نپرداختن قبض ها وسعت میگیرد

قبلا در اطلاعیه هائی گفتیم که مردم شهرهای خرم اباد، درود، ازنا، الیگودرز و درود و شازند اراک مردم در مقابل قبض های گران گاز در اواخر بهمن و اوایل اسفند دست به تجمعات اعتراضی زدند و از پرداخت قبض ها خودداری کردند و این مبارزات با موفقیت روبرو شد. طبق گزارش دیگری که به حزب رسیده است در شهر نجف آباد نیز مردم دست به ابتکار جالبی زدند، بطور سازمان یافته شروع به جمع آوری قبض ها از خانه های مردم کردند و آنها را تحویل اداره گاز این شهر دادند و بدینطریق از پرداخت قبض گاز خودداری کردند. حکومت اسلامی تاکنون عکس العملی نشان نداده است.
طبق همین گزارش در بسیاری از شهرها مردم از پرداخت قبض های آب و برق و گاز خودداری میکنند و این مساله چنان ابعاد وسیعی به خود گرفته که جمهوری اسلامی جرات قطع آب و برق و گاز آنها را ندارد. جمهوری اسلامی که در بحران عمیقی دست و پا میزند و گسترش خشم و اعتراض مردم را میبیند، محبور به نرمش شده و در بخشی از محلات شهرهای مختلف قبض ها را به قیمت سابق صادر کرده است.
حزب کمونیست کارگری همه مردم را به نپرداختن قبوض آب و برق و گاز فرامیخواند. رژیم در موقعیت شکننده ای است و جرات و توان مقابله با اعتراضات توده ای را ندارد. آب و برق و گاز باید رایگان شود و این حق مردم است که از پرداخت آنها کاملا خودداری کنند. امکان شکل گیری یک جنبش بسیار عظیم و قدرتمند در مقابله با سیاست افزایش قیمت آب و برق و گاز عملی است و طی هفته های گذشته مردم در شهرهای مختلف قدم های بزرگی در این راه برداشته اند. این عرصه ای است که میتوان نه تنها سیاست حذف یارانه ها را شکست داد بلکه کل رژیم را به زانو درآورد. پیروزی مردم در این عرصه زمینه را برای پیشروی مردم در همه زمینه ها بسرعت آماده میکند.
حزب از فعالین و دوستداران خود در سراسر کشور و از همه جوانان و فعالین سیاسی میخواهد که با تشویق دیگران، پخش تراکت و شعارنویسی و سازماندهی دسته جمعی مردم در محلات مختلف با تمام قوا جنبش نپرداختن قبض ها را سازمان دهند.
حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ اسفند ١٣٨٩، ١٠ مارس ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *