جدید ترین
عکس از آرشیو

اعتصابات و اعتراضات کارگری ادامه دارد

کارگران فازهای ٢٢ و ٢٤ پارس جنوبی دست از کار کشیدند

بامداد روز ١٨ دی کارگران پیمانکاری شاغل در فازهای ۲۲ و ۲۴ عسلویه در اعتراض به عدم پرداخت شش ماه دستمزد، دست از کار کشیدند. بنا بر خبر تمامی کارگران بخش پایپینگ شامل، جوشکار، داربست بند، مونتاژکار، لوله کش و… در این اعتراض شرکت کرده‌اند. اعتراض کارگران ادامه دارد.

تجمع کارگران نساجی قائمشهر تجمع کردند

روز ١٧ دی کارگران کارخانه شماره ١ نساجی قائمشهر در مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر دست به تجمع زدند و با دریافت بخشی از معوقات سه ماهه خود به تجمع یک روزه خود پایان دادند. این کارگران بخشی از دستمزد مهر و آبان ماه خود را دریافت کرده‌اند، اما هنوز بابت بخش زیادی از مطالبات مزدی پرداخت نشده از کارفرما طلبکارند. در تجمع روز ١٧ دی کارفرما وعده پرداخت مابقی مطالبات را به کارگران داد. در این کارخانه دست کم ٢٠٠ کارگر اشتغال دارند.

اعتراض کارگران سد شفارود گیلان ادامه دارد

روز ١٨ دیماه، کارگران سد شفارود گیلان در اعتراض به تعویق پرداخت ٦ ماه مزد و سه ماه حق بیمه خود برای دومین روز متوالی دست به تجمع زدند.

اعتراضات کارگران شرکت حمل و نقل ببن المللی خلیج فارس ادامه دارد

روز ١٨ دیماه کارگران شرکت حمل ونقل بین المللی خلیج فارس در اعتراض به تعویق پرداخت ٢ تا ٤ ماه دستمزد خود در میدان نماز تجمع کردند. در عین حال برخی مزایای شغلی آنها از اردیبهشت سال ۹۵ پرداخت نشده است. در این روز کارگران با شعار دادن اعتراض خود را به وضع فلاکتبار معیشت و دستمزدهای پرداخت نشده خود اعلام داشتند. در این تجمع اعتراضی بیش از ٥٠٠ کارگر شرکت داشتند. کارگران شرکت حمل و نقل بین المللی روز گذشته نیز برای چندمین بار طی چند ماه اخیر در محوطه کارخانه تجمع داشتند. و در واقع اعتراضات اخیر آنها از حدود یک سال پیش آغاز شده است.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

١٨ دیماه ۱۳۹۶، ٨ ژانویه ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *