بیانیه مردم آبادان و حمایت ها و همبستگی ها- شهلا دانشفر

shahla daneshfar

فاجعه انسانی فروریزی ساختمان متروپل آبادان، خشم و نفرت مردم در این شهر را علیه جنایتکاریها و بساط مافیایی جمهوری اسلامی بیش از بیش برانگیخت و امروز این شهر آرام و قرار ندارد. اعتراضات مردمی آبادان با موجی از همبستگی و اعتراض در شهرهای مختلف در استان خوزستان و دیگر استانها روبرو شد و در همین مدت مردم در شهرهای مختلفی چون اهواز، شادگان، کیش، بندرعباس، ایذه، بوشهر، جزیره مینو، ماهشهر، شاهین شهر، فولادشهر، شیراز، خرمشهر، بهبهان، امیدیه، آغاجری، محلاتی از تهران، دزفول، زاهدان، سنندج، گرگان و یزد به خیابان آمده و حمایت و همبستگی خود را با مردم آبادان و اعتراضاتشان اعلام کرده اند. بعلاوه شماری از شهروندان ساکن استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام با حضور در مراسم سوگواری جانباختگان فاجعه متروپل، همدردی و همبستگی خود را با خانواده‌های قربانیان این جنایت اعلام کردند.

جدا از تظاهرات های خیابانی بخش های مختلف جامعه درشکل بیانیه های اعتراضی و گرامیداشت یاد جانباختگان حمایت و همبستگی خود را با مردم آبادان اعلام کرده اند. نمونه هایی از این همبستگی ها عبارتند از: کارگران پتروشیمی و پالایشگاه آبادان با اولتیماتوم به اعتصاب و تاکید بر خواستها و مطالبات مردمی حمایت خود را از مردم آبادان اعلام کردند.همچنین شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان و تشکلهای معلمان در شهرهای مختلف، کانون نویسندگان ایران، مادران دادخواه، جمع هایی از ورزشکاران، تشکلهای مختلف کارگری از جمله اتحادیه آزاد کارگران ایران، سندیکای شرکت واحد، سندیکای نیشکر هفت تپه و جمع هایی از مردم معترض و تشکلهایی چون انجمن برق و فلز کرمانشان، ندای زنان ایران، و سندیکای نقاشان با بیانیه های مستقل و جمعی خود حمایت و همبستگی شان را با مردم آبادان اعلام کرده و ضمن محکوم کردن این جنایت آشکار و سیاست های سرکوبگرانه حکومت در قبال مردمی که قربانی داده اند، از خواست ها و مبارات مردم در آبادان حمایت وپشتیبانی کرده اند. در دانشگاهها نیز از جمله دانشگاه صنعتی اصفهان و نوشیروان بابل ما شاهد برپایی مراسم در گرامیداشت یاد جانباختگان فاجعه متروپل و در همبستگی با مردم آبادان بودیم.
نمونه دیگر از این همبستگی ها انتشار بیانیه “تفنگ را زمین بگذار” از سوی نزدیک به صد نفر از سینماگران است که اخیرا منتشر گردید و از سوی نیروهای امنیتی فشار زیادی به امضا کنندگان آن وارد آمد که امضایشان را پس بگیرند اما این فشارها نه فقط باعث عقب نشستن نشده بلکه بنا به گزارشات شمار بسیاری بیشتری از سینماگران به آن پیوسته اند.
همبستگی با مردم آبادان مضمونش یعنی همبستگی برای نابودی جمهوری اسلامی. همبستگی با مردم آبادان یعنی اوج بیشتر شعارهای ضد حکومتی و مرگ بر دیکتاتور در کف خیابانها . یعنی این حکومت فقر و چپاول و سرکوب و نا امنی باید گورش را گم کند و برود. به عبارتی روشنتر اعتراضاتی که امروز آبادان را به لرزه در آورده دامنه اش دارد به شهرهای دیگر کشیده میشود. این اعتراضات ادامه اعتراضاتی است که در یکی دو ماه اخیر در بیش از سی شهر علیه سونامی گرانی برپا شد. ادامه خیزش آبان برای سرنگونی حکومت است. و امروز فاجعه جنایتکارانه متروپل آبادان خشم و نفرت مردم از حکومت جهنمی حاکم را شعله ور کرده است.
همبستگی با مردم آبادان هر روز اشکال نوین تری بخود میگیرد و گسترده است. این همبستگی میتواند نقطه عطف دیگری در جنبش برای سرنگونی جمهوری اسلامی باشد. بیانیه ای که اخیرا از سوی مردم آبادان منتشر شده حرف دل مردم را بروشنی بیان میکند. حمایت از بیانیه مردم آبادان که در تجمعات روز یازدهم آبانماه پخش شد بیان روشن خواستهای مردم این شهر و همه مردم است. همبستگی با مردم آبادان میتواند امروز بصورت پیوستن به این بیانیه و امضای آن باشد. در این بیانیه مردم آبادان بر چند خواست زیر تاکید کرده اند:

  • معرفی و محاکمه کلیه مسئولین و ارگان های دخیل در فاجعه متروپل و محاکمه علنی آنها، آزادی فوری و بدون قید و شرط دستگیر شدگان اخیر و پایان دادن به فضای امنیتی شهر آبادان، خروج فوری نیروهای سرکوبی که برای خفه کردن اعتراضات بر حق مردم از شهرهای دیگر به این استان گسیل شده اند.
    در این بیانیه مردم آبادان از مردم شهرهای دیگر و همه کسانیکه از خواستها و اعتراضات آنها حمایت و پشتیبانی کردند اعلام قدردانی کرده اند. و در خاتمه آن چنین آمده است:” ما مردم آبادان مثل همه مردم در شهرهای دیگر از آب محرومیم، از هوای سالم محرومیم ، از نان محرومیم، از هر گونه تامینی محرومیم و امنیت هم نداریم. ما مطالبه گریم و پیگیر همه مطالباتمان و حق برخورداری از یک زندگی درخور انسان هستیم. ما همه با هم هستیم و تا آخر کنار هم می ایستیم تا به بساط مافیایی فاسد حاکم پایان دهیم. دیگر ظلم بس است . جمهوری اسلامی نابود باید گردد.”.
    بیانیه مردم آبادان فریاد دادخواهی این مردم است و باید وسیعا از خواستهای اعلام شده آن حمایت و پشتیبانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *