تعرض به دانشجویان توسط حکومت- عطیه نیک‌نفس

“در ادامه سرکوب دانشگاه‌ها، تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه الزهرا ممنوع‌الورود شدند.در گزارشات آمده است که گیت ورودی دانشگاه الزهرا در اقدامی عجیب و غیرقانونی، به بهانه‌های واهی و حتی بدون ارائه دلیل، تعداد زیادی از دانشجویان را ممنوع‌الورود کرد.”
دانشگاه‌ها همیشه جزو اولین مراکزی هستند که از طرف رژیم اسلامی مورد تهدید و ارعاب قرار می‌گیرند. به دو دلیل: یک، هر چه علم انسان‌ها فراتر رود نمی‌توانند به هجویاتی مثل دین، خدا، احکام و شریعت باورمند بمانند و دو، دانشجویان، قشری هستند که همیشه در صف اول مبارزه و مطالبه‌گری از رژیم اسلامی بودند.
ترس رژیم از دانشجویان، ترسیاست بجا که دانشجویان آن را در طی این۴۵ سال در دل رژیم اسلامیکاشته‌اند.دانشجویان با تشکل‌هایی هدفمند علیه سرکوب اسلامی مبارزه می‌کنند، با پرسشگری تفکرات غیرعلمی و خرافی را نمی‌پذیرند و خواهان یک زندگی مدرن، مترقی و داشتن حرمت انسانی هستند. به همین دلیل با روحیه‌ای مبارزاتی و دخالتگر حتی از مبارزات دیگر اقشار جامعه مانند کارگران حمایتمی‌کنند و صدای آنها می‌شوند.
و اما سرکوب رژیم اسلامی بر دانشجویان دختر برای حفظ حجاب، این سمبل بی حقوقی زنان، همیشه دوچندان بوده است، که البته همیشهبی‌نتیجه و با شکست مواجه بوده است. رژیم اسلامی در یک سال اخیر از همیشه بیشترتحت‌فشار بوده است؛ زیرا دختران دانشجو با بی‌حجابی عملی در دانشگاه‌ها و پیش‌بردن انقلاب زنانه “زن، زندگی، آزادی” اصل نظام را هدف گرفته‌اند و لحظه‌ای آرامش برای رژیمزن‌ستیز اسلامینگذاشته‌اند.در این برهه تقویت و حمایتجنبش‌های دانشجویی برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف مبارزاتی انقلاب مردمی در ایران،وظیفه‌ای است انسانی که یاری تمام انسان‌هایآزادی‌خواه را می‌طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *