پنج روز جدال و مبارزه

انترناسیونال ۸۳۹

علیه حضور جمهوری اسلامی در نمایشگاه بین المللی کتاب در فرانکفورت

در  اعتراض به حضور جمهوری اسلامی در نمایشگاه بین المللی کتاب،تشکل زنان سکولار مهاجر اقدام به برپایی غرفه ای در جوار سالنی که غرفه جمهوری اسلامی در آن قرار داشت، کردند. عبارت ” زنان سکولار مهاجر” که بر بالای غرفه نصب شده بود توجه بسیاری از بازدیدکنندگان و مطبوعات را بخود جلب میکرد.

در غرفه زنان سکولار مهاجر سکولار نمایشگاه عکسی از چهل سال مبارزه زنان در ایران علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران با زیر نویسهای انگلیسی و فارسی دیده میشد. این نمایشگاه که با عکس های دختران خیابان انقلاب و تصاویری علیه حجاب اجباری مزین شده بود مورد توجه بسیار قرار گرفت.

این غرفه بازدیدکنندگان بسیاری داشت. بازدیدکنندگان علاوه بر گفتگو با برگزارکنندگان غرفه به تهیه گزارش و عکس مبادرت میکردند. افشاگری علیه قوانین ضد زن و توحش آشکار جمهوری اسلامی نسبت به زنان بسیاری را بسمت غرفه سوق میداد.

در این غرفه علاوه بر نمایش عکس و افشاگری از قوانین قرون وسطایی ضد زن در ایران و سایر کشورهای اسلام زده از جمله جنایات طالبان در افغانستان، داعش در سوریه و عراق و بوکا حرامبه جوانب مختلف جنایات جمهوری اسلامی در جامعه نیز پرداخته شده بود. به وضعیت زندانیان سیاسی و هزاران زندانی سیاسی از جمله اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و دستگیری فعالین زن علیه حجاب اجباری و دختران خیابان پرداخته شد.

اطلاع رسانی در مورد روز جهانی علیه حجاب اجباری یعنی ۲۷ دسامبر ( ششم دیماه) نیز یکی دیگر از مواردی بود که در این غرفه به آن پرداخته شد. اخبار حضور این برنامه در برخی از نشریات آلمانی و و همچنین در رادیو فردا انعکاس یافت.

پس از بازتاب خبر حضور ما در نمایشگاه بین المللی کتاب که سالهای پی در پی هم صورت گرفته است و امسال نیز سازمانیافته تر و موثرتر صورت گرفت، تماس های زیادی از ایران و خارج کشور داشتیم که ما را مورد حمایت قرار دادند. همینجا اعلام کنم ما به این حمایت ها ارج میگذاریم و آنرا مایه دلگرمی و پشتوانه ای برای ادامه فعالیت های مان علیه حضور جمهوری اسلامی درخارج کشور و مجامع فرهنگی و بین المللی خواهیم کرد.*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *