کاظم نیکخواه: خاتمی: حکومت فرو نمی پاشد!

این روزها در میان دو خردادیهای حکومت ولوله ای در گرفته است. هم بشدت وحشت کرده اند و هم وضع نزار حکومت را مغتنم شمرده اند که متاع بنجل “اصلاح طلبی حکومتی” را به جناح مقابل بفروشند.  جوهر حرف همگی شان اینست که ما را به بازی بگیرید تا به کمک هم مردم را عقب برانیم. خاتمی زبان باز کرده، بهزاد نبوی و آرمین و سلامتی و عرب سرخی بیانیه داده اند و توده ای اکثریتی ها هم هشدار پشت هشدار که اوضاع وخیم است و حصر را تمام کنید و اصلاحات کنید. جالب است که دون کیشوت “اصلاحات” جناب خاتمی شمشیر از روز بسته و مردم سرنگونی طلب را معاندان میخواند و میگوید “اصلاحات ضد براندازی است” و ادامه میدهد که “عده ای با استفاده از شبکه‌های اجتماعی با ایجاد جنگ روانی، سعی دارند به ایرانیان، به‌ويژه نسل جوان ایرانی القا کنند که کار تمام است و شاهدیم که بیشترین تلاش آنها هم تخریب اصلاح‌طلبان است.” و بعد ادامه داده است که ” تا اصلاحات زنده است جایی برای براندازی نیست”.

اما چهره های شاخص دو خردادی نظیر عرب سرخی و بهزاد نبوی و محسن آرمین و سلامتی و تاجزاده و شماری دیگر، برعکس خاتمی گفته اند “حجم و ژرفای مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و نیز مشکلات سیاست خارجی از یک سو و همزمانی و هم‌افزایی آن‌ها از سویی دیگر وضعیتی نگران کننده و کاملاً متمایز با دوره‌های گذشته رقم زده است.” بعبارت دیگر میگویند این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست و رژیم میتواند فرو بپاشد.

اتفاقا پیام واضح کل این جنجال جناح دوخردادی اینست که رژیم در مخمصه بدی افتاده و در حال فروپاشی است. خاتمی آنقدر کودن نیست که نبیند که جنبش سرنگونی “تبلیغات رسانه ها” نیست. بقیه هم میدانند که اصلاحات مسخره و کذایی شان سالهاست که مرده است و براندازی جدی است. اما تقلایی میکنند تا شاید بتوانند از انزوا بیرون آیند و چند صباحی دیگر در رکاب حکومت کثیفشان، به بازی گرفته شوند و شاید بتوانند مردم را به تحمل حکومت قانع کنند. خاتمی در همین پیامش در عین حال اعتراف میکند که “با وجود تمام اقدامات دولت آقای روحانی، وضعیت اقتصادی در جامعه ما وخیم‌ و بحرانی‌ است. تهدیدها به براندازی بی‌نقاب‌تر؛ و عده‌ای هم از نارضایتی‌های مردم برای براندازی جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند که مجموعه این عوامل سبب بروز نوعی بی‌اعتمادی میان مردم نسبت به یکدیگر و نسبت به حاکمیت و حکومت شده است. تداوم این بی‌اعتمادی امید را از میان خواهد برد و در نبود امید، هر چه امکانات داشته باشید، نخواهید توانست از آن بهره بگیرید.” این یعنی اینکه حرف قبلیش که رژیم فرو نمی پاشد پوچ و بی پایه است.

اما حرف مردم سرراست و روشن است. شعار کف خیابان بسادگی اینست “اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا”. این شعار مردم شیراز و مشهد و تبریز و سنندج و تهران و جاهای دیگر است. چهل سال است زندگی مردم را مچاله کرده اند و امروز این مردم بپا خاسته اند تا بگویند که دیگر تحمل نمیکنیم و کل دیکتاتوری اسلامی سرمایه داران با تمام جناحهایش باید گورشان را گم کنند. جواب مردم به خاتمی اینست اگر جمهوری اسلامی فرو نپاشد تردیدی نداشته باشید که آنرا بزودی فرو خواهیم پاشاند. این سیستم کثیف و وحشیانه و ضد انسانی باید از ریشه خشکانده شود و جامعه ای انسانی و آزاد و مرفه بر ویرانه های آن برپا شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *