shahla daneshfar

سالگرد خیزش آبان را گرامی بداریم: پیام شهلا دانشفر دبیر کمیته سازمانده حزب

به سالگرد خیزش آبان۹٩ نزدیک میشویم. آبان خیزش مردم این کشور برای پایان دادن به کابوس چهل سال جنایت و چپاول و عقب ماندگی و ارتجاع بود. آبان فریاد مردمی بود که با صدای رسا اعلام کردند که دیگر نمی پذیریم که فسیلهای چپاولگر و اسلامی سرمایه دار و مفتخور بر این جامعه حکومت کنند و زندگی و شادی و نفس کشیدن مردم را هم مانع شوند. آبان با کشتار ۱۵۰۰ نفر از عزیزان مردم و دستگیریهای هزاران نفره عقب رانده شد و موفق نگردید که اراده و عزم مردم را عملی کند. اما صدای رسای آبان همچنان در جامعه طنین انداز است. خیزشهای بعدی در دی ماه و ماههای دیگر و همچنین اعتراضات و اعتصابات شورانگیز هرروزه کارگران و معلمان و جوانان و بازنشستگان و همه مردم دارد به همگان اعلام میکند که ما تا رسیدن به رهایی کامل از این قهقرای اسلامی از پای نخواهیم نشست. توحش اسلامی سرمایه داران وصله ای نچسب به جامعه ایران است و با انقلاب و قیام مردم باید به زباله دان تاریخ فرستاده شود.
در اولین سالگرد این خیزش مردمی و در شرایطی که جامعه درگیر مبارزه ای هر روزه علیه رژیم اسلامی سرمایه داران است، کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری ایران برای بزرگداشت این قیام مردمی توجه عموم و بویژه فعالین اجتماعی را به این موضوعات جلب می کند:

  • بکوشیم که سالگرد خیزش آبان ۹۸ را با گرامیداشت یاد جانباختگان آبانماه، با گسترش اعتراضات در همه عرصه ها علیه جمهوری اسلامی، با برپایی تجمعات و اعتراضات خیابانی، با تدارک هر چه وسیعتر برای برگزاری اعتصابات سراسری و بهم پیوسته و با تلاش برای بایکوت سیاسی جمهوری اسلامی در عرصه جهانی، گرامی بداریم.
  • با صدور بیانیه های گرم و پرشور از انگیزه های قیام آبان و خواستها و مطالباتش حمایت کنیم و با گرامیداشت یاد جانباختگان با خانواده های آنان و خانواده های دستگیر شدگان آبان اعلام همبستگی نماییم. برخواستهای آزادی بازداشت شدگان آبان و همه زندانیان سیاسی و لغو احکام زندان و اعدام و انزوای جمهوری اسلامی تاکید کنیم. این بیانیه ها می توانند به امضای فعالین اجتماعی، خانواده های جانباختگان و زندانیان سیاسی باشد و در این بیانیه ها مردم به تجمع و اعتراضی در گرامیداشت آبانماه فراخوان داده شوند.
  • در هر محل به سراغ خانواده هایی که عزیزانشان بدست جانیان اسلامی به قتل رسیده اند و یا در زندان و بازداشت بسر میبرند برویم و همبستگی خود را اعلام کنیم.
  • خانواده های جانباختگان آبان را در برگزاری سالگرد عزیزانشان در خانه و یا بر سر مزار آنان همراهی کنیم. با گذاشتن گل درمقابل منازل جانباختگان آبانماه و یا در مکانی در هر محل یاد آنان را گرامی داشته و کیفرخواست خود را علیه این جنایت اعلام داریم.
  • در ماهشهر گذاشتن گل مقابل نیزارهایی که محل قتل دهها تن از جوانان بود‌ میتواند یک اقدام اعتراضی مهم به کشتار رژیم در انجا باشد.
  • در و دیوار را به یاد خیزش آبان پر از شعار کنیم و با “شعارهای آبان ادامه دارد، کشته آبان ما ١٥٠٠ نفر، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، مجازات اعدام لغو باید گردد، جمهوری اسلامی نماینده مردم ایران نیست قاتل آنهاست. نباید به رسمیت شناخته شود،” ، ادامه آبان را فریاد بزنیم.
  • از شعارهای خود عکس بگیریم و وسیعا درمدیای اجتماعی انعکاس دهیم.
  • حول این سیاست ها در مدیای اجتماعی فعالانه کار کنیم و با عکس و پوستر و نوشته های کوتاه سالگرد خیزش آبان را به روزهای ادامه جنبش اعتراضی و سرنگونی تبدیل کنیم.
    شهلا دانشفر
    دبیر کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری
    ٤ آبان ٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *