کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری: در رابطه با تجمع اعتراضی کارگران نیروگاه تبریز

بنا به اخبار مندرج در رسانه ها ۲۰۰نفر از کارگران نیروگاه تبریز صبح امروز ( یکشنبه ۱۷ خرداد) در اعتراض به سیاست خصوصی سازی این نیروگاه و به تبع آن کاهش حقوق و مزایای خود و همچنین عدم پرداخت بخشی از مطالبات شان در محوطه شرکت مدیریت تولید برق دست به تجمع اعتراضی زده اند.

رژیم جمهوری اسلامی در طول عمر ننگین اش همواره بدنبال اجرای سیاستهای مختلف اقتصادی در راستای سودآوری سرمایه سرمایه داران بوده و بویژه برای اعمال سیاست ریاضت کشی  اقتصادی علیه کارگران و حقوق بگیران و مردم عمل کرده است. خصوصی سازی یکی از این سیاستهاست که با توسل به آن حکومت اسلامی به نام کاهش هزینه های دولت، دست سرمایه داران مختلف را برای تحمیل شرایط به مراتب بدتر از گذشته بر کارگران باز میگذارد.

کارگران بدرستی این سیاست را میشناسند و دقیقا به همین دلیل است که کارگران نیروگاه تبریز به تعرض بیشتر دولت و مسئولین به معیشت کارگران تحت نام خصوصی سازی معترضند.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران ضمن حمایت از اعتراض کارگران نیروگاه تبریز از آنها میخواهد که تجمعات خودشان را تا تحقق خواسته های بحق شان ادامه دهند و در این راستا از کارگران سایر واحد های تولیدی دولتی در حال خصوصی سازی نیز بخواهند که به صف این اعتراض مهم بپیوندند. رژیم و دولت حامی سرمایه داران را فقط با اعتراضات گسترده و پرقدرت کارگران میتوان مجبور به عقب نشینی کرد. این نوع اعتراضات در حقیقت دفاع از معیشت و زندگی انسانی است.

زنده باد اعتراضات بحق کارگران نیروگاه تبریز

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

۷ ژوئن ۲۰۱۵، ۱۷خرداد ١٣٩۴

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *