shahla daneshfar

چالش بر سر حجاب و ماهواره

shahla daneshfar
شهلا دانشفر:
احمدی مقدم فرمانده پلیس ایران می‌گوید محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری خود بر سر مساله حجاب و ماهواره با پلیس چالش داشته است. این نکته را در دیداری که با حسن روحانی داشته میگوید و همانجا خاطر نشان میکند که آنها به دنبال چالش نیستند اما بهتر است نظام در این موارد تصمیم بگیرد که دو سه حرف بیرون نیاید و همه یک حرف بزنند.
سخنان احمدی مقدم به روشنی نشان از قدرت جنبش رهایی زن و جنبش کنار زدن حجاب این پرچم رژیم آپارتاید جنسی در ایران است. سخنان احمدی مقدم همچنین حاکی از اوج نزاعهای درونی شان بر سر دو موضوع مهم حجاب و ماهواره است. به عبارت روشنتر آنچیزی که احمدی مقدم به عنوان چالش احمدی نژآد با پلیس جمهوری اسلامی بر سر حجاب و ماهواره میخواند، بطور واقعی چالش جنبش رهایی زن و مردم معترض ایران است که کل این رژیم را نشانه رفته و آنها را چنین به جان هم انداخته است. اکنون نیز دیدار احمدی مقدم با روحانی در واقع خط و نشان کشیدن هایشان در ادامه همین کشاکش هاست.
سخنان احمدی مقدم در عین حال بیش از هر چیز حکایت از استیصال رژیم در برابر دو موضوع حیاتی رژیم اسلامی، حجاب و ماهواره است. دو موضوعی که قبلا نیز همین جناب احمدی مقدم کارنامه شکستشان را در مورد آنها اعلام داشت.
حجاب و ماهواره دو شاخص مهمی است که نشانگر توازن قوا و فضای اعتراض جامعه است. سی و چند سال است که این جانیان برای کوبیدن حجاب این پرچم آپارتاید جنسی خود و برای اجرای قوانین ارتجاعی اسلامی شان بسوی مردم قشون کشی کرده اند. احمدی مقدم ها و رادان ها در مقابل مردم رجز خوانی ها کرده و طرحهای حجاب و عفافشان را یکی بعد از دیگری به اجرا گذاشته اند و امروز کارشان به اینجا کشیده است. دیگر خودشان میگویند که ایران مثل عربستان نیست که چماق دست کسی بدهی که حجاب را بر سر زنان بازگرداند. چون می بینند که چگونه مردم در مقابل نیروهای سرکوبگرشان می ایستند و حسابشان را کف دستشان میگذارند. می بینند که دیگر چیزی از حجاب در جامعه بر جای نمانده است.
از سوی دیگر اینها حریف ماهواره ها نیز نشده اند. هوار زدند و گفتند همه چیز زیر سر ماهواره هاست. در نماز جمعه هایشان خطبه خواندند و گفتند اصلا ماهواره ها “ام الفساد ” و دشمن نظام و اسلام هستند. اعتراف کردند و گفتند که در پس کنار رفتن حجاب ها اهداف سیاسی خوابیده است و آنرا نتیجه “تحریکات ضد انقلاب” در ماهواره ها خواندند. طبعا یکی از همین ماهواره ها که قدرتمند ایستاده است و بطور واقعی صدای جنبش آزادیخواهی و اعتراضات زنان و مردان معترض علیه آپارتاید جنسی و قوانین ارتجاعی اسلامی است، کانال جدید است.
بدین ترتیب به جنگ ماهواره ها رفتند. شهر به شهر و منطقه به منطقه به خانه های مردم ریختند و ماهواره جمع کردند. اما بعد از هر قشون کشی در بسیاری از خانه ها باز ماهواره سرجای اولشان باز گشتند و اینها حریف نشدند. امروز نیز با اذعان به اینکه در “عصر انقلاب دیجیتال نمیتوان در قرنطینه زندگی و حکومت کرد”، دارند بر شکستشان اذعان میکنند.
خلاصه کلام اینکه اکنون در ادامه کشاکش هر روزه مردم است که می بینیم حکومت اسلامی بر سر هر دوی اینها هم حجاب و هم ماهواره به بن بست رسیده است. دیدار اضطراری احمدی مقدم با حسن روحانی، آنهم دقیقا بر سر همین دو مساله، تاکید بر خطیر بودن اوضاعشان دارد و بیش از هر چیز نشانگر بالا گرفتن بیشتر نزاعهای درونی شان است.
این جنبش رهایی زن و فضای اعتراضی جامعه است که سران این حکومت را چنین مستاصل به جان هم انداخته است. زیر فشار همین مبارزات میتوان و باید رژیم اسلامی را خرد کرد. وسیعا به جنبش حجاب برگیران بپیوندیم. هر جا که دستگیری و تحقیقر زنان معترض را می بینیم آنجا را به صحنه اعتراض خود تبدیل کنیم. آنجا که زنان معترض با آمرین امر به معروف رژیم درگیر میشوند به پشتیبانی شان بشتابیم. به شکل گروهی در محلات جلوی تعرضات مامورین امر به معروف و نهی از منكر و اوباشان محله محورشان را بگیریم. با ورود مامورین انتظامی به محلات برای جمع کردن ماهواره ها و هرگونه تعرض، فورا مردم محل را خبر کنیم و با تجمعات اعتراضی مان جلوی آنها را بگیریم. جنگ بر سر حجاب، یک چالش مهم رژیم اسلامی است. با صفی متحد این جنگ را به جلو بریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *