قرار دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران درباره رفع تبعیض علیه همجنسگرایان، دوجنس گرایان وترنس جندرها

نظربه ابعاد گسترده ستم وجنایت علیه همجنسگرایان، دوجنس گرایان و ترنس جندرها تحت حاکمیت جمهوری اسلامی، نفی وجود و تمایلات جنسی همجنسگرایان، بیماری اعلام کردن همجنسگرایی واعمال فشار برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت، تعیین مجازاتهای سنگین تا حد اعدام برای همجنسگرایی، توهین و آزار سیستماتیک و رسمی به همجنسگرایان و محروم ساختن آنها از ابتدایی ترین حقوق خود، حزب کمونیست کارگری ایران اعلام میدارد:

١- حقوق انسانی و پایه ای همجنسگرایان، دوجنس گرایان و ترنس جندرها بدور از هرگونه رفتار تبعیض آمیزی باید فورا برسمیت شناخته شود. هرگونه نقض حقوق انسانی بر اساس گرایش وتمایل جنسی از جمله مجازات اعدام، شکنجه وزندان، برخوردهای تحقیرآمیز، محروم سازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید ممنوع شود. همه قوانین و مقررات تبعیض آمیز علیه آنها باید ملغی شود.

٢- این حق انکارناپذیر، طبیعی و انسانی همجنسگرایان، دوجنس گرایان وترنس جندرها است که از روابط آزادانه وداوطلبانه جنسی برخوردار باشند، زندگی مشترک تشکیل دهند و از همه حقوق آن برخوردار شوند و هیچ تبعیضی از جمله در مورد پذیرش فرزند بر آنها اعمال نشود.

٣- همه کسانیکه بخاطر گرایشات جنسی خود مورد تحقیر، توهین و فشارهایی نظیرعمل جراحی برای تغییر جنسیت قرارگرفته اند، باید مورد حمایت قرار بگیرند و امکانات لازم برای جبران و ترمیم صدمات وارد شده روانی و جسمی به آنها فراهم شود.

٤- ما مبارزه همه جانبه با پدیده هوموفوبیا و فرهنگ و رفتار تبعیض آمیز بر اساس تمایلات جنسی را امر و وظیفه خود میدانیم و وبرای کنار زدن این فرهنگ مجدانه تلاش میکنیم.

تصویب شده به تاریخ
٢٥ اوت ٢٠١٤ – ٣ شهریور ١٣٩٣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *