اطلاعیه پایانی پلنوم بیست و پنجم کمیته مرکزی حزب

پلنوم ۲۵ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران در روزهای ۱۶ و ۱۷ آوریل ۲۰۰۶ (۲۷ و ۲۸ فروردین ۸۵) برگزار شد. این پلنوم یک نشست وسیع بود که در آن علاوه بر اعضا و مشاورین کمیته مرکزی، تعدادی از کادرهای حزب نیز بعنوان ناظر شرکت داشتند.

دستور جلسه پلنوم عبارت بود از گزارشهای دبیر کمیته مرکزی، رئیس دفتر سیاسی، و رئیس هیات دبیران، بیانیه در مورد کشمکش میان آمریکا و متحدینش با جمهوری اسلامی، طرح قطعنامه در مورد تحولات جنبش کارگری و ویژگیهای نسل جدید رهبران عملی، چند قرار تشکیلاتی و انتخابات.

در مبحث گزارشات نقش ویژه و خطیر حزب در شرایط حاضر در مقابله با دو قطب تروریستی در سطح جهانی، و در رابطه با جنبش سرنگونی و جنبش کارگری در ایران بخصوص پس از مبارزه کارگران شرکت واحد مورد بحث قرار گرفت و بر ضرورت ظاهر شدن حزب بعنوان نماینده مردم ایران و جنبش انقلابی آنان در سطح جهانی و فراخواندن جهانیان به حمایت از جنبش سرنگونی طلبانه مردم ایران بعنوان راه مقابله انسانی و متمدنانه با میلیتاریسم دولتی غرب و تروریسم اسلامی تاکید شد. این بحث و بررسی در مبحث کشمکش میان دولت آمریکا و متحدینش با جمهوری اسلامی که اولین دستور بعد از گزارشات بود ادامه یافت. پلنوم بیانیه ای که در این مورد پیشنهاد شده بود را در کلیات به تصویب رساند و به دبیر کمیته مرکزی اختیار داد که با توجه به مباحث پلنوم اصلاحات نهائی را در بیانیه وارد کند.

یک دستور مهم دیگر پلنوم بررسی طرح کمپین مالی علنی حزب بود. پلنوم تصویب کرد که حزب یک کمپین مالی علنی با هدف جمع آوری یک میلیون دلار را در دستور کار خود قرار بدهد. در جلسه پلنوم ۲۹ نفر از کادرهای شرکت کننده در پلنوم تعهد کردند که بعنوان اولین قدم این کمپین هر یک ۵ هزار دلار بپردازند. حزب بزودی این کمپین را در یک سطح علنی و وسیع آغاز خواهد کرد.

در دستور تحولات جنبش کارگری طرح قطعنامه پیشنهادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از آنجا که تغییرات و اصلاحات متعددی از سوی نمایندگان پیشنهاد شد پلنوم بررسی و تصویب سند را به دفتر سیاسی سپرد.

در مبحث قرارها پلنوم قراری را مبنی بر قدردانی از ارگانها و رفقای حزبی بخاطر نقشی که در مبارزات کارگران واحد ایفا کردند تصویب نمود. قرار دیگری نیز در رابطه با تکمیل طرح آرایش رهبری حزب تصویب شد. هر دو این قرارها به اتفاق آرا تصویب شدند. چند قرار دیگر نیز به پلنوم پیشنهاد شده بود که بررسی و تصویب آنها بخاطر ضیق وقت به دفتر سیاسی سپرده شد.

آخرین دستور پلنوم انتخاب دبیر کمیته مرکزی و اعضای دفتر سیاسی بود. پلنوم حمید تقوائی را به اتفاق آرا به دبیری کمیته مرکزی انتخاب کرد. در انتخابات برای اعضای دفتر سیاسی، پلنوم ابتدا تعداد ۱۹ نفر اعضای دفتر سیاسی را که در پلنوم گذشته تصویب شده بود تایید کرد. و سپس این رفقا به دفتر سیاسی انتخاب شدند: محمد آسنگران، محسن ابراهیمی، مینا احدی، فاتح بهرامی، کیوان جاوید، علی جوادی ، شهلا دانشفر، سیاوش دانشور، نسرین رمضانعلی، بهرام سروش، عصام شکری، مصطفی صابر، حسن صالحی، اصغر کریمی، خلیل کیوان، آذر ماجدی، سیاوش مدرسی، مریم نمازی و کاظم نیکخواه.

در اولین نشست دفتر سیاسی که بلافاصله بدنبال پلنوم برگزار شد رفقا آذر ماجدی و مینا احدی کاندید رئیس دفتر سیاسی شدند و مینا احدی به عنوان رئیس دفتر سیاسی حزب انتخاب شد.

پلنوم ۲۵ نمایش غرور انگیزی از شور و شوق و عزم و اتحاد بود. پلنوم، بویژه در مباحث سیاسی در مورد وضعیت خطیر جاری و وظایف تاریخی حزب در این دوره و هم چنین در بحث کمپین مالی، بروشنی عزم و ارداه و آمادگی حزب برای انجام وظایف خطیری که در این دوره در پیش رو دارد را به نمایش گذاشت.

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران
۲۰ آوریل ۲۰۰۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *