reza shahabi11

هشدار! وضعیت اضطراری رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده دو رهبر محبوب کارگری در زندان

reza shahabi11
اخبار و گزارشات حاکی از وضعیت جسمانی نگران کننده رضا شهابی از رهبران کارگری شناخته در زندان رجایی شهر و فشار سنگین بر روی بهنام ابراهیم زاده و خانواده او یکی دیگران از رهبران کارگرای زندانی در بند ٢٠٩ است. همچنین اخبار حکایت تشدید فشار بر روی شاهرخ زمانی از دیگر رهبران کارگری و از همبندان رضا شهابی است.
شاهرخ زمانی یکی از رهبران کارگری در بند طی فراخوانی در حمایت از رضا شهابی میگوید: همزنجیران، هشدار! رضا شهابی، زندانی کارگر، در ٣۴ مین روز اعتصاب غذا، در خطر مرگ قرار دارد! از هر طریق ممکن به کمکش بشتابید!”
هشدار شاهرخ زمانی را جدی بگیریم و وسیعا به این فراخوان بپیوندیم.
بنا بر خبر های منتشر شده از سوی کمیته دفاع از شاهرخ زمانی و دفاع از رضا شهابی قبل از ظهر روز ٩ تیر رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای واحد در پی ٣٩ روز اعتصاب غذا و تاثیر امواج سرطانزای دستگاه های پارازیت انداز که ٦ دستگاه نیز به دستگاه های قبلی افزوده شده است، بر زمین افتاد و از هوش رفت. دو نفر از همبندانش او را به بهداری زندان بردند اما دکتر بهداری در همدستی با شکنجه گران جمهوری اسلامی، به جای رسیدگی به وضع رضا اعلام داشت که تا زمانی که اعتصاب غذای خود را نشکسته است کاری انجام نخواهد داد. در نتیجه همراهان رضا به اجبار با زدن آب به سر و صورتش او را به هوش اوردند. اکنون رضا با سرگیجه دائم و درد کمر و وضعیت بد جسمانی روبرو است. در رابطه با این وضعیت همسر رضای شهابی در همان روز به دفتر دادستان دادستانی رفته ضمن اعتراض به رفتار وحشیانه ماموران سازمان زندانها ، اداره اطلاعات و مسئولین قوه قضائیه با همسرش و ارائه گزارش وضعیت پزشکی وی، خواستار پاسخگویی آنان شد. اما آنها با اظهار بی اطلاعی هیچ پاسخی به وی ندادند. در برابر این بی مسئولیتی خانم ربابه رضایی همسر رضا شهابی اعلام کرد: اگر یک مو از سر همسر من کم شود از همه شما شکایت خواهم کرد، او همچنین گفت: تمامی خواست های شوهر من طبق قانون نوشته شده خود شما است و تمامی خواسته های شوهر من از شما اینست که حداقل به قوانین و نوشته ها و گفته های خودتان احترام بگذارید، وظیفه خود را در قبال قانونی که بخاطر اجرا کردنش از مردم پول به عنوان دستمزد می گیرد انجام دهید، تا نانی که با آن پول برای بچه هایتان می خرید حداقل طبق اعتقادات خودتان حرام نباشد، او گفته است کجای دنیا دیده شده است که یک کارگر را بخاطر درخواست اجرا شدن قانون تصویب شده خود دولت زندانی کنند؟ من وضعیت شوهرم را به شما گزارش دادم و خواسته های قانونی او را به شما گفتم و اگر به قانون عمل نکنید شکایت خواهم کرد.”
گفتنی است که رضا شهابی از تاریخ ١١ اردیبهشت در اعتراض به اینکه به جای اعزام وی به بیمارستان و عمل جراحی بر روی کمرش به زندان رجایی شهر تبعیدش کرده اند، در اعتصاب غذا بسر میبرد و در این مدت ١٢ کیلو وزن کم کرده است.
وضعیت جسمانی رضا شهابی نگران کننده است. خواستهای او بر حق است. اعتراض او به وضعیتی است که رژیم اسلامی بر سر زندانیان سیاسی در زندان آورده و به جای درمان آنها را زیر فشار دائم درد قرار میدهد و به این شکل سلامت و جان آنها همواره در خطر است. یک نمونه بارزش خود رضا شهابی است که در زندانهای رژیم اسلامی به مرز فلج شدن رسیده است. نمونه های دیگرش نیز افشین اسانلو و ستار بهشتی هستند که زیر فشار شکنجه های رژیم اسلامی جان سپردند. با حمایت از زندانیان سیاسی، با حمایت از خواستهای رضا شهابی ما میتوانیم و باید جلوی چنین جنایاتی را بگیریم.
همچنین خبر ها حکایت از وضعیت اضطراری بهنام ابراهیم زاده عضو کمیته پیگیری و فعال دفاع از حقوق کودک و فشار بر روی او و خانواده اش است. بهنام ابراهیم زاده در جریان حمله وحشیانه به بند ٣٥٠ همراه با تعداد دیگری از زندانیان سیاسی این بند به انفرادی ٢٤٠ انتقال یافت. سپس رژیم اسلامی بعد از مواجه شدن با اعتراض گسترده علیه این تهاجم، این زندانیان را از ٢٤٠ به ٣٥٠ بازگرداند. بهنام ابراهیم زاده از آخرین افرادی بود که در ١١ اردیبهشت از ٢٤٠ به ٣٥٠ بازگردانده شد. اما دو روز بعد از آن یعنی در ١٣ اردیهبشت به انفرادی ٢٠٩ انتقال داده شد و زیر بازجویی های مجدد قرار گرفت. از این تاریخ خبری از بهنام در دست نبود. خانواده اش ملاقاتی با او نداشته و در نگرانی بسر میبردند. تا اینکه در ٧ تیر ماه او توانست با خانواده اش ملاقاتی داشته باشد. البته در حضور بازپرس اوین این ملاقات صورت گرفت. اما بعد از این ملاقات ۶ نفر از ماموران لباس شخصی همسر و فرزند بهنام ابراهیم زاده را به گروگان گرفتند و همراه با چند ماشین به خانه وی رفتند و نیما ابراهیم زاده پسر بهنام را که ۱۵ سال سن دارد و همگان از ابتلای وی به بیماری سرطان مطلع هستند، تحت فشار قرار دادند که مدارک پدرش از جمله فلاش های او را تحویل دهد. این جانیان بعد از چند ساعت تفتیش در ساعت ٤ صبح منزل وی را ترک کرده و کلیه مدارک شناسایی از جمله مدارک هویتی خانواده و کارت های بانکی و شماره حساب را ثبت و با خود بردند. آنها همسر و فرزند بهنام را تهدید کردند که هر کاری کرده اند، به آن اعتراف کنند.
رفتار جنایتکارانه سرکوبگران رژیم اسلامی با بهنام ابراهیم زاده و خانواده اش، بخصوص فرزند بیمارش، نقض آشکار حقوق زندانیان سیاسی و حقوق انسانی است. در قبال این رفتار وحشیانه جمهوری اسلامی باید با انزجار عمومی جامعه و جهانیان روبرو شود.
همچنین در ٤ تیر ماه ماموران جنایتکار رژیم در زندان با تحریک یک زندانی معتاد تلاش کردند شاهرخ زمانی را مورد ضرب و شتم قرار دهند و بهانه ای برای حمله به زندانیان بدست اورند. ضمن اینکه شخصی به نام “بهرنگ نجاتی” در پوشش کارمند دانشگاه ملی تبریز پدر و مادر شاهرخ زمانی در تبریز را مورد تهدید و فحاشی قرار داد.
این در حالیست که روز ٤ تیر افشین ندیمی فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری برای گذراندن یک سال حکم زندان خود به زندان مرکزی سنندج منتقل گردید. همچنین حسن رسول نژاد، جمال میناشیری، هادی تنومند، قاسم مصطفی پور، ابراهیم مصطفی پور، محمد کریمی و غالب حسینی از دیگر اعضای کمیته ی هماهنگی در شهرهای بوکان و سنندج، محکومیتشان به تائید دادگاه تجدید نظر رسیده و به زودی راهی زندان خواهند شد. همچنین پس ازگذشت ٢٠ روزاز بازداشت سعید شیرزاد، هیچ خبری از این کارگر و فعال حقوق کودکان کار به خانواده‌ وی داده نشده است.
این اخبار برای همه ما یک هشدار است. با کارزاری جهانی در مقابل این تعرضات بایستیم و صدای کارگران زندانی و زندانیان سیاسی در سطح جهانی باشیم. در ایران به هر شکل که میتوانیم در دفاع از کارگران زندانی و زندانیان سیاسی دست به کار شویم. خانواده های این عزیزان، از جمله خانواده رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده را در حلقه حمایت وسیع خود قرار دهیم. نگذاریم فشار اقتصادی آنها را در تنگنا قرار دهد و فشار بیشتر بر این زندانیان دربند وارد آید. همراه این خانواده ها در مقابل دادگاهها، زندانها و مراجعی مختلف دولتی رژیم اسلامی جمع شویم. حمایت خود را از شکایت رضا شهابی و همسر او از وضعیت زندانیان سیاسی اعلام کنیم. شبکه های اجتماعی در حمایت از کارگران زندانی و زندانیان سیاسی تشکیل دهیم. با اس ام اس در مورد وضعیت اضطراری این کارگران زندانی حمایت وسیع خود را اعلام کنیم. در حمایت از کارگران زندانی و زندانیان سیاسی تراکت و اطلاعیه پخش کنیم و وسیعا اطلاع رسانی کنیم. هر جا که کارگران در تجمع و اعتراض هستند، باید شعار کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد یک شعار مهم آنان باشد. عکس کارگران زندانی و زندانیان سیاسی، عکس رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده را همه جا نصب کنیم و خواستار آزادی فوری آنان باشیم. هفته ای اعتراضی در حمایت از این دو فعال و رهبر کارگری که چنین در وضعیت اضطراری در بند هستند، اعلام کنیم و به این ترتیب فشار را از روی آنان و خانواده هایشان کم کنیم.
همه کارگران زندانی و هم زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند.
شهلا دانشفر
هماهنگ کننده کمپین برای آزادی کارگران زندانی ـ ١٢ تیر ٩٣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *