پیام پلنوم ٥٣ حزب کمونیست کارگری به کارگران نیشکر هفت تپه

پلنوم ٥٣ حزب کمونیست کارگری

پلنوم ۵۳ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران موفقیت شما در تحمیل خلع ید از دارو دسته مافیایی حاکم بر نیشکر هفت تپه را به همه شما کارگران نیشکر هفت تپه و به کل طبقه کارگر در ایران شادباش میگوید. این پیروزی ثمره ۵ سال مبارزه بی وقفه، متحدانه و قهرمانانه شما کارگران نیشکر هفت تپه است و بدون آن حکومت اسلامی  مجبور نمیشد که اسدبیگی و دارو دسته دزد او را که تمام اقدامات ضد کارگریشان با اتکاء به اهرم حکومتی انجام میشده، کنار بزند.

در سرمایه داری مافیایی حاکم بر ایران چپاول و غارت و دزدی ساختار جا افتاده ای است. آنچه بر شما کارگران در نیشکر هفت تپه گذشته است داستان زندگی کارگران فولاد اهواز، هپکو، معادن، نفت و همه کارگران و کل جامعه است. شما با مبارزات درخشان متحدانه خود به همه کارگران و کل جامعه راه نشان دادید.  پیروزی شما دستاورد و اندوخته ای مهم برای کل جامعه است. جشن  پیروزی خلع ید از کارفرما در نوزدهم اردیبهشت امسال به عنوان یک اتفاق تاریخی مهم در جنبش کارگری ایران ثبت شده و هرگز فراموش نخواهد شد.

جمهوری اسلامی و باند مافیایی اسدبیگی که در جدال قهرمانه ۵ ساله شما بر سر خلع مالکیت مافیایی بر شرکت خود را بازنده می بینند، اکنون بدنبال دسیسه و گرفتن انتقام از شما هستند. بخشی از مقامات حکومتی تلاش دارند که پیروزی شما در خلع ید از اسدبیگی را به خود بچسبانند و برای مضحکه انتخاباتی شان بازار گرمی کنند. از جمله می کوشند از اعتبار هفت تپه بعنوان دستمایه ای برای داغ کردن تنور انتخاباتشان سود جویند. اما پاسخ شما همانطور که خود اعلام کرده اید تجمع و اعتراض علیه سه قوه و برای مطالباتتان  و ایستادن در برابر همه این دسیسه هاست.

راه شما مبارزه متحد و برافراشته نگاهداشتن پرچم شورا و تصمیم گیری شورایی و وادار کردن حکومت به تن دادن به تک تک مطالبات شماست. 

شما  بدرست اعلام کردید که  نباید شرکت هفت تپه به هیچ بخش خصوصی، نیمه خصوصی، یا نیمه دولتی و به نهادی نظامی- نیمه نظامی و به موسسه و بورس وغیره واگذار شود. قدم مهم بعدی تحمیل اداره و یا نظارت شورایی است. تردید نداشته باشید که همانطور که موفق شدید حکومت را ناگزیر به کنار زدن باند اسدبیگی از این شرکت کنید، با اتحاد خود خواهید توانست نیشکر هفت تپه را برپا نگاه دارید، خواستها و مطالباتتان را تحمیل کنید و الگویی ارزنده از اداره شورایی را به نمایش بگذارید.

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری بار دیگر پیروزی خلع ید از اسد بیگی را به شما کارگران آگاه و مبارز نیشکر هفت تپه و خانواده های شما و همه کارگران تبریک میگوید. امیدواریم که این مبارزات با قدرت و پرتوان تا  تحقق همه خواستهایتان و برای جارو کردن کل بساط سرمایه داران مفتخور حاکم تداوم یابد. حزب همچون همیشه از مبارزات شما فعالانه حمایت و پشتیبانی خواهد کرد و تلاش میکند صدای کارگر نیشکر هفت تپه همه جا شنیده شود.

زنده باد سوسیالیسم!

زنده باد اداره شورایی!

۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲ ژوئن ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *