shahla daneshfar11

شهلا دانشفر

shahla_daneshfar@yahoo.com

افزایش بودجه نهادهای مذهب

shahla daneshfar11

شهلا دانشفر:
جمهوری اسلامی بخش زیادی از ثروتهای عمومی را صرف نهادهای مذهبی میکند و با سرنگونی این حکومت باید کل این پولها را که از سفره مردم گرفته میشود، کاملا قطع کرد. در بخش ردیف‌های متفرقه هزینه‌های دولت در بودجه سال ٩٣ روحانی نام ۵۱ سازمان و مؤسسه به چشم می‌خورد که طبق برنامه‌های قوه مجریه مبلغی در حدود ۱۱۹ میلیارد تومان به عنوان کمک هزینهٔ اعتبارات هزینه‌ای و ۷۰ میلیارد تومان نیز در قالب اعتبارات دارایی‌های تملک سرمایه‌ای اختصاص داده شده است. در میان این نهادهای مذهبی و دستگاههای مافیایی خرافه پراکنی رژیم اسلامی نام مؤسساتی چون سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بنیاد فرهنگی مهدی موعود، دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، بنیاد حکمت اسلامی صدرا و بنیاد بین‌المللی غدیر دیده می‌شوند.
در کنار همه این هزینه ها نیز ‌هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون نیز برای کمک به مؤسسات فرهنگی و دینی استان‌ها، یک میلیارد برای کمک به مرکز تربیت مدارس دینی مناطق محروم، یک میلیارد برای کمک به هیات رزمندگان اسلام و همچنین مبلغ ۲.‌۵ میلیارد تومان نیز برای کمک به اقلیت‌های دینی در نظر گرفته شده است.
بعلاوه اینکه در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز که شامل طرح‌های عمرانی و گسترش برخی از اماکن هست، نیز مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه (کمک به تکمیل و تجهیز مصلی‌ها)، ‌۲۵ میلیارد تومان به طرح زیارت (موضوع ماده ۱۲ قانون برنامه پنجم توسعه)، ‌۲۰ میلیارد تومان مربوط به تکمیل طرح آستان مقدس حضرت امام (ره) مدنظر قرار گرفته است.
به این ترتیب، در مجموع دولت در لایحه بودجه سال ۹۳ که به مجلس ارائه شده، ‌۱۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ‌برای کمک به اعتبارات هزینه‌ای این ۵۱ مؤسسه و همچنین مبلغ ۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ‌نیز جهت کمک به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این نهاد‌ها اختصاص داده است.
این درحالیست که خبرها حکایت از ساخت ٩٢ هزار مسجد تا ٢٠٠ مصلی حکایت میکند. از جمله در سال گذشته ٥٠ میلیارد تومان برای ساخت مصلی در کشور اختصاص داده شده بود. امسال نیز قرار است مبلغی بالغ بر ٤٠٠ میلیون تومان صرف هزینه های مسجد سازی شود.
طبعا پشت اختصاص اینهمه بودجه بحث ها خوابیده است. فریادشان از “دین گریزی” مردم بالا گرفته است. کل موجودیتشان زیر سئوال رفته است. باید برایش هزینه کنند.
البته همه اینها ارقامی است که رسما در قالب طرحهای بودجه دولت آمده است. هزینه های بسیار کلانتری از اینها هر روز صرف نهادهای خرافه و گله های آخوند رژیم اسلامی میشود. این درحالیست که در کنار هزینه های میلیاردی نهادهای مذهبی، در بودجه سال ٩٣ دولت ٥٠ درصد بر بودجه ارتش، ٣٠ درصد بر بودجه سپاه پاسداران، ٣٠ درصد بر بودجه شورای نگهبان و مجلس اسلامی و دستگاه عریض دولتی اش و ٩٠٠٠ میلیارد تومان بر بودجه نیروی انتظامی اضافه شده است و اینها همه لیست اولویت های دولت را تشکیل میدهد.
اینها همه هزینه هایی است که اقلام هر ساله بودجه سالانه رژیم اسلامی در طول حاکمیت سی و چند ساله اش و برای بر پا نگهداشتن صنعت مذهب و در کنار آن بالا کشیدن پولهایی میلیاردی از ثروتهای عمومی را تشکیل داده است. اما روشن است که یک دلیل افزایش بودجه نیروهای سرکوب فضای خشم و نفرت از حکومت اسلامی است. به عبارت روشنتر بودجه سال ٩٣ دولت روحانی، بودجه “ضد شورش” جمهوری اسلامی است. بودجه افزایش هزینه های سرکوب و کل دم و دستگاه اداری و قضایی و مذهبی این حکومت در برابر مردمی است که جانشان به لبشان رسیده است و خواست فوری شان سرنگونی این حکومت است. تازه همه این سخاوت ها نیز با نگاهی “انقباضی” به بودجه صورت گرفته است!
به این ترتیب در شرایطی که تورم و گرانی بیداد میکند، در شرایطی که آمارهای رسمی خودشان از هشت و نیم میلیون بیکار سخن میگوید، در شرایطی که میلیونها کودک به جای مدرسه و تحصیل به کودک کار و خیابان تبدیل شده اند و فروش کلیه به راهی برای امرار معاش مردم تبدیل شده است و در شرایطی که دزدی های میلیاردی سران حکومت به خبری هر روزه تبدیل شده است، جنایتکاران اسلامی در برابر خواستهای مردم بیشرمانه از خالی بودن خزانه دولت و بودجه انقباضی سخن میگویند و در برابر پایه ای ترین خواست های مردم و زندگی و معیشتشان شانه بالا می اندازند.
نگاه انقباضی به طرح بودجه از سوی جانیان اسلامی، یعنی منقبض کردن بیشتر دستمزد کارگران و محدودتر کردن بودجه خدمات عمومی. یعنی تدارک فقر و فلاکت بیشتر بر مردم. حدادی کردن ماشین سرکوب رژیم و چاق و چله کردن دم و دستگاه مذهبی.
بودجه دولت روحانی بودجه “ضد شورش” رژیم اسلامی است. بودجه دولت روحانی بودجه سنگربندی رژیم اسلامی در برابر جامعه ای است که خواستهایی دارد و دارد هر روز با خواستهایش جلو می آید.
مذهب باید از دولت جدا شود. هیچ بودجه ای نباید صرف مسجد و منبر و حوزه های جهل و خرافه شود. این ها بودجه هایی است که از نان شب مردم زده میشود و صرف این جنایتکاران مفتخور و آیت الله های میلیاردر میشود. با سرنگونی جمهوری اسلامی تمام این پولها باید قطع شود و ثروتهایی که این نهادها اندوخته اند به خزانه عمومی بازگردنده شود.
پاسخ کارگران به طرح بودجه دولت روحانی اعتراضی سراسری بر سر خواست افزایش دستمزدها و خواستهای فوری آنها همچون خواست درمان رایگان، تحصیل رایگان، بیمه بیکاری و داشتن یک زندگی انسانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *