بکتاش آبتین به مرخصی استعلاجی آمد – نوشته شهلا دانشفر

شهلا دانشفر

مندرج در انترناسیونال ۹۵۱

فایل پی دی اف ویژه پیاده کردن روی تلفن همراه

بکتاش آبتین شاعر، فیلمساز و عضو کانون نویسندگان ایران است. او  همراه با رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژن دو عضو هیات دبیران این کانون در پنجم مهر ماه سال جاری  بازداشت شد. بکتاش آبتین و  رضا خندان هر یک به شش سال و کیوان باژن به سه‌ سال و شش ماه زندان محکوم شده‌اند.  این سه عضو کانون نویسندگان از پنجم مهرماه سال ۹۹ در بازداشت بسر میبرند. آرش گنجی یکی دیگر از اعضا کانون نویسندگان، مترجم و منشی هیئت دبیران این کانون نیز از دهم آبانماه ۱۴۰۰ برای سپری کردن ۵ سال حکم زندان خود در اولین بسر میبرد.

آخرین گزارشات از آمدن بکتاش آبتین به مرخصی استعلاجی خبر میدهد. در پانزدهم آذرماه در  پی ابتلا به کرونا، او از زندان به بیمارستان طالقانی منتقل و یک روز بعد در بخش مراقبت‌های ویژه آن بیمارستان بستری شد. خانواده‌ی آبتین نگران از وضعیت بیماری او و اجتناب بیمارستان از دریافت مواد غذایی تلاش بسیاری برای گرفتن مرخصی استعلاجی بکتاش آبتین  کردند. تا اینکه سرانجام  در بیست و دوم آذرماه  برای ادامه‌ی درمان، یک مرخصی هفت روزه به وی داده شد.

بند اول منشور کانون نویسندگان ایران تاکید بر آزادی اندیشه و بیان و نشر در همه عرصه های حیات فردی و اجتماعی بی هیچ حصر و استثنا به عنوان حق همگان است. تاکید این بند همچنین  بر اینست که این حق در انحصار هیچ فرد، گروه یا نهادی نیست و هیچ کس را نمیتوان ازآن محروم کرد. کانون نویسندگان خود همواره  پیشتاز مبارزه برای تحقق این حق  و  یک سنگر مهم مبارزه علیه سرکوب و خفقان و برای آزادی قلم و اندیشه بوده است. از جمله یک کارزار مهم این کانون کمپین در اعتراض به سانسور  است..  کانون نویسندگان در اعتراضات مردمی در سطح جامعه همواره حامی و پشتیبان این مبارزات بوده و  در آخرین بیانیه خود حمایت خود را از اعتراضات و خواستهای معلمان اعلام داشته و  در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:” کانون نویسندگان ایران ضمن دفاع از حق اعتراض، آزادی بیان و مطالبات صنفی معلمان، حمله‌ی نیروهای امنیتی و انتظامی به تجمع آن‌ها را  محکوم می‌کند و خواستار آزادی معلم‌‌های زندانی و سایر زندانیان سیاسی، عقیدتی و کنشگران صنفی و مدنی است.”.

بکتاش آبتین بخاطر مبارزه برای این اهداف بازداشت و زندانی شده است . هم اکنون جان او در خطر است و نباید اجازه دهیم که دوباره به زندان بازگردانده شود. بکتاش آبتین و سه عضو دیگر کانون نویسندگان رضا خندان(مهابادی) ، کیوان باژن و آرش گنجی با اتهامات امنیتی و بخاطر مبارزاتشان هم اکنون در زندانند و باید فورا و بدون قید و شرط از زندان آزاد شوند.

۱۶ دسامبر۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *