دو خبر از اعتراضات كارگری در شیراز و میبد

کارگران مجتمع صنعتی گوشت حضور احمدی نژاد در شیراز را به صحنه اعتراض خود تبدیل کردند
بنا براخبار منتشر شده، روز دوشنبه ۱۶ اسفند همزمان با سفر احمدی نژاد به شیراز، كارگران مجتمع صنعتی گوشت در اعتراض به عدم پرداخت حق سنوات و بازنشستگی خود در مقابل استانداری فارس تجمع کردند. كارگران با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامینی چون: “ما همچنان گرسنه‏ایم” و “ما کارگران را به سرمایه داران خون آشام فروخته‏اند”، در نزدیکی تالار سخنرانی احمدی نژاد جمع شده و حضور او را به صحنه اعتراض خود تبدیل كردند. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از ترس كشیدن این اعتراض به سطح شهر فورا در محل حاضر شد و كارگران را مجبور به ترك محل كرد. ١٠٧ کارگر مجتمع صنعتی گوشت شیراز در رابطه با این موضوع بارها تجمع اعتراضی برپا داشته و اعلام كرده اند كه تا رسیدن به خواستشان به مبارزه خود ادامه خواهند داد.
کارگران کاشی و سرامیک سازی دولتی در میبد دست به تجمع اعتراضی زدند
بنا بر گزارشی از هرانا روز شنبه ۱۴ اسفندماه، کارگران کارخانه کاشی و سرامیک سازی دولتی در میبد با تجمع مقابل دانشگاه آزاد این شهر خواستار پرداخت دستمزدهای عقب افتاده خود شدند. اتفاق مهم در این حركت اعتراضی پیوستن دانشجویان دانشكده فنی دانشگاه آزاد میبد به صف كارگران بود. بطوریكه با پیوستن دانشجویان شعارهایی از قبیل “مرگ بر دیکتاتور” و “دانشجو- کارگر، اتحاد – اتحاد” بالا گرفت. این تجمع اعتراضی با قرائت بیانیه‌ای به پایان رسید. در این بیانیه، کارگران احمدی نژاد را “دیکتاتوری کوچک اما دروغگویی بزرگ” نامیدند و وعده‌هایش را “وعده سر خرمن” خواندند. روز قبل از آن نیز توسط این كارگران جاده میبد – اردکان و میبد – یزد به مدت بیست دقیقه مسدود شده بود.
تجمع كارگران مجتمع صنعتی گوشت در شیراز و تبدیل حضور احمدی نژآد به صحنه اعتراض و تجمع كارگران در میبد و پیوستن دانشجویان به صف كارگران، هر كدام به نوبه خود شكلهای جدیدی از كشاندن اعتراض به سطح جامعه و جلب حمایت مردم است.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٨ اسفند ١٣٨٩، ٩ مارس ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *