جدید ترین

هشت مارس روز فریاد زن زندگی آزادی، روز بی‌حجابی عمومی- شهلا دانشفر

هشت مارس روز جهانی زن امسال در ایران مهر انقلاب زن زندگی آزادی را بر خود دارد. انقلابی که نام بامسمای “انقلاب زنانه” را بر خود دارد و یک دستاورد آن فتح خاکریز حجاب و ضربه‌زدن به ریشه‌های آپارتاید جنسی حاکم است. انقلابی که به‌روز جهانی زن ابعاد اجتماعی‌تری بخشید و در سال گذشته از سوی بخش‌های مختلف جامعه تحرکات گسترده‌ای برای گرامیداشت این روز را شاهد بودیم. در هشت مارس امسال باید با بی‌حجابی عمومی پرچم دستاوردها و پیروزی‌هایمان را برافراشته‌تر به اهتزاز در آوریم.

به دنبال فروکش‌کردن اعتراضات در کف خیابان، اعتراضات مردمی در اعماق جامعه به شکل سازمان‌یافته‌تر و متنوع‌تری تداوم یافت و یک عرصه مهم نبرد مردم با حکومت همچنان بر سر حجاب و حقوق زنان است. حکومت که خود را بازنده این جنگ می‌بیند، با شقاوت تمام به جان مردم افتاده تا دستاوردهای انقلاب زن زندگی آزادی را باز پس بگیرد و مانع از سربلند کردن موج قدرتمندتر انقلاب شود. در این راستا گله‌های جنایت‌کار حجاب‌بان را به خیابان‌ها ریختند و آرمیتا گراوند را به‌خاطر نداشتن حجاب به قتل رساندند و موجی از اعدام به راه انداختند. اما مردم با گسترش اعتراضات خود در تمامی عرصه‌ها و مقابله با تعرضات حکومت، با بی‌حجابی سراسری و جدال جانانه با حجاب‌بانان منفور حکومتی، و با فریاد “نه تهدید، نه زندان، نه اعدام نیست جلودار ما ” برای هموارکردن و قدرتمندتر کردن انقلاب خود هر روزه در تلاش‌اند.  

 امروز در دل چنین شرایطی و به دنبال انقلاب زن زندگی آزادی برای رهایی از شر جمهوری اسلامی است که به استقبال هشت مارس روز جهانی زن می‌رویم و این روز را گرامی می‌داریم. روزی برای تداوم انقلابی که نماد بارزش مهسا امینی است که به‌خاطر حجاب به قتل رسید.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری هشت مارس، روز جهانی زن را به همه زنان و همگان شادباش می‌گوید و بر این نکات تأکید می‌کند:

– هشت مارس را به‌روز فریاد رسای زن زندگی آزادی در همه‌جا و بی‌حجابی عمومی تبدیل کنیم.

– در مدیای اجتماعی با بازپخش صحنه‌های درخشان انقلاب زن زندگی آزادی در مبارزه علیه حجاب و حجاب‌سوزان‌ها، فضای رزمنده هشت مارس را بازتاب دهیم.

-روز جهانی زن، روز گرامیداشت یاد مهساها و همه جان‌باختگان انقلاب زن زندگی آزادی، و همبستگی و همراهی با زندانیان سیاسی و همه زنان شجاعی است که از بازداشت‌شدگان انقلاب‌اند و در درون زندان‌ها سنگر آزادی و رهایی را پاسداری می‌کنند. به نشانه همبستگی به دیدار خانواده‌های آنها برویم و با پخش تصاویر زنان جسور زندانی و گفته‌هایشان مبارزاتشان، را ارج بگذاریم.

-هشت مارس روز ارج‌گذاردن حرکت زنان شجاع زندان اوین است که در برابر زندانبانان و قضات جنایت‌کار حکومت اسلامی، فریاد زن زندگی آزادی، و مرگ بر دیکتاتور سر دادند و با پیوستن به سه‌شنبه‌های اعتراض علیه اعدام کیفرخواست خود را علیه رژیم کشتار و زندان اعلام داشتند.

-هشت مارس روز ابراز احترام و همبستگی با مادران دادخواه و گوهر عشقی‌هاست که در همبستگی با انقلاب زن، زندگی آزادی، حجاب را دور انداختند و سنگر محکمی علیه بساط سرکوب و اعدام حکومت هستند. 

– مدیای اجتماعی را با برگزاری مراسم‌های آنلاین، سمینارها و کنفرانس‌ها و با استوری کردن پوسترها و کارهای هنری‌مان به محل گرامیداشت باشکوه روز جهانی زن تبدیل کنیم.

– با شعارهای اعتراضی خود درودیوار را به رنگ این روز اعتراضی آزادی‌خواهانه در آوریم، به مناسبت این روز شعارهای اعتراضی شبانه سر دهیم و بدین‌گونه با اهداف انقلاب زن زندگی آزادی تجدید عهد کنیم.

– دانشگاه‌ها و مدارس دو سنگر و کانون مهم برگزاری روز جهانی زن هستند. صدای رسای هشت مارس را از این کانون‌ها بلند کنیم.

– تجمع در پارک‌ها و خیابان‌ها و دانشگاه‌ها و میادین و در هر کجا که ممکن شود، رقص‌های اعتراضی بی‌حجاب و مختلط در خیابان‌ها و در محلات، پخش گل در میان مردم در خیابان‌ها و متروها و شادباش روز جهانی زن به همگان، پخش موزیک در محلات و در اماکن عمومی، برپاکردن اکت‌ها و پرفورمنس‌های هنری از جمله اجرای موزیک و تئاترهای خیابانی اشکال متنوعی از گرامیداشت روز جهانی زن است.

هشت مارس را در محیط‌های کار می‌توان گرامی داشت و جا دارد که در تجمعات اعتراضی‌مان از جمله در تجمعات بخش‌های مختلف بازنشستگان گرامیداشت این روز به یک موضوع سخنرانی‌ها و بنرهای تجمعات تبدیل شود.

هشت مارس روز جهانی زن بر همگان مبارک و شاد باد!

شهلا دانشفر

دبیر کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری ایران

مارس ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *