فراخوان به تجمعات سراسری در گرامیداشت روز جهانی کارگر- تجمعات بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف

 بخش های مختلف بازنشستگان با فراخوانهایشان و با تاکید بر خواستهایشان به استقبال اول مه روز جهانی کارگر میروند. این فراخوانها تا کنون از جانب بازنشستگان در تهران، اهواز، کرمانشاه، و شوش داده شده است. بازنشستگان تامین اجتماعی به مناسبت روز جهانی کارگر (مصادف با ۱۲ اردیبهشت) برای ساعت ده صبح در تهران به تجمع در مقابل سازمان برنامه و بودجه و در شهرستانها به تجمع در مقابل تامین اجتماعی فراخوان داده اند.  این درحالیست که “شبکه زن زندگی آزادی” در اعتراض به احکام اعدام، جنگ علیه زنان و فقر و فلاکت فراخوان اعتصاب عمومی در مراکز کار، حمل و نقل و خدمات عمومی، دانشگاه‌ها و مدارس و کسبه و بازار برای روز ۱۲ اردیبهشت، روز جهانی کارگر، داده است. این فراخوانها فرصتی برای تبدیل روز جهانی کارگر به یک روز بزرگ اعتراضی در سطح جامعه و زدن استارت اعتصابات است. از این فراخوانها وسیعا حمایت کنیم.

بازنشستگان یک بخش رزمنده جامعه هستند. امروز دهم اردیبهشت ماه بازنشستگان مخابرات نیز برای پیگیری مطالباتشان همچون دوشنبه های قبل در شهرهای مختلف از جمله کرمانشاه، سنندج،  اهواز، قروه، بروجرد، تبریز ، تهران، و اردبیل تجمع کردند.

اعتراض این بازنشستگان به فقر و گرانی و بی تامینی و عدم پاسخگویی به خواستهایشان است.  این بازنشستگان همچنین به اجرا نشدن آیین نامه ی استخدامی ۱۳۸۹ که اجرای آن میتواند اندک بهبودی در دریافتی آنها ایجاد کند، اعتراض دارند. موضوع دیگر اعتراضات آنها چپاولگریهای سهامداران عمده شرکت است.  این سهام در تملک نهادهایی نظیر “ستاد اجرایی فرمان امام” و “بنیاد تعاون سپاه پاسداران” قرار دارد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۹ آپریل  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *