اطلاعیه پایانی چهل و یکمین پلنوم کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری

پلنوم چهل و یکم کمیته مرکزی حزب در روزهای ٧ و ٨ دسامبر ٢٠١٣ (١٦ و ١٧ آذر ١٣٩٢) با شرکت اکثریت اعضای کمیته مرکزی و تعدادی از مشاورین کمیته مرکزی و کادرهای حزب برگزار شد. پلنوم با پخش سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت در گرامیداشت یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم، به یاد رفیق عزیز علی مرادی که درماه اوت امسال درگذشت، و به یاد عزیز منصور حکمت شروع شد و در طی دو روز مباحث فشرده در فضایی پرشور و همبسته به کار خود پایان داد.

دستور اصلی این پلنوم درمورد مبارزه حزبی در عرصه قدرت سیاسی بود که توسط حمید تقوائی ارائه شد. وی در سخنان خود بر این تاکید کرد که در کنار تبیین و تحلیل و جهتگیری نظری- سیاسی، و عرصه های پراتیک مبارزاتی و اجتماعی حزب، باید مبارزه معطوف به قدرت سیاسی را قرار داد که گرچه با دو مولفه دیگر مرتبط است اما مستلزم اقدامات و فعالیتهای مستقل و ویژه ای است که باید مثل هر عرصه دیگری از فعالیت حزب تبیین و تعریف شود و در دستور کار حزب قرار بگیرد. متن این بحث جداگانه منتشر خواهد شد.

گزارش هیئت اجرائی حزب دستور دیگر پلنوم بود که همراه با گزارش عرصه های مختلف فعالیت حزب، کتبا توسط اصغر کریمی رئیس هیئت اجرائی به پلنوم ارائه شده بود و در پلنوم به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اصغر کریمی در گزارش خود پیشروی حزب در عرصه های مختلف فعالیت در داخل کشور، خارج و کردستان، نشریات حزب، تلویزیون کانال جدید، فعالیت های مالی حزب و کمپین ها و فعالیت های بین المللی حزب را مورد بررسی قرار داد و بر ضرورت تمرکز رهبری حزب بر خود حزب بعنوان یک پدیده سیاسی مهم در حیات سیاسی کشور تاکید کرد.

کاظم نیکخواه، رئیس دفتر سیاسی در گزارش خود به تحولات عظیم علمی و سیاسی در دنیای امروز و اوضاع متحول سیاسی در ایران اشاره کرد و و بر لزوم ایفای نقش جدی تر و موثر تر دفتر سیاسی تاکید گذاشت. او همچنین بر این ضرورت تاکید کرد که پلنوم فعالانه تر و منظم تر فعالیتهای دفتر سیاسی را مورد بررسی و موشکافی قرار دهد و از این طریق به بهبود هرچه بیشتر مباحث و مصوبات و فعالیتهای دفتر سیاسی کمک کند.
اعضای کمیته مرکزی و مشاورین و کادرهای حاضر در پلنوم فعالانه حول گزارش و مباحث سیاسی پلنوم به بحث و اظهار نظر حول آن پرداختند و بحث ها و پیشنهادات سازنده ای در زمینه های مختلف ارائه دادند.

در مبحث قرارها یک قرار در زمینه مساله مالی حزب به تصویب پلنوم رسید و حول آن بحثهای بسیار خوبی مطرح شد که امیدواریم بتواند به حل مشکلات مالی حزب کمک کند. قرارهای دیگر بدلیل ضیق وقت از دستور خارج شد.

در جوار پلنوم همچنین کنفرانس تشکیلات کردستان و سمیناری در مورد تشکیلات خارج کشور حزب برگزار شد.

در مبحث انتخابات حمید تقوائی به اتفاق آرا بعنوان دبیر کمیته مرکزی انتخاب شد. همچنین ٢٣ نفر به عضویت دفتر سیاسی حزب انتخاب شدند که به ترتیب عبارتند از: کیان آذر، فریده آرمان، محمد آسنگران، محسن ابراهیمی، مینا احدی، عبه اسدی، سیامک بهاری، سیما بهاری، فاتح بهرامی، کیوان جاوید، شهلا دانشفر، بهرام سروش، محمد شکوهی، مصطفی صابر، حسن صالحی، مرتضی فاتح، جمیل فرزان، اصغر کریمی، عبدل گلپریان، شیوا محبوبی، نوید مینایی، مریم نمازی و کاظم نیکخواه. پلنوم با سخنرانی اختتامیه حمید تقوائی بپایان رسید.

در نشست کوتاه دفتر سیاسی که پس از پلنوم برگزار شد کاظم نیکخواه به اتفاق آرا به عنوان رئیس دفتر سیاسی انتخاب شد.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٢دسامبر ٢٠١٣، ٢٠ آذر ١٣٩٢

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *