این چنین است که کارگران نیشکر هفت تپه هر روزه اعتصابی بزرگ را سازمان میدهند و بصورت جمعی در مجمع عمومی شان بر سر روند اعتراض و مبارزه خود تصمیم میگیرند. به گفته کارگران نیشکر هفت تپه یک شورای ۵ هزار نفره در این شرکت وجود دارد.
تجمع روز گذشته کارگران نیشکر هفت تپه همانطور که قبلا گزارش کردیم مقابل دادگستری برگزار شد. در آنجا یکی از کارگران در سخنرانی اش چنین میگوید: ما قبلا گفتیم کارگر زندانی آزاد باید گردد و الان میگوییم وکیل زندانی، معلم زندانی، بازنشسته زندانی، کارگر زندانی، روزنامه نگار زندانی باید آزاد گردد. (کف زدن کارگران)
او به سخنرانی اش ادامه داده و میگوید:” به مسئولین باید بگویم ما اینجا نشسته ایم. سه ماه حقوق نگرفته ایم و قانون همیشه به نفع سرمایه دار بوده است”.
اهم مطالبات این دوره کارگران نیشکر هفت تپه عبارتند از: تعیین تکلیف فوری مدیریت شرکت و شفاف سازی نحوه و قیمت واگذاری شرکت به دولت-بانک، پرداخت فوری حقوق های معوقه و سایر مطالبات عرفی و قانونی، تسریع در انجام عملیات کشت و اُورهال-تعمیر کارخانه، بازگشت به کار اخراجی های مطالبه گر، تمدید قرارداد فصلی ها، اعلام و اجرای حکم صادر شده علیه اسدبیگی-رستمی در پرونده اختلاس و -مختومه شدن پرونده خانم فرزانه زیلابی (وکیل کارگران). کارگران اعلام کرده اند که تا رسیدن به مطالبات خود به اعتصاب ادامه میدهند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ مهر ۱۴۰۰ ، ۷ اکتبر ۲۰۲۱
]]>