اطلاعیه پایانی سی و نهمین پلنوم کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری

پلنوم سی و نهم کمیته مرکزی حزب در روزهای ١٥ و ١٦ دسامبر ٢٠١٢ (٢٥ و ٢٦ آذرماه ١٣۹١) با شرکت اکثریت اعضای کمیته مرکزی و تعدادی از کادرهای حزب برگزار شد. پلنوم با پخش سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت در گرامیداشت یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم و بیاد عزیز منصور حکمت شروع شد و در طی دو روز مباحث فشرده با موفقیت به کار خود پایان داد.

در سخنرانی افتتاحیه حمید تقوائی بطور فشرده به شرایط سیاسی تازه دنیا و منطقه و ضرورت پاسخگوئی حزب به این شرایط اشاره کرد و گفت حزب در یک نقطه عطف تاریخی قرار دارد و موظف است این موقعیت را ببیند و به آن پاسخ بدهد. همین مضمون در سمینار “دوره تازه و نقش و جایگاه کمونیسم کارگری” که در حین پلنوم برگزار شد، به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بدنبال سخنرانی حمید تقوائی و تصویب آئین نامه، دستور پلنوم به این شرح تصویب شد: گزارش رئیس هیئت اجرائی و رئیس دفتر سیاسی حزب و بحث حول گزارشات، قطعنامه درمورد نیروهای اسلامی همسو با غرب و همچنین قطعنامه در مورد انقلابات منطقه و چشم انداز تحولات سیاسی در ایران و قرارهائی که به پلنوم رسیده بود و همینطور انتخاب مشاورین جدید کمیته مرکزی و مبحث انتخاب دبیر کمیته مرکزی و اعضای دفتر سیاسی. پلنوم همچنین تصویب کرد که دو سمینار یکی تحت عنوان “دوره تازه و نقش و جایگاه کمونیسم کارگری” و دیگری تحت عنوان “جنبش آزادی زن و بردگی جنسی” که بترتیب توسط حمید تقوائی و مصطفی صابر پیشنهاد شده بود، در حاشیه پلنوم برگزار شود. لازم به یاد آوری است که قبل از شروع پلنوم سمیناری نیز در باره اختلافات درونی رژیم اسلامی توسط محمد شکوهی برگزار شد که با استقبال و دخالت فعال حاضرین روبرو شد.

اصغر کریمی رئیس هیئت اجرائی حزب گزارش عملکرد حزب در فاصله پنج ماهه بین دو پلنوم و مصطفی صابر رئیس دفتر سیاسی حزب، گزارش سیاسی خود را به پلنوم ارائه دادند. اصغر کریمی، دبیر هیئت اجرائی حزب، گزارش فشرده ای از پیشروی حزب، فعالیت های حزب و عملکرد پنج ماهه ارگانها و کمیته های حزبی، کمپین ها، کانال جدید، نشریات و فعالیت های بین المللی و همینطور گزارش مالی حزب ارائه داد، ضعف ها و موانع پیشروی حزب را مورد بررسی قرار داد و تفاوت موقعیت حزب با جریانات راست و چپ اپوزیسیون و موقعیت ویژه حزب در ایران را توضیح داد.

مصطفی صابر، رئیس دفتر سیاسی نیز در گزارش خود به دو اتفاق مهم در ایران و جهان در فاصله دو پلنوم – یعنی قرار گرفتن اسلامیون در چنبره انقلاب مصر و آمادگی مردم ایران برای دخالت در اوضاع و بدست گرفتن امور در جریان زلزله آذربایجان- اشاره کرد و اینها را نشانه های دیگری از این ضرورت دانست که حزب ما بسرعت برای دخالتگری هرچه وسیعتر، متحد کردن چپ جامعه حول پرچم کمونیسم کارگری و ایفای نقشی تاریخساز آماده شود.

بدنبال ارائه گزارشات، اعضای کمیته مرکزی و همینطور مشاورین و کادرهای حاضر در پلنوم به بحث و اظهار نظر حول آن پرداختند و جوانب مختلف فعالیت حزب را بطور مفصل مورد بحث و بررسی قرار دادند و درمورد عرصه های متنوع فعالیت حزب در ایران و در سطح بین المللی اظهار نظر کردند و پیشنهادات خود را به پلنوم ارائه دادند.

بدنبال گزارشات، کاظم نیکخواه در معرفی قطعنامه پیشنهادی درمورد نیروهای اسلامی همسو با غرب صحبت کرد. به دلیل کمبود وقت این قطعنامه و همینطور قطعنامه درمورد انقلابات منطقه و چشم انداز تحولات سیاسی در ایران که توسط حمید تقوایی ارائه شده بود، به دفتر سیاسی احاله شد.

از دو سمینار که قرار بود مورد بحث قرار گیرد نیز بدلیل ضیق وقت تنها سمینار “دوره تازه و نقش و جایگاه کمونیسم کارگری” توسط حمید تقوائی به پلنوم ارائه شد و حاضرین در پلنوم حول نکات مطرح شده به بحث و اظهار نظر پرداختند.

در مبحث انتخابات حمید تقوائی به اتفاق آرا بعنوان دبیر کمیته مرکزی انتخاب شد. همچنین ٢٤ نفر به عضویت دفتر سیاسی حزب انتخاب شدند. که به ترتیب عبارتند از: کیان آذر، فریده آرمان، محمد آسنگران، محسن ابراهیمی، مینا احدی، عبه اسدی، نازنین برومند، بهروز بهاری، سیامک بهاری، سیما بهاری، فاتح بهرامی، کیوان جاوید، شهلا دانشفر، بهرام سروش، عصام شکری، مصطفی صابر، سوسن صابری، حسن صالحی، اصغر کریمی، خلیل کیوان، عبدل گلپریان، شیوا محبوبی، مریم نمازی و کاظم نیکخواه

علاوه بر این پلنوم ١٥ نفر دیگر از کادرهای حزب را بعنوان مشاورین کمیته مرکزی انتخاب کرد: منیژه اتمامی، صبری امیرحسینی، سعید پرتو، بهرام جهانبخش ،احمد رحمانی، آوا شکیبا (سودابه)، محمود قائدی، سرور کاردار، محمد کریمی، مسعود کریمی، ناصر کشکولی،یدی کوهی، اژدر مارالی، نوید محمدی و ارسلان ناظری.
لازم به توضیح است که در پلنوم قبل ٣٠ نفر از کادرهای حزب بعنوان مشاور انتخاب شده بودند که با انتخاب این ١٥ نفر تعداد مشاورین کمیته مرکزی به ٤٥ نفر رسید.
پلنوم با سخنرانی اختتامیه حمید تقوائی بپایان رسید.

در نشست کوتاه دفتر سیاسی که پس از پلنوم برگزار شد محمد آسنگران و مصطفی صابر کاندید رئیس دفتر سیاسی بودند که مصطفی صابر بعنوان رئیس دفتر سیاسی انتخاب شد.
در فاصله پلنوم جشن بیست و یکمین سالروز تشکیل حزب نیز در فضای بسیار شادی برگزار شد.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ دسامبر ٢٠١٢، ٢٩ آذرماه ١٣٩١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *