////

فراخوان به حمایت همه جانبه از کارگران نیشکر هفت تپه
پنج هزار کارگر نیشکر هفت تپه در دور اخیر مبارزات و اعتصاب تاریخی خود بیش از هفت ماه است متحدانه در برابر قدرتمندترین جبهه سرمایه داران از جمله وزیر کار، نمایندگان مجلس اسلامی، مقامات دولت، امام جمعه، استاندار، سرمایه دار خصوصی، شورای اسلامی و دیگر ایادی و مزدورانشان ایستاده اند و از خواستهای پایه ای و بحق خود کوتاه نیامده اند. اعتصابات شکوهمند کارگران نیشکر هفت تپه فصل نوینی را در تقابل کارگران با طبقه سرمایه دار گشوده است و بر کل فضای جامعه و گفتمانهای سیاسی جامعه تاثیرات پیشرو و آموزنده ای بجا گذارده است. حزب کمونیست کارگری در تمام لحظات این مبارزه فعالانه همگام و همراه کارگران بوده و صدای رسای کارگران حق طلب بوده است.
کمیته مرکزی حزب به همه کارگران این مجتمع صمیمانه درود میفرستد و پشتیبانی قاطع خود را از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه و خواستهای آنها اعلام میدارد. ما همه کارگران و مردم و تشکلهای پیشرو و کارگری را به حمایت فعال از خواستها و اعتراضات و اعتصاب نیشکر هفت تپه این سنگر مستحکم کارگری فرا میخوانیم.
زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه!

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳ دسامبر ۲۰۲۰

//////

پیام به بازنشستگان

بازنشستگان عزیز

همزمان با نشست کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری، شاهد تجمع بزرگ و سراسری شما در تهران و شهرهای مختلف کشور بودیم که در اعتراض به فقر و گرانی و بساط دزدسالاری حاکم و برای معیشت و منزلت و زندگی خود، در تهران و شهرهای مختلف کشور به میدان آمدید.

شما بازنشستگان در تمام طول سالیان گذشته یکی از گردان های مهم مبارزه علیه حکومت مفتخوران اسلامی و نظام استثمارگرانه حاکم بوده اید که عملا پرچم خواست های همه مردم زحمتکش را به اهتزاز درآورده اید و نقش مهمی در فضای سیاسی اعتراضی کشور ایفا میکنید.

کمیته مرکزی حزب از مبارزات پیگیرانه شما و خواست های عادلانه شما قویا حمایت میکند و همه مردم آزاده را به حمایت از مبارزات شما فرامیخواند.

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳ دسامبر ۲۰۲۰

/////
به فعالین جنبش علیه اعدام

با درود به همه مردم آزاده و فعالین جنبش علیه اعدام در ایران!

جنبش علیه اعدام جنبشی قوی و گسترده در ایران است.این جنبشی است که بخش وسیعی از مردم و سازمانهای سیاسی و کارگری و دانشجویی و خانواده های دادخواه به اشکال مختلف در آن سهیم هستند. دفاع از زندگی و برقراری جامعه ای بدور از خشونت و جنایت و لغو مجازات ضد انسانی اعدام و توقف فوری اعدام ها اهداف این جنبش هستند. مصاف جنبش علیه اعدام با جمهوری اسلامی در سالهای گذشته منجر به کمپین ها بزرگی علیه اعدام شده و موفقیت هایی را نصیب خود ساخته است.

بویژه در ماه های اخیر جنبش علیه اعدام گامهای بزرگی به جلو برداشته است. این در واقع بخشی از پیشروی مبارزه عمومی مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی است. یکی از نمونه های درخشان از مخالفت آشکار و علنی با اعدام، سونامی توییتری با هشتگ اعدام نکنید بدنبال صدور حکم اعدام علیه سه تن از معترضین آبان ۹۸ بود. این عملا یک همه پرسی درباره اعدام بود که میلیونها نفر با شرکت در آن به اعدام و حکومت اعدام نه گفتند. این رویداد مورد توجه بی سابقه جهانیان قرار گرفت و تحسین همگانی از جنبش توانمند و اجتماعی علیه اعدام در ایران را برانگیخت. این پاسخ محکم مردمی بود که به حکومت نشان دادند نه فقط از معترضین اعتراضات آبان ۹۸ قاطعانه به دفاع برمی خیزند بلکه بر تداوم این جنبش تا سرنگونی جمهوری اسلامی اصرار دارند. در اثر این همایش میلیونی و همچنین دهها میتینگ اعتراضی که در خارج کشور برگزار شد مردم ضمن افشای جنایت بی شمار رژیم موفق شدند که از اعدام هشت تن از معترضین آبان ۹۸ و دی ماه ۹۶ جلوگیری کنند. حتی آنجا که جمهوری اسلامی به اعدام بی رحمانه نوید افکاری دست زد با واکنش تند اعتراضی در ایران و جهان روبرو شد و مراسم بزرگداشت این ورزشکار جوان در همه جا به مانیفستی علیه اعدام و برای بایکوت سیاسی جمهوری اسلامی تبدیل شد.

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران به همه مردم ایران و بویژه فعالین علیه اعدام که در اعتراض به این مجازات ضد انسانی و علیه جمهوری اسلامی وسیعا به میدان آمدند درود می فرستد و دست همه شما را به گرمی می فشارد. ما دست در دست هم طوفان توییتری علیه اعدام را به طوفان خیابانی علیه حکومت اعدام تبدیل خواهیم کرد.

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳ دسامبر ۲۰۲۰

////


پیام پلنوم ٥٢ حزب کمونیست کارگری ایران

به مردم مبارز کردستان عراق

نشست کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران در روزهایی برگزار میشود که صدای مبارزات شما مردم شریف و انقلابی برای رهایی از دست احزاب حاکم و برای دفاع از کرامت و حقوق انسانی و برای گرفتن چند ماه حقوقهایتان خیابان ها را بلرزه درآورده است.

مبارزات کوبنده شما در شهرهای کردستان عراق ادامه مبارزات انقلابی و رادیکالی است که از اکتبر سال قبل در سراسر عراق شروع شده است.

ما همبستگی خود را با میارزات و خواست های عادلانه شما مردم مبارز کردستان اعلام میکنیم، یاد عزیزانی که در این مبارزات جانباخته اند را گرامی میداریم و مردم ایران را به همبستگی و حمایت از مبارزات شما علیه احزاب و دار و دسته های قومی و اسلامی در کردستان عراق فرامیخوانیم.

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *