دو اعتراض كارگری به نپرداختن دستمزدها

تجمع كارگران سد داریان پاوه
روز ٧ اسفند، ٧٠٠ كارگر سد مخزنی داریان در سومین روز اعتراض خود در مورد نپرداختن دستمزدهایشان٬ در محل كار خود تجمع كردند. كارگران به نپرداختن ٦ ماه دستمزدهای خود اعتراض دارند. در نتیجه این مبارزات كارگران دستمزد سه ماه خود را دریافت كردند. كارگران اعلام داشتند چنانچه باقی طلبهایشان تا ٢٠ اسفند پرداخت نشود، به تجمعات اعتراضی خود ادامه خواهند داد.
روز بعد از این حركت اعتراضی موفق، كارگران متوجه توطئه ای علیه خود شدند. هنگامیكه جهت رفتن به سر كار كارگران در محل سرویس های ایاب و ذهاب حاضر شدند، خبری از این سرویس ها نبود. كارگران خود را با ماشین های شخصی و ماشین های كرایه ای به محل كار رساندند. اما با ممانعت حراست برای ورود به محل كار روبرو شدند و به آنها اعلام شد كه همگی اخراج هستند. كارگران متحدانه به این توطئه كارفرمای شركت اعتراض كردند. با انعكاس صدای اعتراض كارگران در شهر پاوه ، فرماندار شهر از ترس گسترش این اعتراض به شهر از مدیریت كارخانه خواست كه كارگران را بسركارشان بازگرداند. كارگران سد مخزنی داریان در دو شیفت روز و شب و در شرایط كاری دشواری به كار اشتغال دارند.
اعتصاب کارگران کارخانه پارسیلون خرم آباد
بنا به گزارشی كه ٨ اسفند منتشر شده٬ ٥۰۰ كارگر كارخانه پارسیلون خرم آباد در اعتراض به نپرداختن دستمزدهایشان چندین روز است در اعتصاب بسر میبرند. این كارگران روز ٨ اسفند چهارمین روز اعتصاب خودرا پشت سر گذاشتند. كارگران در این روز در محوطه كارخانه تجمع كرده و بر خواست پرداخت فوری طلبهایشان پافشاری كردند. كارخانه پارسیلون خرم آباد همواره یك مركز دائم اعتراض و مبارزه كارگران در مقابل تعرضات كارفرمایان و دولت بوده است. این كارخانه قبلا دارای دو هزار كارگر بود كه هزار و پانصد نفر آنها طی چند سال اخیر از كار بیكار شده اند.
نپرداختن دستمزدها توسط كارفرمایان یك جنایت آشكار علیه كارگران است. با مبارزه ای سراسری و متحد میتوان و باید این تعرض كارفرمایان و حكومت اسلامی شان را به شكست كشاند.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٣ اسفند ١٣۸۹، ٤ مارس ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *