تقدیم به مونا حیدری و زنان دیگری که قتل ناموسی شدند – اصغر کریمی

اصغر کریمی

مندرج در انترناسیونال ۹۵۹

فایل پی دی اف ویژه پیاده کردن روی تلفن همراه

تقدیم به مونا (غزل) حیدری ۱۷ ساله که روز ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ توسط همسرش به قتل رسید.

تقدیم به فاطمه برحی ۱۹ ساله که در خرداد ۱۳۹۹ در آبادان به دست همسرش به قتل رسید.

تقدیم به ریحانه عامری ۲۲ ساله که او نیز در خرداد ۹۹ بدست پدرش قتل ناموسی شد.

تقدیم به رومینا اشرفی ۱۴ ساله که او هم در خرداد ۹۹ توسط پدرش به قتل رسید.

و تقدیم به عاطفه رجبی دانش آموز ۱۶ ساله که در سال ۸۳ طناب دار توسط حاجی رضایی رئیس دادگستری نکا به گردنش آویخته شد. اتهامش رابطه جنسی با یک مرد و زنای محصنه بود.

و تقدیم به صدها زن دیگر که قتل ناموسی شده‌اند.

رساله‌های آیت‌‌الله‌ها و احادیث پیغمبر اسلام و آیه‌های قرآن و قوانین ضد زن حکومت و تبلیغات آخوندها و امام جمعه‌ها و در یک کلام حکومت اسلامی مسئول و مسبب و ریشه تک تک این قتل‌ها و همه خشونت‌های روزمره‌ علیه دهها میلیون زن و دختر بچه‌های معصوم است. حکومت برای بقای خودش سالانه میلیاردها دلار برای تداوم سنت‌های ارتجاعی و اخلاقیات قرون وسطایی هزینه میکند، عده‌ای را شستشوی مغزی میدهد و آنها را به موجوداتی وحشی و خونخوار مثل خودش تبدیل میکند. قاتلان نیز خود از قربانیان حکومتند.

با گرامیداشت هرچه وسیعتر روز جهانی زن یاد مونا و موناها را گرامی بداریم و خود را و دوستانمان را برای روز جهانی زن، هشت مارس (۱۷ اسفند)، و به یاد دختربچه‌ها و زنانی که قتل ناموسی شدند آماده کنیم. هشت مارس روز همه زنان و مردم خشمگین و منزجر از اینهمه بیعدالتی است که پرچم برابری زن و مرد و لغو همه قوانین ضد زن را بلند میکنند و نمیخواهند شاهد قتلی دیگر و خشونتی دیگر علیه زنان باشند.

اصغر کریمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *