حزب کمونیست کارگری ایران
  http://www.wpiran.org

كارگران نانوائی های دزفول خواهان دوبرابر شدن دستمزد شدند

بیش از ١٠٠ تن از كارگران نانوائی‌های دزفول روز ٩ اردیبهشت در اعتراض به پائین بودن دستمزدها در مقابل اداره كار و امور اجتماعی دزفول تجمع كردند. كارگران اعلام كردند كه به رغم افزایش قیمت نان از اول اردیبهشت در دزفول، دستمزدها هیچگونه افزایشی نداشته‌است. كارگران همچین گفتند كه دستمزد یك شاطر و خمیرگیر در واحدهای نانوائی دزفول روزانه بین ۵۵ تا ٦۵ هزار ریال است كه جوابگوی هزینه زندگی یك خانواده نیست. كارگران در ادامه افزوده‌اند: قیمت آرد افزایشی نداشته و افزایش قیمت نان به بهانه افزایش دستمزدها صورت گرفته است. تنها سود حاصل از این افزایش قیمت به جیب كارفرما رفته است. كارگران آلتیماتوم داده‌اند كه اگر دستمزد روزانه‌شان تا ١١٠ هزار ریال افزایش نیابد، در روزهای آینده باز هم دست به تجمع خواهند زد.

عبدالعلی زركی، دبیر تعزیرات آرد و نان و مسئول امور اجرایی آرد دزفول گفته است كه برای پیگیری خواسته كارگران واحدهای نانوایی، جسله ای از ساعت ١ بعدازظهر همان روز با حضور نمایندگان كارگران اعتراضی، اتحادیه نانوایان و اداره كار و امور اجتماعی دزفول در محل اداره كار تشكیل شده و تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت. مسئولان اداره كار نیز به كارگران اعلام كردند كه در جلسه‌ای در روز ١١ اردیبهشت مشكلات آنها را بررسی خواهند كرد.

حزب كمونیست كارگری از مطالبات و اعتراضات كارگران نانوائی دزفول قاطعانه حمایت میكند و از کارگران مراکز مختلف در سراسر کشور و همه مردم آزادیخواه میخواهد که از مبارزه کارگران دزفول پشتیبانی کنند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٣٠ آوریل ٢٠٠٧، ١٠ اردیبهشت ١٣٨٦