مردم آزادیخواه در چند شهر به استقبال روز جهانی زن رفتند

مردم تهران و کرج با شعارهای شبانه آمادگی خود را برای تظاهرات ١٧ اسفند اعلام کردند
امشب، دوشنبه ١٦ اسفند، شهرک آپادانای تهران شاهد شعاردهی گسترده مردم بود که با شعار مرگ بر دیکتاتور به استقبال فردا هشت مارس رفتند. پلیس و نیروی انتظامی در اطراف حاضر بود اما نتوانست مانعی بر سر مردم ایجاد کند. در فازهای چهارگانه مهرشهر کرج، عظیمیه، جهانشهر و گوهردشت نیز مردم با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و زنده باد آزادی، آمادگی خود را برای شرکت در تظاهرات ١٧ اسفند اعلام کردند.
در روزهای گذشته مراسم ها و اقدامات دیگری از جمله پخش تراکت و شعارنویسی در تهران و برخی شهرهای دیگر انجام شده است. قبلا به اطلاع رساندیم که جمعی از مردم کامیاران روز جمعه ١٣ اسفند به مناسبت روز هشت مارس، ١٧ اسفند، روز جهانی زن مراسم گرفتند و در قطعنامه ای خواستهای جنبش آزادی زن را مطرح کردند. طبق خبر دیگری که توسط یکی از گزارشگران حزب کمونیست کارگری رسیده است در تهران نیز مراسمی به این مناسبت برپا شده و درمورد تاریخچه هشت مارس و ابعاد بیحقوقی زن در ایران صحبت کرده اند و خود را برای تظاهرات ١٧ اسفند آماده کرده اند. در مهاباد نیز مراسمی به این مناسبت برپا شده است.
این مراسم ها گوشه کوچکی از تحرک گسترده ای است که توسط مردم در روزهای گذشته شکل گرفته است. طبق گزارشی در همین زمینه در چندین محله تهران، شاه آباد غرب و کرمانشاه تراکت ها و هشت خواست فوری جنبش آزادی زن که توسط حزب کمونیست کارگری منتشر شده بود، در میان مردم پخش شده است. در این اطلاعیه ها مردم به شرکت در تظاهرات ١٧ اسفند فراخوانده شده اند.
در بسیاری از نقاط تهران از جمله در داخل اتوبوس ها شعارهائی به مناسبت تظاهرات ١٧ اسفند روز جهانی زن به چشم میخورد.
در شبکه های اجتماعی هزاران نفر خود را برای تظاهرات روز جهانی زن، ١٧ اسفند، آماده کرده و دیگران را به شرکت در این تظاهرات در تهران و شهرهای مختلف کشور فرامیخوانند.
گرامی باد هشت مارس روز جهانی زن
سرنگون باد حکومت زن ستیز اسلامی
زنده باد آزادی و برابری
زنده باد سوسیالیسم
حزب کمونیست کارگری ایران
٧ مارس ٢٠١١، ١٦ اسفند ١٣٨٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *