جدید ترین

معلمان هشدار میدهند – شهلا دانشفر

شهلا دانشفر

مندرج در انترناسیونال ۹۵۶

بنا بر خبر سایت حکومتی ایلنا شورای نگهبان حتی طرح ناقص رتبه بندی مشاغل معلمان  را رد  کرد و با طرح اشکالاتی چون  نامشخص بودن محل تامین بودجه، ایجاد تبعیض در میان مردم و اختیار دادن به دولت جهت احاله تامین بودجه آن به سالهای آینده  آنرا به مجلس اسلامی برگرداند. همانگونه کارگران و معلمان و بازنشستگان مدام تاکید کرده اند در جمهوری اسلامی بودجه برای همه چیز هست جز برای مردم. مشتی نجومی بگیر و چپاولگر تحت عنوان “عدالت” این طرح را که بهبودی اندک در حقوق معلمان ایجاد میکند رد کرده اند.

 معلمان میگویند که هدف مجلس اسلامی، شورای نگهبان و دولت، وقت کشی و موکول کردن  اجرای لایحه، به بودجه بندی سال ۱۴۰۲است تا از زیر بار اجرای آن یک بار دیگر شانه خالی کنند. قبلا نیز مجلس اسلامی بودجه ۳۲هزار میلیاردی لازم برای اجرای این طرح را در لایحه بودجه ریاضتی سال آتی  به ۱۲۵۰۰میلیارد تومان کاهش داده بود که با اعتراضات وسیع  و سراسری معلمان روبرو شد.  

خواست معلمان اجرای  کامل رتبه‌بندی مشاغل از بدو استخدام بر مبنای حداقل ۸۰ درصد حقوق‌ اعضای هیات علمی و تعیین بودجه آن برای سال ۱۴۰۱ و افزایش حقوقها به بالای خط فقر و داشتن زندگی ای انسانی است. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در بیانیه ای  با تاکید بر اینکه هیچ بهانه ای اعم از تحریم، به خطر افتادن امنیت ملی، زمینه برای سو استفاده ی بیگانگان و معاندان و بهانه هایی از این دست قابل پذیرش نیست و دست غارتگران و متجاوزان به حقوق مردم  برای آحاد جامعه رو شده است، هشدار داده که در صورت عدم پاسخگویی به خواستشان با موج گسترده تری از اعتراضات آنان مواجه خواهند شد.

۲۰ ژانویه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *