اصغر کریمی: اظهارات حشمت الله فلاحت پیشه…

گزارشی از گفتگوی اصغر کریمی رئیس هیئت اجرایی حزب کمونیست کارگری ایران با رادیو فردا و دویچه وله در مورد اظهارات حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت مجلس

رادیو دویچه وله

اصغر کریمی در پاسخ به رادیو دویچه وله که سوال کرده است موضع حزب درمورد صحبت رئیس کمیسیون امنیت مجلس درمورد وابستگی اسماعیل بخشی به حزب کمونیست کارگری چیست، گفت:

در اطلاعیه ای که حزب کمونیست کارگری شب گذشته منتشر کرد، توضیح داده شده که آقای اسماعیل بخشی نه تقاضای عضویت در حزب کمونیست کارگری کرده و نه وابستگی حزبی داشته است. طبعا این حق مردم است که عضو هر حزبی خواستند بشوند و اگر بخشی هم عضو حزب شده بود این حقش بود. این حقی است که جمهوری اسلامی از مردم ضایع کرده است. در عین حال اگر در این شرایط رئیس کمیسیون امنیت مجلس حکومت بجای جوابگویی به شکنجه بخشی، میگوید ایشان وابستگی حزبی داشته است، این فقط پاپوش دوزی و پرونده سازی است که خودشان را از زیر فشار بیرون ببرند و فکر میکنند با اینکار به شکنجه آقای بخشی مشروعیت میدهند. که اگر شکنجه هم شده بخاطر این بوده که به یک حزب سرنگونی طلب وابستگی داشته است.

درمورد این سوال دویچه وله که چرا از نام حزب شما برای چنین اتهامی علیه آقای بخشی استفاده شده اصغر کریمی توضیح داد:

ببینید علت اصلی اش این است که حزب کمونیست کارگری فوق العاده فعال است. چند دهه است بطور مستمر و در سطح وسیعی فعالیت میکند و الان تاثیراتش را در جامعه میبینیم. اعتراضاتی که امروز در جامعه هست، شعارهایی که در اعتراضات داده میشود، قطعنامه هایی که تشکل های مختلف میدهند، اکثرا و کاملا شبیه بندهای برنامه یک دنیای بهتر، برنامه حزب کمونیست کارگری است. روی تمام اینها ما گام به گام و هزاران بار کوبیده ایم، تبلیغ کرده ایم، بحث کرده ایم، اهمیتش را گفته ایم، کار میدانی کرده ایم، جواب مخالفین را داده ایم، در نتیجه خیلی از اینها به گفتمان های سیاسی در جامعه تبدیل شده است. علتش اساسا این هست. طبعا ما بسیار خوشحالیم و افتخار میکنیم که در موقعیتی قرار گرفته ایم که جامعه دارد شبیه ما حرف میزند. خیلی ها عضو حزب میشوند، خیلی ها حزب را میشناسند، به آن علاقه پیدا کرده اند،‌ فضای جامعه بسیار چپ شده و حزب امروز نفوذ بسیار زیادی در میان بخش های مختلف جامعه بویژه بخش هایی که اعتراضات را پیش میبرند دارد، ولی تا جمهوری اسلامی هست این قابل اعلام نیست. فعالین بسادگی نمیتوانند بگویند عضو حزب هستیم، و یا خیلی ها که تعدادشان واقعا بیشمار است خودشان را عضو حزب میدانند اما امکان اعلام آن و تماس با ما را ندارند.

رادیو فردا

در پاسخ به سوال رادیو فردا نیز اصغر کریمی توضیح داد که آقای بخشی نه تقاضای عضویت در حزب کمونیست کارگری کرده و نه عضو حزب بوده است. هر نوع اعترافی که جمهوری اسلامی زیر شکنجه از فعالین کارگری یا هر زندانی سیاسی میگیرد فاقد هرگونه اعتباری است. این جمهوری اسلامی است که بخاطر شکنجه اسماعیل بخشی محکوم است. حکومت میخواهد از زیر فشار جامعه به حکومت بخاطر شکنجه اسماعیل بخشی که چرا او را شکنجه کردید، فلاحت پیشه اینرا پیش کشیده است که به نوعی مشروعیت به شکنجه بدهد و توجیه کند که اگر اسماعیل بخشی شکنجه شده بخاطر وابستگی او به یک حزب سرنگونی طلب بوده است. اما کل جامعه جمهوری اسلامی را محکوم میکند.

درمورد وارد آمدن اتهامات امنیتی به فعالان صنفی از جمله فعالین کارگری نیز اصغر کریمی گفت:‌

جمهوری اسلامی با سرکوب و شکنجه و زندان و اعدام روی کار آمده و پاسخ ساده ترین خواست رفاهی، اقتصادی و یا آزادی های مدنی را نمیتواند بدهد در نتیجه راهی جز سرکوب ندارد. نمیتواند بگوید کارگران، دانشجویان، معلمان، برای خواست های بحق شان به میدان آمده اند و دستمزدهایشان را میخواهند که یک پنجم خط فقر است و با گردن کلفتی نمیدهند در نتیجه باید پاپوش دوزی کند. این کار جمهوری اسلامی است. فکر میکنند با این ادعا که فلان فعال با فلان حزب رابطه داشته و یا امنیت ملی را زیر سوال برده و اگر ما کسی را دستگیر و شکنجه کرده ایم به ما حق بدهید ولی جامعه به اینها هیچ حقی نمیدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *