“تورم” یک منبع بزرگ درآمد برای حکومت چپاولگران

mohamad shokohi

محمد شکوهی:
وزیرکار رژیم: “تورم را تا سه سال دیگر کنترل خواهیم کرد”! اینها گفته وزیر کار رژیم درمورد سیاست دولتش درباره تورم می باشد. معنای عملی این سیاست “مدیریت تورم” فعلی بالای ۵۰ درصدی موجود توسط دولت حفظ آن می باشد. دولت خود از قبل تورم و بالا نگه داشتن قیمت ها سودهای هنگفتی نصیبش میگردد. به عبارتی تورم فعلی منبعی برای سرپا نگاه داشتن دولت و دزدی های افسانه ای سران جمهوری اسلامی می باشد. لذا به گفته ربیعی دلیلی برای مهار آن تا سه سال آینده وجود ندارد. البته این فقط وزیر کار دولت نیست که سخنانی در دفاع از ادامه روند صعودی تورم ایراد کرده است. روحانی، بانک مرکزی و مرکز آمار بعضا در کنار “نق زدنهای” باندهای مجلسی، بخشا بالا نگاه داشتن تورم را به عنوان نسخه نجاتی برای اقتصاد فلج شده حکومت نامیده و نه می خواهند و نه می توانند برنامه ای برای مهار تورم ارائه بدهند.
دولت ادعا کرده که هدفمندی درست اجرا نشده و ۵۰ درصد سهم تولید داده نشده در نتیجه با کمبود بودجه برای به سر انجام رساندن پروژه هایش روبرومی باشد که آن هم فقط وفقط از محل درآمدهای فعلی دولت از قبل تورم و گرانی ها قابل جبران است. برای توضیح این سیاست، یعنی مدیریت گرانی توسط دولت برای مثال موضوع واردات را در نظر میگیریم. دولت و باندهای رنگارنگش انحصار واردات را در دست دارند. ارز مورد نیاز را هم در اختیار دارند. کالاها را وارد می کنند و به توزیع کنندگان کالاها که باز هم حلقه دیگری از باندهای حکومتی هستند، تحویل میدهند. اینجا یک مرحله بالا رفتن قیمت ها است. تا رسیدن کالا به دست مصرف کننده چندین واسطه وجود دارد که هر کدام به نوبه خود قیمتها را بالا می برند. و در هر مرحله سودهای کلان به جیب میریزند. در این پروسه دولت و نهاد هایی نظیر سپاه پاسداران، بنیادها و سران جمهوری اسلامی دست دارند و با یکدیگر به رقابت می پردازند.
بر اساس گزارشات و بخشا افشاگریهایی که خود باندهای حکومتی کرده اند، میزان افزایش قیمت کالاها در این پروسه بالای ۴۳ درصد می باشد که بیش از سه برابر قیمت هزینه صرف شده برای تولید این کالا ها می باشد. مثال دیگر گران کردن پول برق، گاز، آب و بنزین و کلا سوخت می باشد که درآمدهای هنگفتی نصیب دولت می کند. گران کردن های بازهم بیشتر این موارد بر ای سرکیسه کردن مردم در دستور است. از جمله افزایش ۳۸ درصدی قیمت آب، ۲۳ درصدی گاز و برق، آزاد کردن قیمت بنزین برای سال جاری در دستور دولت می باشد. تورم یک “نعمت بزرگ الهی” برای دولت می باشد. اینکه دولت تا سه سال دیگر برنامه ای برای مهار تورم ندارد، یک سیاست رسمی برای ثبیت موج گرانی ها ی باز هم بیشتر و تحمیل آن بر گرده مردم می باشد. تورم به عنوان منبع درآمد دولت.
بخش زیادی از درآمدهای ناشی از این تورم و گرانی ها مستقیما به جیب دولت میرود که صرف دزدی های سران حکومت و بخشی از آن صرف هزینه امور جاری دولت می شود. نتیجه این سیاست کثیف تعرض به معیشت مردم می باشد. سیاستی که زندگی و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز را روز بروز با قیمتهای بالاتر از روز قبل مدیریت کرده و فقر وفلاکت بیشتری را بر مردم تحمیل می نماید. خودشان گفته اند که شاخص فلاکت در دوره هشت ساله احمدی نژاد ۵۰ درصد بالا رفته و امیدی برای “متوقف کردن این پروسه” از نظر دولت روحانی وجود ندارد. این یعنی ادامه همه آن سیاستهایی که دردولت دهم آغاز شد و دولت روحانی آنها را ادامه میدهد.
دولت “اعتدال و امید” روحانی نه قصد دارد و نه می تواند برای مهار تورم و سایر معضلات اقتصادی گریبانگیر مردم راه حل هایی ارائه بدهد. تنها امر این دولت هم نظیر همه دولت های بر سر کارآورده شده، تضمین دزدیهایشان، صرف هزینه های افسانه ای برای تثبیت دم و دستگاه سرکوب و اعدام و زندانش و … بوده ومی باشد. همه باندهای حکومتی از قبل تورم و گرانی های سرسام آور سودهای افسانه ای بدست می آورند. از اول هم معلوم بود که وعده های “بهبود ۱۰۰ روزه معیشت مردم” از یک حقه بازی همیشگی آخوندی بیشتر نیست. امر این حکومت و دولت روحانی نه بهبود معیشت مردم، نه مهار تورم و مبارزه با بیکاری، که تلاش و تقلا برای حفظ نظام با هر شیوه ای، از جمله مدیریت تورم و گرانی ها و کسب درآمدهای افسانه ای برای اوباش اسلامی می باشد. دولت روحانی و کل نظام مسئول این همه گرانی و تورم هستند. تورم یک منبع درآمد افسانه ای برای این باندها می باشد. اثرات و تبعات این سیاست تحمیل فقر و فلاکت و تعرض گسترده به سطح معیشت مردم می باشد، که یک جزء ثابت همه سیاستهای اقتصادی دولتهای جمهوری اسلامی از جمله دولت روحانی بوده است. تنها راه پایان دادن به این همه گرانی و عقب زدن تعرض به معیشت مردم، گسترش اعتراضات قدرتمند وسازمانیافته بر علیه گرانی ها و مسئول مستقیم این وضعیت، یعنی دولت روحانی می باشد. دولت دزدان و قاتلان باید زیر ضرب مبارزات گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *