ارزیابی تظاهرات ١٠ اسفند ٨٩، گامی مهم در سرنگونی رژیم اسلامی!

دست تک تک زنان و مردانی که تظاهرات ١٠ اسفند را آفریدند، به گرمی میفشاریم. این روزی مهم در گسترش انقلاب مردم ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی بود. تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد، کرج، کرمانشاه و شهرهای دیگر شاهد به خیابان آمدن جمعیتی وسیعتر از تظاهرات های ٢٥بهمن و اول اسفند بود. نفس این امر بی تردید لرزه بر پیکر خامنه ای و کل نظام جمهوری اسلامی می اندازد. مردم، بویژه نسل جوان، برای ساعتها با نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی، که از همیشه بیشتر تدارک دیده بودند، به جنگ و گریز پرداختند. گرچه حضور سنگین نیروهای سرکوبگر کمتر امکان شکل گیری جمعیت های وسیع را داد، اما در عوض در تهران تقریبا چهارگوشه شهر به میدان نبرد هشیارانه مردم علیه اوباش اسلامی تبدیل شد. هرجا امکان شعار دادن بود “مرگ بر دیکتاتور”، “آزادی زندانیان سیاسی”، “مبارک، بن علی، نوبت سیدعلی” بیشتر شنیده شد. عصبیت، وحشت زدگی و بی روحیه گی در صف آدمخواران رژیم، در برابر اعتماد به نفس و سرحالی در صفوف مردم کاملا مشهود بود. آن حس همبستگی، فداکاری و محبت بیدریغ مردم نسبت به هم، حس ویژه انقلاب و نزدیک دیدن پیروزی، قوی تر از هر زمان دیگر در فضا موج میزد. حسی که بعد از انقلابات تونس و مصر در ایران نیز به غلیان درآمد. در پایان روز ١٠ اسفند مردم با احساس پیروزی و روحیه ای بالاتر و با تجدید پیمان برای تظاهرات سه شنبه بعدی به خانه رفتند.
اکنون و با توجه به تظاهرات ١٠ اسفند و روحیه مسلط در بین مردم با قطعیت میتوان گفت که انقلاب در ایران با عزمی جزم برای سرنگونی جمهوری اسلامی سربلند کرده است. بعلاوه، به نظر میرسد انقلاب در ایران تاکتیک ویژه لحظه حاضر برای پیشروی گام به گام و درهم شکستن مقاومت دیکتاتور و کل نظام اسلامی را در تظاهرات های تکرار شونده یافته است. تاثیر واقعی این نوع تظاهرات در این است که میتواند در پیشروی خود دمبدم قدرت گیرد، چنانکه در سه تظاهرات اخیر مجموعا شاهد آن بوده ایم، و در مقطعی توازن قوا را چنان به هم زند که انقلاب نیروی وسیع تری را و در اشکال متنوع تری به میدان آورد. اشکالی نظیر شعاردهی شبانه بمراتب وسیع تر و کوبنده تر که هرشب شهرها را کاملا به لرزه درآورد، تظاهرات های خیابانی فرسایشی هر روزه و در تمام شهر که عملا زندگی روزانه رژیم را فلج کند، کنترل عملی محلات توسط مردم، سازماندهی کمیته های اعتصاب در کارخانه ها، بیمارستانها، مدارس، دانشگاه ها و ادارات بمنظور برپایی اعتصاب عمومی، و سرانجام تدارک یورش نهایی به نهادهای قدرت و درهم شکستن کل ماشین آدمکشی جمهوری اسلامی و تصرف مستقیم قدرت توسط ارگانهای اعمال اراده مردم.
از اینرو حائز اهمیت زیاد است که تظاهرات بعدی که در سه شنبه ١٧ اسنفد و مصادف با ٨ مارس روز جهانی زن برگزار میشود، هرچه وسیعتر و گسترده تر و پر قدرت تر باشد. بویژه از آنجا که مصادف با روز زن است هم ضرورت و هم امکان دارد تا بمراتب پرقدرت تر از تظاهرات های قبلی برپا شود. چرا که یک پایه ماهیت جنایتکارانه جمهوری اسلامی در ضد زن بودن آن است و از آنسو انقلاب در ایران بنا به همه شواهد زنانه است. حزب کمونیست کارگری همه زنان و مردان آزاده را فرامیخواند در سه شنبه ١٧ اسفند، ٨ مارس، بر علیه رژیم اسلامی ضد زن، برای سرنگونی رژیم آپارتاید جنسی به میدان بیایند.
زنده باد انقلاب، زنده باد حکومت انسانی
سرنگون باد جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!
حزب کمونیست کارگری ایران
١١ اسفند ١٣٨٩، ٢ مارس ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *