شجاعت مردم ستودنی است

اصغر کریمی

مندرج در انترناسیونال ۹۳۰

جوانانی که در چند ده متری نیروهای سرکوب با سنگ آنها را فراری میدهند میدانند که هر لحظه ممکن است به گلوله بسته شوند. اما بی باکانه جلو میروند. این روحیه و این جسارت ستودنی از کجا میاید؟


موقعی که کارد به استخوان مردم برسد، وقتی با تجربه هزار باره خود بدانند که راه دیگری نیست، وقتی احساس حقانیت کنند، وقتی احساس کنند همه با آنها هستند و فضای عمومی کنار آنها است، چه آنها که همراهشان در خیابانند و چه آنها که در خانه مانده اند اما دلشان با آنها است، و بویژه موقعی که احساس کنند دشمن درمانده و مستاصل و بی آینده است، شجاعت پیدا میکنند، آماده نبرد نابرابر میشوند و حاضرند دست به هر نوع فداکاری بزنند. این حکمت همه خیزش های توده ای و حکمت همه انقلاب ها است. این روحیات بیانگر فضای انقلاب عظیمی است که در راه است.

مردم میدانند با حکومتیانی سراپا فاسد و دزد و مفت خور و جنایتکار و ضد انسان طرفند. میدانند که مشتی مفتخور کپک زده بی خاصیت و جنایت پیشه زندگی هشتاد میلیون انسان زحمتکش و شریف را به گروگان گرفته اند و هرچه بدبختی است به مردم تحمیل کرده اند. میدانند که ته دل نیروهای سرکوب هم خالی است و میدانند که بدنه نیروی سرکوب منتظر شرایطی است تا تفنگ ها را به طرف فرماندهان بگیرد. میدانند که حکومتیان مشغول افشای همدیگر و تشنه خون یکدیگرند و همه آنها  و بویژه رهبرشان در میان مردم و حتی بدنه نیروی سرکوب بشدت منفورند، اینها به مردم و جوانانی که همه را نمایندگی می کنند جسارت فوق العاده میدهد.

همه جا در سراسر کشور با مردم خوزستان و جوانان شجاعی که هفت شب است مشغول نبرد نابرابر هستند، همراه شویم. هر جا میتوانیم به خیابان بیاییم، در و دیوار همه شهرها را از شعار پر کنیم، ورزشکاران و هنرمندان و نویسندگان و ادبا و شعرا و همه و همه را تشویق کنیم با مردم خوزستان همراهی کنند. وقت همبستگی است. حکومت باید بداند که همه جا احتیاج به آماده باش و نیروی سرکوب دارد تا نتواند نیروی سرکوبش را سراغ خوزستانی ها بفرستد. وقت حرکت است. وقت به میدان آمدن است تا تکلیف رژیم درمانده اسلامی را روشن کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *