اصغر کریمی: صحبتی با کارگران معدن بافق

AsqarKarimi

 

یک سال و نیم از اعتراض و اعتصاب طولانی مدت شما و تحصن خانواده های کارگران دستگیر شده بافق میگذرد. مقامات مختلف آمدند و رفتند، در اوج اعتراض تان خود را حامی شما نامیدند، اشک تمساح ریختند، قول های مختلف دادند اما هیچکدام عملی نشد. امنیت شغلی شما تامین نشد و دستمزدتان افزایش نیافت اما در عوض برای یازده نفر از کارگران اعتصابی پرونده سازی کردند و ۲۶ دیماه قرار است آنها را در بیدادگاهشان محاکمه کنند.

شما اعتصاب پرقدرتی داشتید و همزمان تحصن خانواده ها قدرت اعتصابتان را دوچندان کرد. مجبورشان کردید کارگران زندانی را آزاد کنند و قول هایی برای تحقق خواست های شما بدهند. اما ضعف های مبارزه شما باعث شد که به خواست هایتان توجهی نشود و علیه همکارانتان پرونده سازی شود. همان موقع ما تاکید کردیم که مجمع عمومی تان را در طول روزهای اعتصاب مرتب تشکیل بدهید و تعداد زیادی نماینده برای پیگیری خواست های تان انتخاب کنید که خواست ها را پیگیری کنند و مرتب به شما گزارش بدهند. تاکید ما همچنین این بود که خبررسانی کنید، مردم شهر با شما هستند آنها را مدام درجریان بگذارید و فعالانه با آنها در تماس باشید تا پشتتان خالی نشود. شما در اوج مبارزه این توان را، علیرغم همه موانعی که در مقابلتان بود، داشتید. شما بر موانع ادامه اعتصاب غلبه کردید، خانواده هایتان در میدان بودند و اکثر مردم شهر صمیمانه در کنار شما بودند. اما شورای اسلامی شهر و امام جمعه و کسانی بعنوان ریش سفید و معتمد و غیره، ابتکار عمل را در دست گرفتند و شما را خلع سلاح کردند. آنها دنبال تصاحب سود ۱۵ درصد سهام معدن بودند، روی این خواست خود پافشاری کردند و خواست های شما را حاشیه ای کردند. همکارانتان را از زندان بیرون آوردید اما عملی شدن خواست هایی که به خاطر آن دست به اعتصاب زده بودید را تضمین نکردید. شرط موفقیت شما امروز نیز اتکا بر قدرت خودتان، خانواده هایتان و مردم شهر است.

جمهوری اسلامی در گل گیر کرده است. اقتصادش در رکود و ورشکستگی است. اما بارش را روی دوش کارگران میشکند. برای نجات خود تعرضش را به سفره کارگران بیشتر میکند، کرور کرور بیکار میکند و قوانین ضد کارگری اش را باز هم به زیان شما تغییر میدهد. اما شما قادرید با اتکا به نقاط قوت خود جلو این تعرض را بگیرید، خواست هایتان را به کرسی بنشانید و از جمله وادارشان کنید پرونده همکارانتان را بدون هیچ قید و شرطی کاملا مختومه اعلام کنند.

۲۶ دیماه را روی محاکمه همکاران شما اعلام کرده اند. شما هم ۲۶ دیماه را روز اعتصاب خود اعلام کنید و همراه با خانواده هایتان در مقابل دادگاه حاضر شوید و اگر قرار است رفقایتان را محاکمه کنند بخواهید در حضور همه مردم محاکمه کنند. تا همگان بدانند که جرم همکاران شما چیست؟

محاکمه یازده نفر همکار شما محاکمه همه شما ۵۰۰۰ کارگر سنگ معدن بافق و در واقع محاکمه ۵۰۰۰ خانواده کارگری است. محاکمه کارگران معترض و حق طلب توسط حکومت سرمایه داران مفتخور است. مطمئن باشید همین که بو ببرند که جنب و جوشی در میان شما ایجاد شده است، جا خواهند زد و دادگاه را برگزار نمیکنند. اما مهم این است که شما بخواهید که پرونده را مختومه اعلام کنند. بعلاوه سایر خواست های شما، افزایش دستمزد، طبقه بندی مشاغل و امنیت شغلی شما نیاز به اعتراض و اعتصاب مجدد شما دارد. تردیدی نداشته باشید که اگر تعرض نکنید به شما تعرض خواهند کرد. خود را برای دور دیگری از اعتراض آماده کنید، بطور سازمان یافته خبررسانی کنید، مردم شهر را همراه کنید و به هیچ مقامی از امام جمعه تا فرماندار و شورای اسلامی شهر و کسانی که تحت نام شما منافع خود را دنبال میکنند اتکا نکنید. ۵۰۰۰ نفر شما معدنچیان و خانواده های شما و همشهریان زحمتکش شما قدرت کافی برای عقب راندن دشمنان قسم خورده تان دارید. حزب کمونیست کارگری و تلویزیون کانال جدید نیز با تمام قوا مثل همیشه شما در کنار شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *