کاظم نیکخواه: ‍ شکسته‌شدن رکورد بازدید کانال‌های تلگرامی

از زمان فیلتر شدن تلگرام توسط حکومت اسلامی استفاده از تلگرام افزایشی چشمگیر داشته است. بنا به گزارش روزنامه شرق رکورد مجموع بازدید کانالهای فارسی تلگرام در روز پنجشنبه ٢٧ اردیبهشت با افزایش ٣٢٠ میلیونی نسبت به یک روز قبل تر شکسته شد. یک میلیارد و ششصد هزار بازدید در یک روز بی سابقه ترین روز بعد از گذشت ١٧ روز از زمان آغاز فیلیترینگ تلگرام توسط حکومت بوده است.

به گزارش روزنامه شرق، این آمار را هفته گذشته کانال تلگرافی یا به صورت دقیق‌تر «سامانه هوشمند جمع‌آوری اخبار کانال‌های فارسی تلگرام» متعلق به آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران اعلام کرد. آمارهای این سامانه نشان می‌دهد نصب تلگرام‌های غیررسمی که واسطه‌ای برای دورزدن فیلترینگ هستند، افزایش چشمگیری داشته است.

بدبخت و بیچاره جمهوری اسلامی که میخواهد در دنیای ارتباطات و رسانه های اجتماعی، سیاست کثیف سانسور را به اجرا بگذارد و مانع ارتباط مردم با یکدیگر شود! هیچ حکومتی در این دوره نمیتواند مردم را سانسور کند. صدتا تلگرام را هم ببندند مردم رسانه های دیگری را انتخاب میکنند و ارتباطشان را ادامه میدهند. امروز را مقایسه کنید با زمان دیکتاتوری محمد رضا شاه پهلوی. در آن زمان حکومت با کمک ساواک و سرکوب و دستگیری قادر شده بود سالهای سال سکوتی گورستانی را بر جامعه حاکم کند و اکثر مردم را در بی خبری از دنیا و مافیها نگه دارد. آن دوره همانگونه که میدانیم بهرحال چهل سال پیش با انفجار اجتماعی و سرنگونی شاه تمام شد. زمان طی این چهل ساله کاملا عوض شد. تا آنجا که به ارتباطات مربوط میشود با رشد تکنولوژی ارتباطاتی انحصار رسانه ای از دست حکومتیان خارج شد. سرکوب و دیکتاتوری و جنایت و دستگیری به اوج خود رسید. اما با وجود این حکومت نتوانست جامعه را به سکوت بکشاند. ایران امروز شاید پویاترین و پر مبارزه ترین جامعه در دنیا باشد.

امروز دیگر در هیچ کجای دنیا هیچ شاه و خلیفه ای قادر به اعمال سانسور و سکوت نیست. امروز هرکسی در تلفن همراهش یک رسانه و یک عالمه ارتباط را با خود حمل میکند. دون کیشوتهای اسلامی با سانسور و امر بمعروف و نهی از منکر و زندان و فیلترینگ میخواهند جلوی جابجایی اطلاعات و اخبار را بگیرند. و فقط مضحکه میشوند. همین روزها وزیر “ارتباط و فناوری اطلاعات” (اینهم از آن پستهاست!) اعلام کرده بود که فیلتر شکنها را هم سانسور خواهیم کرد. اما خیلی زود یعنی بعد از ٢٤ ساعت ناچار شد حرف خودرا پس بگیرد و بگوید “هیچ اقدام جدیدی برای مقابله با فیلترشکن‌ها آغاز نشده است. فیلترشکن‌ها در حال ترویج هستند و مقابله با این حجم از فیلترشکن‌ها کار ساده‌ای نیست”

حال جمهوری اسلامی میتواند در رویای کثیف و خبیث سانسور بماند و اینترنت و رسانه های تحت کنترل سپاه پاسداران و وزارت اطلاعاتش را تبلیغ کند. مردم این کشور به این تلاشها و به ریش همه آخوندها میخندند و کار خودرا میکنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *