کاظم نیکخواه: فاجعه ای دیگر، مدرسه ای دیگر، و کودکانی دیگر

چهار کودک دیگر همچون کودکان شین آباد، این بار در زاهدان در آتش سوختند و جان باختند. روز سه‌شنبه این هفته، بخشی از مجتمع پیش دبستانی و دبستانی “اسوه حسنه” واقع در خیابان مصطفی خمینی در شهر زاهدان دستخوش آتش‌سوزی شد که  در اثر آن این چهار دانش‌آموز پیش دبستانی به شدت آسیب دیدند و بعدا جان خودرا از دست دادند. روز گذشته ٢٨ آذر پیکرهای مونا خسروپرست، صبا عربی و یکتا میرشکار در میان اندوه و خشم مردم شهر زاهدان به خاک سپرده شد. شب گذشته چهارمین دانش آموز بنام مریم نوکندی که  به بیمارستان منتقل شده بود به خاطر گستردگی سوختگی جان خود را از دست داد. شمار دیگر کودکان آسیب دیده در این آتش سوزی اعلام نشده است.

براستی قلب انسان از حرکت باز می ایستند. شنیدن این خبرهای فاجعه بار تکان دهنده و تاسف بار است. ما مردم در قبال این کودکان معصوم مسئولیم. مسئولیم که نگذاریم گرگان حاکم اینها را اینچنین در کودکی پرپر کنند. چرا مدارس تحت نظارت دقیق و کنترل و حسابرسی نیستند؟ چرا مدارس از سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب برخوردار نیستند؟ چرا بودجه کافی به آموزش اختصاص داده نمیشود؟ جمهوری اسلامی قاتل مونا و یکتا و صبا و مریم است.

آیا واقعا در این مملکت پول و بودجه و ثروت کم است؟ همین دیروز اعلام کردند که ٤٠ میلیارد تومان از حقوقهای نجومی بگیران را پس گرفته اند. آنهم زیر فشار اعتراضات مردم و برای لاپوشانی دزدیها و حقوقهای نجومی است. هزار برابر آنرا هم لاپوشانی کرده اند. همین روزها هزاران نیروی پاسدار و بسیج را به هفت تپه و اهواز فرستادند تا کارگران حق طلب فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه را دستگیر و زندانی کنند. یک عالمه پول خرج آن قضات کله پوک و ریشوی جنایتکار میکنند که کارگر فولاد و هفت تپه و هپکو را محاکمه و محکوم کنند. صدهاهزار نیروی تروریست اسلامی را به عراق و سوریه و یمن گسیل کرده اند. میلیاردها دلار در حسابهای آخوندهای میلیاردر در چین و روسیه و مالزی و جاهای دیگر تلنبار شده است. از این نوع حفره ها در حکومت اسلامی بسیار و بسیار است. بودجه کافی برای مدارس نیست چون حفره ها و چاههای عمیق دزدی بسیار زیاد است. بودجه ای که باید خرج مدارس شود اینجاها صرف میشود. این بچه های معصوم که پرپر میشوند قربانی این سیستم کثیف و ضد انسانی هستند. قاتل این کودکان آشکارا جمهوری اسلامی و سیستم سرمایه داری حریص و بیرحمی است که به کارگر و معلم و کودک و زن و مرد رحم نمیکند.

فریاد اعتراض کارگران و معلمان و بازنشستگان و دانشجویان از سرتاپای این جامعه هرروز بلند است. در اهواز و شوش و اصفهان و رشت و تهران و شیراز و همه جا اعتراض میجوشد. بهم پیوستن این فریادهاست کودکان ما را میتواند نجات دهد. اتحاد و عزم ما مردم است که میتواند مانع این شود که دیگر فاجعه شین آباد و اسوه و جاهای دیگر را شاهد نباشیم. تحصیل در این مملکت باید برای همه کودکان رایگان باشد. مدارس باید بر اساس استانداردهای بین المللی قابل قبول کنترل شوند. سران حکومت اسلامی و مقامات این حکومت به جرم جنایت علیه کودکان و مردم باید محاکمه شوند. زنده باد همه مردمی که در این سرمای زمستان و با هزار مشکل شب و روز در حال اعتراض علیه مفتخوران خبیث حاکم هستند. کودکان ما مثل نان شب به این اعترضها نیاز دارند. همه ما به این اعتراضات نیاز داریم.

فریاد بزنیم: منزلت، معیشت حق مسلم ماست. تحصیل رایگان و مدارس مناسب حق مسلم کودکان ماست… و بزودی بصورت میلیونی فریاد خواهیم زد: نابود باد جمهوری اسلامی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *