حمله نظامی پ.ک.ک به حزب دمکرات را محکوم میکنیم!

طبق اخبار منتشر شده نیروهای پ.ک.ک طی یک تعرض از پیش برنامه ریزی شده به پایگاه حزب دمکرات کردستان ایران حمله کرده و تا کنون دو نفر از افراد مسلح حزب دمکرات را به قتل رسانده اند. هدفاعلام شدهپ.ک.ک از این حمله ممانعت از مستقر شدن نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران در منطقه “کیله شین” در مرز کردستان عراق- اشنویه بوده است.

از روز پنجشنبه گذشته تا روز شنبه ۲ خرداد نیروهای حزب دمکرات در محاصره نیروهای پ.ک.ک قرار گرفته بودند و به آنها اخطار شده بود که حق مستقر شدن در مناطق مرزی ایران را ندارند.

این قلدرمنشی پ.ک.ک نقض فعالیت آزادانه احزاب سیاسی است و از جانب همه نیروهای آزادیخواه و کلیه احزاب اپوزیسیون باید محکوم شود. زآزااین سیاست پ.ک.ک عملا همسویی این جریان با جمهوری اسلامی علیه اپوزیسیون است.

کمیتهکردستان حزب  کمونیست کارگری ایران ضمن محکوم کردن حمله نیروهای نظامی پ. ک. ک. بهنیروهای نظامی  حزب دمکرات کردستان ایران از مردم آزادیخواه کردستان و همه احزاب سیاسی میخواهد در دفاع از فعالیت آزادانه احزاب سیاسی، پ.ک.ک را به دلیل نقض این حق پایه ای قویا محکوم کنند. در عین حال تشبثات جمهوري اسلامي و ميليتاريزه کردن فضای جامعه يکي از نتايج وخيم اين درگيري است و عواقب این سیاست ضد آزادی تماما به عهده پ.ک.ک و احزابی است که مانع فعالیت احزاب سیاسی میشوند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٤خرداد ١٣٩٤

٢٤مه ٢٠١٥

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *