اطلاعیه پایانی پلنوم بیست و چهارم کمیته مرکزی حزب

پلنوم ۲۴ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران در روزهای ۱۲ و ۱۳ نوامبر ۰۵ (۲۱ و ۲۲ آبان ۸۴) برگزار شد. این پلنوم یک نشست وسیع بود که در آن علاوه بر اعضا و مشاورین کمیته مرکزی، تعدادی از کادرهای حزب نیز بعنوان ناظر شرکت داشتند. مجموعا ۱۲۰ نفر در این پلنوم حضور داشتند. دستور جلسه پلنوم عبارت بود از گزارشهای رئیس هیات دبیران، دبیر کمیته مرکزی و رئیس دفتر سیاسی، اولویتهای دوره ای رهبری حزب، طرح آرایش تشکیلاتی رهبری حزب، و قرارهائی در مورد کادرها، مدرسه حزبی، انتشار وسیع آثارمنصور حکمت به زبانهای اروپائی، فعالیت بین المللی حزب علیه اسلام سیاسی، طرح تعیین مشاور کمیته مرکزی از میان کادرهای داخل کشور و انتخابات.

مبحث اصلی پلنوم اولویتهای دوره ای رهبری حزب بود که تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این بحث شرکت کرده و حول جوانب مختلف آن ابراز نظر کردند. طرح اولویتها به اتفاق آرا به تصویب رسید. طرح آرایش تشکیلاتی رهبری حزب نیز که در واقع مکملی بر طرح رهبری مصوب پلنوم دهم بود باتفاق آرا تصویب شد. در مبحث قرارها و قطعنامه ها پلنوم بعلت ضیق وقت قادر به بررسی همه اسناد نشد. دو قرار در مورد مدرسه حزبی و تعیین اعضای مشاور از داخل کشور به تصویب رسید و بقیه اسناد پیشنهادی برای بحث و تصمیم گیری به دفتر سیاسی سپرده شد.

در مبحث گزارشات، موقعیت جدید و دستاوردهای حزب در عرصه جنبش کارگری، در مبارزه علیه جمهوری اسلامی و در مقابله با اسلام سیاسی در عرصه بین المللی مورد بررسی قرار گرفت و بر تعیین سیاستهای عملی با اتکا بر این دستاورها، سازماندهی مبارزات و تامین رهبری حزب بر آنها، و همچنین گسترش و تقویت حزب و حزبیت در دل مبارزات مختلفی که حزب در گیر آنست تاکید شد. در مبحث اولویتها تم اصلی بحث هویت کمونیستی حزب و سازماندهی حزبی حول کمونیسم کارگری بود. از جمله نتایج عملی این بحث عضو گیری وسیع، تشکیل و تقویت حوره های حزبی، ارتقا اعضا به سطح کادرهای کمونیست و فعالین جنبش کمونیسم کارگری، توسعه آموزش مارکسیسم و کمونیسم کارگری در سطح وسیع علنی و در درون حزب بود که در بندهای سند اولویتهای دوره ای و همچنین دیگر قرارهای عرضه شده به پلنوم مطرح و تصویب شد.

آخرین دستور پلنوم انتخاب دبیر کمیته مرکزی و اعضای دفتر سیاسی بود. پلنوم حمید تقوائی را به اتفاق آرا به دبیری کمیته مرکزی انتخاب کرد. در انتخابات برای اعضای دفتر سیاسی، پلنوم ابتدا تعداد اعضای دفتر سیاسی را از ۱۷ به ۱۹ نفر ارتقا داد. و چون در انتخابات دو نفر از رفقا رای مساوی داشتند بنا به سنت همیشگی حزب هر دو رفیق به دفتر سیاسی پذیرفته شده و به این ترتیب مجموعا ۲۰ نفر به دفتر سیاسی انتخاب شدند. اعضای دفتر سیاسی منتخب پلنوم ۲۴ عبارتند از: محمد آسنگران، محسن ابراهیمی، مینا احدی، هما ارجمند، فاتح بهرامی، کیوان جاوید، علی جوادی، سیاوش دانشور، شهلا دانشفر، نسرین رمضانعلی، بهرام سروش، عصام شکری، مصطفی صابر، حسن صالحی، اصغر کریمی، خلیل کیوان، آذر ماجدی، سیاوش مدرسی، مریم نمازی و کاظم نیکخواه.

در اولین نشست دفتر سیاسی که بلافاصله بدنبال پلنوم برگزار شد رفقا آذر ماجدی و مینا احدی کاندید رئیس دفتر سیاسی شدند و آذر ماجدی به عنوان رئیس دفتر سیاسی حزب انتخاب شد. در این جلسه همچنین لیست اعضای هیات دائر از جانب حمید تقوائی به دفتر سیاسی ارائه شد و از دفتر سیاسی رای اعتماد گرفت. اعضای هیات دائر عبارتند از: اصغر کریمی (رئیس هیات)، فاتح بهرامی، علی جوادی، مصطفی صابر، خلیل کیوان.

بر مبنای طرح جدید رهبری در کنار هیات دائر، هیات دیگری از دبیران ارگانها و کمیته های حزبی با نام “هیات هماهنگی برای رهبری کمپینها و مبارزات جاری” (بطور خلاصه هیات هماهنگی) تشکیل میشود. اعضای هیات هماهنگی عبارتند از: اصغر کریمی (رئیس هیات)، شهلا دانشفر(دبیر کمیته سازمانده)، محمد آسنگران(دبیر کمیته کردستان)، خلیل کیوان(دبیر کمیته خارج کشور)، مریم نمازی(دبیر کمیته ارتباطات بین المللی)، علی جوادی (رئیس تلویزیون کانال جدید)، سیاوش دانشور (مدیر رادیو انترناسیونال)، محسن ابراهیمی (سردبیر انترناسیونال)، کاظم نیکخواه (مسئول واحد اطلاعیه ها و سایتها).

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران
۱۶ نوامبر ٢٠٠٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *