پیام بصیر نصیبی به کنگره نهم حزب کمونیست کارگری ایران

دوستان وهمراهان در حزب کمونیست کارگری

در ابتدا سپاسگذارم از دعوتی که از من برای شرکت در کنگره ی حزبتان داشته اید وپوزش از این که امکان شرکت در این نشست را نداشتم. با توجه به این که در کنگره های شما برای اظهار نظر میهمانان هم جایی در نظر گرفته شده من هم در پیام چند دقیقه ای خیلی کوتاه وفشرده نظرم را بیان می کنم.

به نظر من اکثر سازمان های سیاسی ما حتا آنها که نسبت به نظام ج. اسلامی مواضع قاطع دارند آن حد و اندازه که برای مبارزه سیاسی وقت وانرژی می گذارند نسبت به بهره های سیاسی نظام سرکوبگر اسلامی از هنر به خصوص سینما توجه ندارند.

شما که خود نقش اساسی و کارساز در توقف کنفرانس مشترک جمهوری داعش اسلامی ودولت آلمان داشته اید از من بهتر میدانید که درآن کنفرانس شکست خورده همزمان با وابستگان سیاسی جمهوری اسلامی که تمامشان از باند موسوم به اصلاح طلب بودند جمعی از آرایشگران فرهنگی وهنری شامل سینماگران، شاعران، نویسندگان دوم خردادی هم دعوت شده بودندکه با ناکام ماندن کل پروژه، برنامه های نمایشی آنها نیز خوشبختانه نا تمام ماند.

این یک واقعیت است که در نظام مافیایی جمهوری اسلامی به هیچ هنرمندی که مستقل به معنای درست کلمه باشد و دمش به یکی از باندهای حکومتی وصل نباشد فرصت نمود نمیدهند. در شورایی با حضور نمایندگان واواک، وزارت ارشاد، و دیگر ادارات مرتبط همه برنامه های صادراتی بازبینی و اگر محتوای برنامه با اهداف نظام هماهنگ نباشد اجازه صدور نمی یابد. درمورد موسیقی هم حتا اشعاری که باید خوانده شود تعیین و ابلاغ می شود. جمعیت کنونی ایران را ۷۵ میلیون نفر تخمین میزنند اما در همه ی ایران ۲۰۰ سینما آنهم با وسایل مستعمل نظام پیشین دایر است و استان بزرگ کرمانشاه اصلا سینما ندارد اما اینها ۲۰۰۰ جایزه ربوده اند! چطور می پذیرید که مملکتی که سالن سینما ندارد هر چه شیر و پلنگ، خرس و هر پرنده و چرنده دیگر در دستان حاتم بخش مدیران فستیوال ها یافت می شده را درو کرده باشد. در دوره خاتمی سینماگران تصور کردند خبری شده و سینما از حالت انحصاری در میاید اما سیف الله داد مسئول امور سینما در دولت خاتمی آب پاکی رو دستشان ریخت و اعلام کرد بهره ای که ما از صادرات هنری به خصوص سینما برده ایم خیلی بیشتر از دیگر برنامه های تبلیغاتی سفارتخانه ها بوده است، پس همین روش دولت هاشمی را ادامه می دهیم. وقتی اعضای آکادمی اسکار به بهانه آموزش به فیلمسازان نظام به ج. اسلامی سفر کردند من همان زمان برنامه سفر را تشریح واعلام هم کردم که اینها برای زد وبند با نظام وراهیابی برای اهدای اسکار به دولت مهرورز احمدی نژاد رنج سفر به خود هموار کرده اند. مدتی از انجام این سفر نگذشته بود که فرهادی با بودجه بانگ پازارگاد وابسته به سپاه پاسداران جدایی نادر از … را ساخت وافتخاری برای ملت تشنه این نوع افتخارات فراهم آورد. تاسف آور این که جمعی از روشنفکران مترقی اپوزیسیون هم اهدای این جایزه را به ملت خیلی نجیب! وفرهادی عزیز! تبریک وتهنیت گفتند. خلاصه کنم اگر فعالیت های سیاسی با برنامه ریزی برای مقابله با صادرات فرهنگی وهنری آمیخته نشود کار مبارزه سخت تر خواهد بود و تجربه کشورهای دیگر که در راه رهایی گام برداشته اند این واقعیت را اثبات کرده است.

امید این که گروه ها و سازمان های مترقی وهمراه مردم با آگاهی وشناخت نظام ناانسان و حیله گری چون جمهوری اسلامی در راه پر نشیب و فرازی که در پیش رو دارند به پیروزی نهایی که همانا ساقط کردن نظام واپسگرا وپوسیده جمهوری اسلامی است دست یابند، برای شما وحزبتان کنگره ای موفق آرزو می کنم.

شاد وسرفراز باشید
بصیر نصیبی
۱۷ اکتبر ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *