تجمع اعتراضی كارگران نساجی مازندران مقابل فرمانداری قائمشهر

روز ١٨ اسفند كارگران كارخانه نساجی مازندران با در دست داشتن پلاكارد و پارچه هایی كه بر روی آن خواستهای خود را نوشته بودند، در مقابل فرمانداری قائمشهر تجمع كردند. این كارگران ٤ ماه دستمزد خود را دریافت نكرده اند. در عكس العمل به این اعتراض فرماندار شهر اعلام کرد كه در هفته جاری دو ماه از حقوق كارگران پرداخت خواهد شد و در ظرف یك ماه دستمزد ٤ ماه معوقه كارگران پرداخت میشود.
كارگران نساجی مازندران بارها در رابطه با دستمزدهای پرداخت نشده و خطر تعطیلی كارخانه دست به تجمع اعتراضی زده اند. از جمله در سیزدهم آبان كارگران از محل كارخانه به طرف شهر راهپیمایی كردند و مقابل فرمانداری دست به تجمع زدند. اعتراضات این كارگران همچنان ادامه دارد.
نپرداختن دستمزدها باعث شده که نه تنها کارگران قادر به تامین نیازهای اولیه خود نیستند بلکه فرزندان برخی از كارگران مجبور به ترک مدرسه یا دانشگاه شده اند.
بالا كشیدن دستمزد فقیرانه كارگران توسط كارفرمایان یك جنایت آشكار در حق كارگران است. این دزدان و چپاولگران توسط حكومت و نیروهای مزدورش حمایت میشوند. مبارزه علیه نپرداختن دستمزدها یك مبارزه مهم كارگران است و به همه كارگران مربوط است. شركت خانواده های كارگران در این تجمعات اعتراضی بدون شك مبارزات كارگران را قدرتمند تر خواهد كرد. حركت متحد كارگران و متكی بودن آنان به تصمیمات جمعی شان در مجامع عمومی كارگری، حمایت بخشهای مختلف كارگری از اعتراضات یكدیگر، اعتراضات همزمان كارخانجات مختلف بر سر خواستهای مشتركی كه دارند در سطح یک یا چند شهر و تلاش برای جلب پشتیبانی مردم شرافتمند وآزادیخواه از این اعتراضات از اركان مهم پیروزی مبارزات کارگری است.
مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادی برابری حكومت كارگری
حزب کمونیست کارگری ایران
١٨ اسفند ١٣۸۹، ٩ مارس ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *