6

تجمعات اعتراضی كارگران كیان تایر ادامه دارد

6

بنا بر گزارش سایت اتحاد “اتحادیه آزاد کارگران ایران” ، کارگران کیان تایر در ادامه تجمع اعتراضی خود در برابر بخشداری چهاردانگه در روز شنبه هفتم اسفند ماه، روزهای دوشنبه و چهارشنبه ٩ و ١١اسفند دست به برپائی تجمعات اعتراضی بزرگتری در مقابل بخشداری چهاردانگه در جاده اسلامشهر زدند.
بنا بر این گزارش در حركت اعتراضی كارگران كیان تایر در روز ١١ اسفند، در حالی که حدود پانصد نفر از آنان مقابل بخشداری چهاردانگه دست به تجمع اعتراضی زده بودند، باقی کارگران نیز در داخل کارخانه و در پشت نرده های کارخانه مشرف به جاده اسلامشهر اقدام به آتش زدن ضایعات لاستیک کردند. كارگران در تجمع اعتراضی شان از جمله فراخون حمایت به مردم میدادند و بی عدالتی را محكوم میكردند.
کارگران کیان تایر در این تجمع با توجه به هفته های پایانی سال از بستن جاده خودداری کردند اما عملا این اعتصاب باعث شده بود كه ترافیك سنگینی در محور جاده اسلامشهر – اتوبان آزادگان ایجاد شود كه به دلیل توجه و حمایت رانندگان از كارگران بود كه با بوق زدنهای ممتد نیز همراه بود.
بنا بر اظهار کارگران در این روز نیروهای گارد ویژه در مصلای محل مستقر شده بودند و نیروهای امنیتی نیز با حضور در میان کارگران سعی در فیلمبرداری از آنان کردند که با عکس المعل شدید کارگران مجبور به قطع فیلمبرداری شدند. این تجمع از ساعت ٩ صبح تا ساعت ٣٠/١٤ ادامه داشت و کارگران با نزدیک شدن به پایان ساعت کارشان به تجمع خود پایان دادند.
بنا بر همین گزارش ساعت ٦ بعد از ظهر روز پنجشنبه ١٢ اسفند، چک ٢٨ درصد باقی مانده از ٥٠ درصد عیدی کارگران که می باید اول اسفند ماه پرداخت میشد، صادر گردید و قرار شد در این روز به حساب کارگران واریز شود.
کارگران کیان تایر اعلام کرده اند در صورت کمترین تاخیری در اجرای توافقات صورت گرفته برای پرداخت عیدی و دستمزد هایشان اقدام به ادامه برپائی تجمعات اعتراضی در مقابل بخشداری چهار دانگه و احتمالا در مقابل مجلش شورای اسلامی خواهند کرد. لازم به ذکر است در پایان تجمع اعتراضی کارگران کیان تایر در بیرون کارخانه در روز شانزدهم بهمن ماه جدول بندی زیر برای پرداخت دستمزد آنان تا پایان سال ٨٩ مورد توافق كارفرما و نمایندگانی از كارگران قرار گرفت و کارفرما متعهد به اجرای آن شد:
١- اول اسفند پرداخت ٥٠ درصد عیدی کارگران
٢- چهاردهم اسفند باقی مانده دستمزد بهمن ماه پرداخت شود
٣- ٢٤ اسفند دستمزد اسفند ماه پرداخت شود
٤- هفته آخر اسفند ماه ٥٠ درصد باقی مانده کارگران پرداخت گردد.
بدنبال این توافق کارگران اعتراضات خود را متوقف کردند اما روز اول اسفند ماه کارفرما فقط ٢٢ درصد از ٥٠ درصد توافق شده عیدی کارگران را پرداخت کرد که این امر اعتراض آنان را برانگیخت و منجر به سلسله تجمعات اعتراضی کارگران کیان تایر در مقابل بخشداری چهاردانگه شد.
دستمزدهای پرداخت نشده و خطر تعطیلی كارخانه و بیكارشدن از كار یك موضوع دائمی اعتراض كارگران كیان تایر در دو ساله اخیر بوده است. این كارگران همواره با فشار اعتراضاتشان توانسته اند دستمزدهای معوقه خود را نقد كنند و در مقابل بیكارسازیها بایستند. مبارزات متحد كارگران كیان تایر، اتكا آنها به مجمع عمومی به عنوان مكانی برای متحد شدن، انتخاب نمایندگان واقعی خود در مجمع عمومی و تن ندادن به دخالت شوراهای اسلامی، همه و همه نقطه قدرتهای مبارزات كارگران كیان تایر بوده و الگوهای خوبی برای بخش های مختلف كارگری بدست داده است.
با اتكا به مجمع عمومی و ایجاد صفی متحد، كارگران میتوانند نه تنها دستمزدهای پرداخت نشده خود را نقد كنند، نه تنها در مقابل بیكارسازیها و تهاجمات هر روزه دولت و كارفرمایان به زندگی و معیشت خود بایستند، بلكه حركتی تعرضی و سراسری با خواست افزایش فوری دستمزدها را سازمان دهند. قیمت ها چندین برابر افزایش یافته و دستمزدها نیز باید چند برابر شود. بویژه دور جدید تظاهرات های خیابانی و فضای پر التهاب جامعه توازن قوا را بیش از بیش برای گسترش اعتراضات كارگری، اعلام اعتصابات اخطاری، و ایستادن در برابر تعرضات هر روزه دولت و كارفرمایان و به میدان آمدن طبقه کارگر به عنوان پرچمدار خواستهای كل جامعه فراهم كرده است.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٣ اسفند ١٣۸۹، ٤ مارس ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *