kongere16

پیام حزب حکمتیست به کنگره نهم حزب کمونیست کارگری ایران

kongere16
توسط رفیق آذر ماجدی خوانده شد

رفقا، حضار گرامی!
از جانب حزب کمونیست کارگری- حکمتیست برگزاری کنگره نهم حزب کمونیست کارگری را به شما تبریک میگویم.

کنگره شما در شرایطی برگزار میشود که جهان مملو از فقر و بیحقوقی و تروریسم است. کانون های بحران در جهان هر روز بیشتر، جنایت جمعی علیه بشریت گسترده تر، ارعاب رسانه ای و ایدئولوژیک سهمگین تر، و تلاش سرمایه داری برای عقب راندن جهان ابعادی خیره کننده بخود گرفته است. بی ثباتی و بحران به مشخصه دنیای امروز تبدیل شده و این واقعیت عروج آلترناتیو انقلابی و کمونیستی را بیش از هر زمان به ضرورتی عاجل تبدیل کرده است.

منطقه خاورمیانه و ایران که حوزه مشترک نفوذ و تمرکز کار و فعالیت ماست، وضعیت بشدت شکننده و متحولی را از سر میگذراند. در متن سناریوی سیاه در عراق و سوریه و لیبی و افغانستان، در شرایطی که بربریت اسلامی و تروریسم دولتی تلاش دارند با سبعیت و جنایت بیسابقه هر تلاش انسان امروز برای آزادی را منکوب و بیحاصل اعلام کنند، پدیده کوبانی عروج میکند. مقاومت توده ای مسلحانه و شورانگیز که به جهان جِرم گرفته کنونی را به حرکت در می آورد. حماسه کوبانی در مصاف کارگران و مردم زحمتکش با حکومتهای اسلامی و استبدادی سرمایه، در تقابل استراتژیک جنبش آزادی زن با جنبش ارتجاعی اسلام سیاسی در خاورمیانه و شمال آفریقا و در ایران و شرایط پیشبرد امر سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی، تاثیرات جدی خواهد داشت و فی الحال تحرک گسترده ای را در سطح منطقه و بویژه در ایران و ترکیه موجب شده است.

در این اوضاع پیچیده، توقع از هر مجمع چپ و کمونیستی اینست که به سوالات محوری جامعه و الزامات پراتیکی پیشرو و انقلابی پاسخ دهد. توقع از کنگره شما هم اینست که روی سوالات و جبهه های اصلی نبرد طبقاتی در ایران انگشت بگذارد. فقر و گرانی، بیکاری وسیع، فلاکت اقتصادی، اعتیاد و تن فروشی گسترده، و درهم کوبیدن ماشین جنایت و سرکوب جمهوری اسلامی از مسائل محوری و اساسی طبقه کارگر و اکثریت عظیم جامعه ایران است. تهدید و خطر افتادن جامعه به ورطه تقابلهای قومی و مذهبی سناریو سیاهی را، علیرغم وجود فاکتورهای بازدارنده و مساعد از جمله جنبشهای اجتماعی و پتانسیل وسیع علیه جمهوری اسلامی، باید جدی گرفت و مسئولانه با آن مقابله کرد. مسئولیت اجتماعی نیروی چپ و کمونیسم حکم میکند که برای این مخاطرات جا باز کند و سیاست و پراتیک روشنی برای آگاهگری در این زمینه و ایجاد آمادگی از پیشی و پیشگیرانه در سطح جامعه در راستای نفی مخاطرات احتمالی و ایجاد مصونیت در جامعه، اتخاذ کند.

هر جریانی بتواند با سیاست و عمل انقلابی و مسئولانه پاسخگوی سوالات محوری جامعه در این اوضاع متحول و بی ثبات باشد، هر جریانی که بتواند در جنبش های اجتماعی نقش دخالتگر، انقلابی و کمونیستی ایفا کند و ملزومات یک آینده آزاد و برابر را تامین نماید، نه فقط شانس و مجال خواهد یافت که اردوی آزادیخواهی و چپ جامعه را بسیج کند بلکه میتواند به الگوئی در جهان علیه بربریت سرمایه داری بدل گردد.

امیدواریم کنگره نهم حزب کمونیست کارگری به سهم خود در پاسخ دادن به سئوالات و وظایفی که امروز در مقابل نیروی چپ و کمونیستها قرار گرفته اند، گامهای جدی بردارد. برای کنگره شما آرزوی موفقیت میکنیم.
۱۲-۱۰-۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *