پیام حزب کمونیست کارگری ایران به کارگران و مردم فرانسه!

درودهای گرم ما را به نمایندگی از کارگران و مردم ایران که در بند اختناق جمهوری اسلامی قرار دارند بپذیرید. بی تردید جهان مبارزات شورانگیز شما را بدقت دنبال میکند. نه فقط از آنرو که هرگاه شما وارثان انقلاب کبیر فرانسه، کمون پاریس و جنبش مه ٦٨ به حرکت درآیید سرها بطرف شما میچرخد، بلکه همچنین بخاطر اینکه اکنون نیز بر مساله ای پای میفشارید که امر میلیاردها انسان بر کره زمین است. مساله افزایش سالهای بردگی مستقیم کارگر! یا بعبارت معمول، افزایش سالهای کار کردن و بالا بردن سن بازنشستگی به زیان کاهش همان چند سال معدودی که در آخر عمر برای ما باقی میماند که شاید قدری استراحت کنیم. سالهایی که چندین برابر آنرا با کار خود پرداخته ایم و با مبارزات طولانی این حق را بدست آورده ایم که از بخور و نمیر “بیمه بازنشستگی” برخوردار شویم. اما حالا که سرمایه داری جهانی به بحران همه جانبه ای دچار شده است، برای “صرفه جویی” به همین هم هجوم آورده اند.
اگر متوسط طول عمر بشر بخاطر پیشرفت علم و امکانات اجتماعی متکی بر کار کارگر افزایش یافته، حالا سرمایه سهم خود را طلب میکند. کارگر باید سالهای بیشتری را با کار خود ارزش اضافه تولید کند تا سهم سرمایه از ثروت اجتماعی بازهم بیشتر شود تا “نرخ سود” بالا رود و سرمایه بحران زده به حرکت درآید. این منطق آنها در تمام اقدامات دیگرشان برای “رونق اقتصاد” است، از زدن خدمات اجتماعی و بیمه ها گرفته تا پرداخت های افسانه ای به بانکها و موسسات ورشکسته از کیسه کارگران و مردم. جوهر مشترک همه این اقدامات نهایتا افزایش زمان بردگی مستقیم طبقه کارگر و کاهش سهم او از ثروتی است که خود تولید کرده است. لذا شما بر مساله ای دست گذاشته اید که جوهر مناسبات حاکم بر زندگی بشر را بر ملا میکند. بی جهت نیست که از دانش آموزان دبیرستانها تا دانشجویان تا کارگران شاغل و بازنشستگان همه در یک صف ایستاده اید تا از افزایش سن بازنشستگی ممانعت کنید. بشریتی که از سرمایه داری و بحران ها و تبعیضات و بی حقوقی هایش به جان آمده و در همین اروپا بپامیخیزد، در مبارزات شما انعکاس آرزوها و تلاشهای خود را می بیند.
همرزمان!
بدینوسیله ما نیز همبستگی و حمایت خود را با شما اعلام میداریم و میخواهیم که این راه را تا به آخر بپیمایید. کارگران و مردم ایران که در خرداد ٨٨ دست به یک انقلاب عظیم زدند و همچنان برای رهایی از شر حکومت اسلامی سرمایه مبارزه میکنند، با شما احساس همسرنوشتی و همبستگی عمیق میکنند. بی شک پیروزی و پیشروی شما هر اندازه قاطع تر باشد مبارزه و تلاش کارگران و مردم ایران را نیز تقویت خواهد کرد. اجازه ندهید تا سن بازنشستگی را افزایش دهند. اجازه ندهید تا بار بحران اقتصادی را بر دوش کارگران و توده های محروم بشکنند و کمی آرامش در سالهای آخر همین زندگی فعلی را همچنین از ما بدزدند. اجازه ندهید به نام “نجات اقتصاد ملی” و غیره شما را به سازش بکشانند. حتی اگر بقیمت تحمیل بردگی همه جانبه تر کارگران رونقی هم بوجود بیاید، موقتی است و بدنبال آن بحران وسیعتری از راه خواهد رسید و زندگی ما بیش از پیش به قهقرا خواهد رفت. این چیزی است که تاریخ سرمایه داری بارها و بارها تکرار کرده است. لذا ما آرزو میکنیم که شما سرسختانه در مقابله با هر تعرض بایستید و برای مقابله قطعی با بحران ها و مشقات ناشی از آن، یعنی برای خلع ید سیاسی و اقتصادی از سرمایه داران و گرفتن اداره جامعه به دست خود، به پیش روید. اجازه ندهید احزاب بورژوایی بر دوش اعتراضات شما و به نام شما به قدرت برسند تا همان اوضاع گذشته را حفظ کنند. باید دست به ریشه برد و به کل این اوضاع خاتمه داد و باید بجای منطق سود و حاکمیت بازار، منطق حرمت و رفاه و آزادی انسان یعنی سوسیالیسم را در جامعه برقرار کرد.
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٣ اکتبر ٢٠١٠، اول آبان ١٣٨٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *