جدید ترین

معلمان بازداشتی در تجمع روز ششم دیماه آزاد شدند

دیدار با خانواده اسماعیل عبدی و محمد حبیبی دو معلم زندانی

ساعت ٢ بامداد امروز هشتم دیماه  ٨ تن از بازداشت شدگان تجمع معلمان شاغل و بازنششته در ششم دیماه در اصفهان آزاد شدند. در تجمع معلمان در ششم دیماه در اصفهان  نیروهای سرکوب به منظور ممانعت از تجمع آنان به تجمع کنندگان با  اسپری فلفل حمله کردند، اما علیرغم این حملات آنها به تجمع اعتراضی خود ادامه دادند. این فرهنگیان در فراخوان خود برای تجمع اعتراضی در این روز بر تحصیل رایگان، آموزش با کیفیت برای همگان، حق داشتن تشکل و آزادی معلمان زندانی، لغو طرح برده وار “معلم تمام وقت”، رفع تبعیض از معلمان حق التدریس و نیروی آزاد که بارها برای استخدام رسمی خود تجمع داشته اند تاکید کرده بودند. یک صحنه با شکوه اعتراض معلمان شاغل و بازنشسته در اصفهان اعلام حمایت آنان از مبارزات دیگر بخش های جامعه از جمله کشاورزان در اصفهان، و همچنین حمایت و پشتیبانی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه بود که با کف زدن و هورا کردن جمعیت پاسخ گرفت.

حمله به تجمع معلمان در اصفهان با موجی از اعتراض روبرو شد. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان طی بیانیه ای آنرا محکوم کرد و خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان شد. در بیانیه های اعتراضی معلمان اعلام شد که در صورت ادامه این سرکوبگریها و عدم پاسخگویی به خواستهایشان این اعتراضات ادامه خواهد داشت. زیر فشار این اعتراضات امروز هشتم دیماه تمامی معلمان بازداشت شده در اصفهان آزاد شدند. آزادی آنها را به این معلمان و به همگان تبریک میگوییم. خواست معلمان آزادی تمام معلمان زندانی ، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنان و پاسخ به خواستهایشان است.

 

دیدار با خانواده اسماعیل عبدی و محمد حبیبی دو معلم زندانی

روز جمعه هفتم دیماه در اقدامی جالب بیش از ٥٠ نفر کارگر و دانشجو و وکیل به دیدار خانواده اسماعیل عبدی و محمد حبیبی رفتند و از آنها دلجویی کردند و بر مبارزه برای آزادی آنها تاکید نمودند. این ملاقات به مناسبت سومین سال در بازداشت بودن اسماعیل عبدی عضو هیئت مدیره کانون صنفعی معلمان و ارج گذاشتن مبارزات او و همچنین در همدردی با خانواده های کودکان جان باخته مدرسه ای در زاهدان صورت گرفت. در  این نشست که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید ، حاضرین برای رسیدن به خواست های اعلام شده معلمان که خواستهای همه مردم است، بحث و تبادل نظر کردند و بر روز اینکه تنها راه پیشروی مردم فقط و فقط ورود خودشان به میدان است، تاکید کردند.

سپس جمعیت برای دیدار با خانواده ی محمد حبیبی ، دیگر معلم زندانی راهی شهرک اندیشه شدند و با  خدیجه پاک ضمیر همسر وی  ابراز همبستگی کردند. در این دیدار عبدالرضا قنبری از درون زندان سخنانی را بطور تلفنی خطاب به جمع ابراز کرد. جمعیت با کف زدن سخنان او را مورد استقبال قرار داد. همچنین جمعیت حاضر نسبت به سرکوب وحشیانه ی معلمان اصفهان در روز ۶ دیماه ابراز انزجار نمودند. در آخر نیز حاضرین برای دو معلم زندانی دیگر محمود بهشتی و روح الله مردانی دست زدند و مبارزات آنان را ارج گذاشتند. این مراسم قرار است به تازگی در منزل سایر زندانیان فرهنگی در منزل آنان برگزار شود.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٨ دی ۱۳٩۷، ٢٩ دسامبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *